Tworzenie blogów firmowych
Blogi to narzędzia znane w już od wielu lat. Początkowo pełniły funkcję osobistych dzienników, dziś są często używane w ramach tak zwanego marketingu treści, który pozwala zbudować świadomość marki i sporą grupę klientów powiązanych z firmą. Pogotowie SEO wie, jak wykorzystać je do osiągnięcia zamierzonych celów promocyjnych.
Choć standardowa reklama internetowa jest bardzo ważna, w procesie umacniania pozycji firmy na rynku warto pamiętać także o merytorycznym contencie, tak zwanej „wartościowej treści”, która niekoniecznie będzie miała charakter reklamowy. Dlaczego jest ona tak ważna? Ponieważ pozwala nam postawić się w pozycji ekspertów, a także budować zaufanie odbiorców. Wszystko to przekłada się na pozytywny odbiór firmy i przekazu, co oczywiście może mieć pozytywny wpływ na wzrost sprzedaży produktów bądź usług.
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
Tego typu strona internetowa będzie miejscem budowy przekazu promocyjnego, a także relacji z klientami. Blog daje nam nieograniczone możliwości pod tym względem. To my decydujemy, co się na nim znajdzie i jaki będzie miało to charakter. Oczywiście warto pamiętać, że ideą content marketingu jest skupianie się na contencie, a więc nie na klasycznie reklamowej treści, a bardziej na merytorycznych, wartościowych informacjach, które okażą się po prostu przydatne dla odbiorcy. Wyposażą go w wiedzę, której do tej pory nie miał i pozwolą w sposób bardziej świadomy podjąć decyzję konsumencką.
Prowadzenie bloga firmowego to także doskonała okazja do tego, aby przedsiębiorstwo dowiedziało się czegoś o klientach. Poznacie ich preferencje, wymagania, a także odkryjecie, jakie kwestie mają wpływ na ich wybory.
Najważniejszą funkcją bloga firmowego będzie jednak budowanie pozytywnych, trwałych relacji z klientami. Publikacja wartościowych wpisów potwierdza Was profesjonalizm i wysoki poziom wiedzy na temat branży, w której działacie. Dzięki temu zyskujecie zaufanie odbiorców, którzy przekonają się o tym, że wybór Waszych produktów bądź usług okaże się dobrą decyzją.
Blog może zostać wykorzystany także do publikacji „luźniejszych” wpisów, traktujących o życiu firmy i jej pracownikach. Wszystko to zwiększa wiarygodność, a także skraca dystans między Wami a odbiorcami. Oczywiście do tego dochodzą również korzyści związane z SEO, a więc budową pozycji bloga i strony docelowej w wyszukiwarkach internetowych. Wartościowy, regularnie aktualizowany blog jest wysoko oceniany przez algorytmy indeksujące, zwłaszcza jeśli w treści pojawią się odpowiednie frazy z długiego ogona.
Tworzenie blogów firmowych z Pogotowie SEO
Pogotowie SEO działa na rynku od 2002 roku. Przez te wszystkie lata pomagaliśmy w budowie wielu marek i brandów z najróżniejszych dziedzin oraz rynków. Nasi specjaliści doskonale wiedzą, jakimi prawami rządzi się marketing internetowy, dlatego są w stanie przygotować i zrealizować strategie, które zagwarantują sukces w postaci zwiększonego ruchu na stronie, a także budowy sporej grupy lojalnych klientów, skoncentrowanych wokół firmy i publikowanego przez nią przekazu.
Nasze doświadczenie i bogata wiedza mogą zostać wykorzystane do stworzenia wartościowych blogów dla Waszych firm. Wy macie wiedzę na temat branży, w której działacie, my natomiast wiemy, jak ją wykorzystać w celach promocyjnych. Wspólnie stworzymy strategię, która pozwoli dotrzeć do określonej grupy docelowej (w jej zdefiniowaniu również pomagamy), a także zainteresować odbiorców wartościowym, merytorycznym przekazem.
Mamy bogatą wiedzę na temat zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu tworzone przez nas strony są wysoko oceniane w procesie indeksacyjnym. Wszystko to przekłada się na zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, co z kolei ma wpływ na generowany ruch i zainteresowanie dostępną ofertą.
Wartościowy i dobry blog firmowy
Wieloletnie doświadczenie jest niezwykle pomocne w dziedzinie marketingu internetowego. Kolejne lata działalności na rynku wyposażyły nas w wiedzę na temat tego, co zrobić, aby blog firmowy okazał się naprawdę wartościowy. Prowadzenie go na własną rękę jest oczywiście możliwe, jednak tylko znajomość wszelkiego rodzaju technik oraz zasad gwarantuje osiągnięcie zamierzonych celów. Pogotowie SEO wie po prostu, co zrobić i na czym się skupić, aby blog rzeczywiście miał wpływ na wzrost zainteresowania dostępną ofertą.
Content marketing nie może skupiać się na „czystej” reklamie, a więc generowaniu przekazu, którego charakter będzie w stu procentach promocyjny. Tworzy to bowiem pewien mur między firmą a odbiorcami, którzy zupełnie inaczej pochodzą do treści, która jest reklamą. W wielu przypadkach do podanych informacji podchodzą z dużą rezerwą i pewną dozą nieufności.
Wszystko to sprawia, że treści publikowane na blogu firmowym nie powinny wskazywać bezpośrednio na wybrany produkt bądź usługę. Powinny dostarczać wartościową wiedzę, z której można korzystać na co dzień. Wszystko to postawi Was w pozycji ekspertów, którzy znają się na swojej pracy i którym można zaufać, ponieważ wiedzą, co mówią.
Nasi specjaliści pomogą Wam w przygotowaniu treści, która spełni wszystkie przedstawione warunki. To oczywiście nie wszystko. Nasze usługi skupiają się również na przeanalizowaniu rynku i grupy docelowej (pozwala to lepiej dostosować przekaz), zaproponowaniu różnych form publikacji, co także ma ogromny wpływ na „wartość” bloga, skupieniu się na SEO, a więc sprawieniu, aby blog był przyjazny dla algorytmów wyszukiwarek, a także pomocy w dystrybucji tworzonej treści. Dzięki nam, połączycie przekaz prowadzony na blogu z innymi formami komunikacji, związanymi chociażby z portalami społecznościowymi.
Wszystko to pozwoli dotrzeć do wybranej grupy docelowej, zbudować pozytywne relacje z klientami, a także zwiększyć zasięg oddziaływania firmy. Dzięki sprawnie przeprowadzonemu marketingowi treści, możliwe stanie się zwiększenie ruchu na stronie, co w bezpośredni sposób przełoży się na wyniki sprzedażowe.