Pisanie opisów dla sklepów (eCommerce) internetowych
Dobrze napisany i zredagowany opis produktu, sklepu bądź kategorii ma nie tylko wartość informacyjną. Pozwala on również zachęcić klientów do podjęcia korzystnych dla nas decyzji konsumenckich. Warto więc zainwestować w nie czas i środki.
Wpływ opisów na pozycję firmy jest oczywiście znacznie większy. Nie należy zapominać chociażby o tym, że są one wykorzystywane w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Jeśli są przygotowywane zgodnie z zasadami SEO, przekładają się na możliwość uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. To z kolei pozwala zwiększyć ruch na samej stronie i poprawić wyniki sprzedażowe.
Opisy dla sklepów – dlaczego warto w nie inwestować?
Decyzja o zakupie produktu w sklepie internetowym nie opiera się wyłącznie na obejrzeniu jego zdjęcia. W odróżnieniu od placówek stacjonarnych, klient nie jest w stanie go dotknąć i przymierzyć. Te oczywiste braki trzeba w jakiś sposób zrekompensować. W jaki sposób? Dostarczając klientowi zestaw wyczerpujących informacji na temat produktów, dzięki którym może poznać jego specyfikację, budowę i najważniejsze zalety.
Wszystko to przekazywane jest właśnie za sprawą opisów. Żeby spełniły one swoją funkcję, muszą zostać napisane zgodnie ze ściśle określonymi zasadami. Jeśli będą zbyt ubogie lub źle przygotowane, użytkownik Internetu w ogóle do nich nie dotrze lub nie dowie się z nich tle, ile by chciał. Obie sytuacje są oczywiście bardzo niekorzystne, dlatego należy zrobić wszystko, aby do nich nie dopuścić.
Jakie powinny być opisy?
Choć może wydawać się to proste, w rzeczywistości opracowywanie opisów to złożony proces, w ramach którego należy uwzględnić wiele istotnych kryteriów, które decydują o tym, czy opis będzie po prostu skuteczny. Tyczy się to zarówno produktów, jak i kategorii oraz podstron.
Dobrze napisany opis z jednej strony będzie krótki, a z drugiej zawrze wszystkie najważniejsze informacje na temat oferowanego produktu. Związane jest z jego najważniejszymi parametrami technicznymi, sposobem wykonania, a także wszelkimi zaletami i funkcjami, które mogą być ważne dla użytkownika. Nie należy zapominać również o zasadach SEO. Opisy są bowiem kierowane zarówno do użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.
Jak możemy Wam pomóc w pisaniu opisów produktowych?
Agencja Pogotowie SEO działa na rynku od 2002 roku. W naszych szeregach znajdują się pracownicy z pierwszego pokolenia specjalistów od reklamy w Internecie. Poznaliśmy ten rynek w sposób kompleksowy, co pozwala nam na przygotowywanie skutecznych strategii skupiających się na budowie marki i brandów poprzez realizację rozmaitych działań marketingowych, zgodnych z zasadami rynku, potrzebami konsumentów, a także kryteriami stawianymi przez wyszukiwarki internetowe.
Bogata wiedza i doświadczenia naszych specjalistów pozwala nam na przygotowanie szerokiej oferty usługowej związanej opracowywaniem opisów produktów, kategorii i całych sklepów. Co dokładnie robimy?
Pomoc w projektowaniu karty produktów i kategorii – nie tylko treść ma wpływ na odbiór klientów. Wygląd i budowa podstrony, na której znajdują się produkty, także ma ogromne znaczenie. Powinna w sposób przejrzysty i atrakcyjny przedstawiać towary, tak aby użytkowników doskonale wiedział, na co może się zdecydować. Analizując specyfikę sklepu oraz grupy docelowej, przygotowujemy projekty kart produktów i kategorii, które spełniają wszystkie te kryteria.
Pisanie opisów – przygotowujemy opisy całej oferty. Mowa tu zarówno o wszystkich produktach dostępnych w ofercie, jak i wszelkich kategoriach i innych podstronach. Doskonale wiemy, na czym skupić się, aby opis w sposób kompleksowy przedstawiał dostępny towar. Przemawiamy językiem korzyści, potrafimy przekonać konsumenta do podjęcia właściwej decyzji zakupowej.
Analiza obecnych opisów – na życzenie Klientów, przeprowadzamy audyt sklepu w celu sprawdzenia dotychczas stworzonych opisów. Wskazujemy ich mankamenty i w razie potrzeby modyfikujemy lub tworzymy nowe, lepiej dostosowane do najważniejszych zasad marketingowych.
Nie kopiujemy treści i nie wykorzystujemy gotowych szablonów czy też opisów przygotowywanych w generatorze. Każdy tekst jest unikalny i wysokiej jakości – ma to wpływ zarówno na ocenę użytkowników, jak i algorytmów Google.
Optymalizacja opisów pod SEO – opisy produktów, kategorii i podstron są niezwykle ważne dla pozycjonowania. Użycie w nich odpowiednich fraz kluczowych pozwala poprawić ranking strony, a także jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego podczas tworzenia opisów bierzemy pod uwagę wszystkie najważniejsze kryteria, związane między innymi z odpowiednim przygotowanie tytułu, nagłówków, a także użyciem właściwych słów kluczowych. Nie zapominamy także o atrybutach „alt” plików graficznych.
Niezależnie od charakteru opisów, specjaliści z agencji Pogotowie SEO robią wszystko, aby spełnić wymagania klientów, którzy będą odwiedzali Wasze sklepy, a także algorytmów indeksujących, które decydują o pozycji sklepów w wynikach wyszukiwania.
Do każdego zlecenia podchodzimy w sposób indywidualny. Nie posługujemy się schematami czy też szablonami. Nie kopiujemy treści i nie używamy narzędzi, które mogłyby narazić sklep na bana lub wykluczenie z procesu indeksacji. Doskonale wiemy, na czym polega marketing internetowy i jak wykorzystać go do kreowania większego ruchu na stronie, a także zwiększania zainteresowania dostępną ofertą. Wszystko to pozwala zwiększyć wyniki sprzedażowe. Serdecznie zachęcamy do bliższego zapoznania się z naszymi usługami.