Projektowanie plakatów reklamowych dla firm
Choć coraz większą rolę w promowaniu marek i wydarzeń ma internet, to wciąż tradycyjne formy reklamy odgrywają ważną rolę. Do jednego z najskuteczniejszych środków przekazu należy plakat. Dobrze zaprojektowany silnie oddziałuje na odbiorców i potrafi skutecznie przykuć uwagę.
Skuteczny plakat reklamowy
Plakat nie ma być ładny tylko skuteczny. Nie powinien zawierać zbyt wielu informacji i tekstu. Jego przekaz powinien być prosty i zrozumiały. Kluczem jest więc prostota. Antoine de Saint-Exupéry w swojej książce „Ziemia, planeta ludzi” napisał „Wydaje się, że doskonałość osiąga się nie wtedy, kiedy nie można już nic dodać, ale raczej wtedy, gdy nie można nic ująć.”. I tą zasadą należy się kierować tworząc skuteczne plakaty. Bo plakat to nośnik idei. Jeśli zaciekawi naszego odbiorcę to po pierwsze zapamięta naszą markę, a po drugie sięgnie do źródła, by dowiedzieć się więcej. Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy niemal każdy ma pod ręką urządzenie mobilne z dostępem do internetu. Warto wiedzieć, że idealny plakat powinien przekazywać najważniejsze informacje w dosłownie kilka sekund. Świetnie zaprojektowany plakat, z dbałością o każdy szczegół, będzie pracował na sukces marki. Nie bez powodu plakaty są wciąż jednym z chętniej wykorzystywanych środków komunikacji, głównie przez największe brandy.
W czym możemy Ci pomóc?
Każdy plakat reklamowy ma przynieść konkretny cel. Dlatego przed przystąpieniem do projektowania starannie zapoznajemy się z celami strategicznymi marki i zbieramy informacje na temat grupy docelowej, do której przekaz reklamowy ma trafić. Na bazie tych informacji, własnego doświadczenia i umiejętności praktycznych, przystępujemy do projektowania plakatu. Ponieważ od wielu lat kreujemy marki i brandy, mamy świadomość, że reklama zewnętrza ma wciąż ogromny potencjał i staramy się go jak najlepiej wykorzystać, by nasi Klienci mogli osiągnąć sukces. Na każdym etapie tworzenia projektu uwzględniamy uwagi i sugestię Klienta, a także korzystamy z kreatywnych rozwiązań. Dbamy o estetykę i stawiamy na perfekcyjne wykonanie graficzne. Przy realizacji każdego zlecenia traktujemy je indywidualnie. Zawsze chętnie służymy profesjonalnym doradztwem, dzieląc się naszą wiedzą i wieloletnim, ponad piętnastoletnim doświadczeniem, a także pomysłami i inspiracjami. Jako specjaliście z agencji Pogotowie SEO potrafimy tworzyć plakaty z jasnym, mocnym przekazem, nawet takie, które wywołują silne emocje u jego odbiorców.
Dlaczego warto?
Zawsze wtedy gdy zależy nam na masowym dotarciu do szerokiej grupy odbiorców warto zastosować reklamę zewnętrzną. Reklama taka, w tym plakaty, osiąga szeroki zasięg, a jednocześnie może być adresowana do określonej grupy odbiorców. Plakat od zawsze był ważnym środkiem wyrazu. Nie bez powodu znalazł zastosowanie miedzy innymi w akcjach propagandowych, w czasie happeningów i innych wydarzeń. Plakat ma zdolność przyciągania uwagi, wywierania wpływu na odbiorcę, a do tego charakteryzuje się zrozumiałością. Dlatego w wielu sytuacjach warto włączyć plakat w strategię marketingową. Najlepiej sprawdzi się on promując konkretne wydarzenia, krótkie akcje. Jest nieodłącznym elementem przy organizacji imprez kulturalnych, edukacyjnych, sportowych. Plakat sprawdzi się też jako materiał reklamowy komunikujący o wprowadzeniu nowej linii produktów lub nowych usług, informujący o rozpoczęciu akcji promocyjnej, o akcjach charytatywnych i w wielu innych przypadkach.
SEO FAQ
czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
W jakich miejscach najlepiej umieszczać plakaty?
Możemy korzystać z plakatów outdoorowych i z plakatów indoorowych. Pierwsze najlepiej sprawdzają się na słupach i tablicach reklamowych. Świetną skuteczność maja plakaty umieszczone na przystankach komunikacji miejskiej, ponieważ osoby czekające na tramwaj czy autobus poświęcają więcej czasu na zapoznanie się z plakatem. Plakaty wieszane wewnątrz pomieszczeń doskonale sprawdzają się przede wszystkim tam, gdzie odbiorcy spędzają dużo czasu – poczekalnie, punkty obsługi klienta, siedziby firm, szkoły, kluby sportowe etc. Wieszając plakaty w określonych miejscach możemy kontrolować do kogo przekaz dociera w największym stopniu. Projektując plakat pod kątem pomieszczeń można sobie pozwolić na umieszczenie na nim większej ilości informacji i tekstu.
Czy plakaty są skuteczne?
Tak, ale wszystko zależy od dwóch czynników. Po pierwsze samego projektu, czyli tego czy przykuje uwagę i zostanie zapamiętany, a po drugie od miejsca, w którym zostanie wyeksponowany. Czasem mniejsza ilość plakatów w dobrze przemyślanych lokalizacjach może przynieść lepszy efekt, niż plakatowanie miasta w każdym dostępnym miejscu. Trzeba mieć na uwadze zjawisko tzw. ślepoty bannerowej, kiedy to odbiorcy podświadomie zaczynają ignorować reklamy w swoim otoczeniu ze względu na ich ilość i ogromną masę bodźców, które reklamy dostarczają.
Jakie zasady prawne obowiązują podczas projektowania plakatu?
Choć plakat może być nawet dziełem sztuki, to zarówno plakaty, jak i pozostałe elementy reklamy zewnętrznej obowiązują szczegółowe przepisy. Jeśli chodzi o zawartość plakatu, to nie może zawierać elementów, które mogą wprowadzić konsumenta w błąd, nie może naruszać zasad uczciwej konkurencji, nie może też zawierać treści o charakterze dyskryminującym np. na tle wyznania, rasy, płci, nie mogą to być treści szowinistyczne, nacjonalistyczne, ani nakłaniające do przemocy lub wywołujące nieuzasadniony lęk. Plakat nie może odwoływać się łatwowierności dzieci, ani odwoływać się do przesądów. Przekaz reklamowy nie może też nakłaniać do dokonywania przestępstw, propagować terroryzm, działania wojenne, ani propagować używania broni. Należy też pamiętać, że plakat musi zawierać dane, które pozwalają zidentyfikować właściciela danej reklamy i dane te muszą być dostępne w widocznym miejscu.
W jakich miejscach nie można wieszać plakatów?
Reklam zewnętrznych nie można umieszczać na obiektach zabytkowych, jeśli powoduje ona uszczerbek obiektu. Plakaty i inne reklamy zewnętrzne, jeśli zawierają kontrowersyjną treść nie mogą być wieszane w pobliżu placów zabaw, szkół, przedszkoli, żłobków lub klubów młodzieżowych. Obowiązująca odległość to 500 metrów. Nie wolno umieszczać jakichkolwiek reklam na ogrodzeniach cmentarzy i w odległości 50 metrów od nich. Należy też zachować odległość 30 metrów od pomników, miejsc pamięci narodowej czy nawet pomników przyrody.