Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie (SEO) sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów to w dobie XXI wieku i tak ogromnej konkurencji wśród platform sprzedażowych zabieg niezbędny. Mówiąc krótko pozycjonowanie sklepów to jedno z tych działań, które obok marketingu i dobrze zaplanowanych kampanii reklamowych pozwala poprawić pozycję e-sklepu w rankingu wyszukiwarek, a tym samym zwiększyć liczbę jego klientów. Skorzystać z niego powinien więc każdy, kto szuka swojej szansy na coraz popularniejszym i lepiej postrzeganym przez klientów rynku e-commerce.

Pozycjonowanie SEO sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów to zabieg optymalizujący, którego zadaniem jest poprawienie pozycji danego punktu e-commerce w wynikach wyszukiwarek, co jest znacznie trudniejsze niż w przypadku pozycjonowania klasycznej strony internetowej. Wszystko ze względu na złożoność takiego procesu i ogrom znajdujących się w danym sklepie podstron. Każda z nich powinna być zoptymalizowana w rankingu Google, a jednocześnie przyjazna dla użytkownika. Trudności dodaje też zmienny charakter i różnorodność oferowanych przez sklep produktów oraz wymogi prawne, które musi spełniać sklep działający w branży e-commerce. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie sklepów nie jest procesem łatwym i szybkim, a wręcz przeciwnie złożonym i pracochłonnym. Jak każde pozycjonowanie jest to zabieg, którego najlepsze efekty widoczne są w dłuższej perspektywie czasu. Regularne i profesjonalne pozycjonowanie sklepów daje jednak ogromne korzyści. Sklep staje się lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania, a jego podstrony są zoptymalizowane w wyszukiwarce Google.

To wszystko przekłada się na większe zainteresowanie ze strony użytkowników, którzy w niedalekiej przyszłości mogą stać się potencjalnymi klientami. Jest to jeden z najlepszych sposób na to, aby pozyskać wartościowy ruch w sklepie internetowym.

Jak pozycjonować sklep online w Twojej branży?

Pozycjonowanie sklepów jest zabiegiem karkołomnym. Dlatego zająć powinni się tym specjaliści o dużym doświadczeniu. Takich zatrudniamy w POGOTOWIU SEO. Jesteśmy pierwszym pokoleniem ludzi, którzy na dobre zainteresowali się i zrozumieli działania propagujące biznes w sieci. Pomagamy w rozwoju brandów, kreujemy działania reklamowe, a przy tym zajmujemy się pozycjonowaniem sklepów. Nie tylko na rynku polskim, ale też globalnym. Oferujemy działania white SEO — profesjonalne i efektywne, również w kontekście pozycjonowania e-sklepów. Pozycjonowanie sklepów nie będzie skuteczne, jeśli nie zostanie poprzedzone profesjonalnym i szczegółowym audytem SEO. Zawsze w pierwszej kolejności przyglądamy się sklepom pod kątem technicznym i wyłapujemy błędy w jego strukturze. Po analizie sklepu i przygotowaniu listy z problemami i sposobami ich rozwiązania zabieramy się do pracy. W pozycjonowaniu sklepów kierujemy się zdobytym przez lata doświadczeniem, ale pracujemy też z wykorzystaniem najnowszych technologii, korzystając z przydatnych narzędzi, między innymi Google Analytics i Google Search Console.

Specjaliści od pozycjonowania i optymalizacji z POGOTOWIA SEO, którzy pracują nad Państwa projektami, dokonują też optymalizacji dostępnych w sklepie produktów i kategorii. Optymalizujemy ich metaznaczniki Title, Description oraz nagłówki. Zajmujemy się też całą treścią. Z jednej strony będą one angażować użytkowników i zachęcać do zakupu, z drugiej natomiast odpowiadać wymaganiom Google. Nic nie zostawiamy przypadkowi, bo każda podstrona musi być przyjazna wyszukiwarce.

Dlaczego warto pozycjonować sklepy internetowe?

Liczba sklepów internetowych w Polsce przekracza już 20 tys., a z każdym rokiem jest ich coraz więcej. E-commerce w dobie popularyzacji i powszechności sieci to dobra okazja zdobycia nowych klientów. Najlepiej potwierdzają to liczby. Wartość branży e-commerce to w przybliżeniu ok. 40 mld złotych. Jest więc o co walczyć, ale popularność handlu w internecie stawia też przed właścicielami sklepów internetowych nowe wyzwania. Chcąc być liderem w danej branży, stawiać trzeba na nowoczesne technologie i rozwiązania. Poza kampaniami stricte marketingowymi między innymi na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Sukces każdego przedsiębiorcy działającego w branży e-commerce jest więc w zasięgu ręki. Podzielić można ich na tych, którzy podejmują rękawice, stawiając na pozycjonowanie sklepów i inne działania reklamowe oraz tych, którzy tego nie robią. To błąd, a raczej WIELbłąd. Nawet sklep z atrakcyjną ofertą nie da gwarancji dużej i rentownej sprzedaży. Konkurencyjne ceny i pozytywne opinie na nic się zdadzą, jeśli jego oferta nie trafi do szerszego grona odbiorców.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów?

Nie mamy stałych cen, tak samo, jak nie ma dwóch identycznych sklepów. Dlatego też do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Niezależnie natomiast od wielkości sklepu, jego asortymentu i zakresu zamawianych usług każdego Klienta traktujemy tak samo. Nie ma u nas równych i równiejszych. Ofertę cenową przygotowujemy każdemu Klientowi zainteresowanemu współpracą, biorąc pod uwagę konkurencję na rynku, możliwości systemu CMS, wielkość sklepu czy konkurencyjność fraz. Zależy nam bowiem na tym, aby oferta była jak najlepiej dostosowana do e-sklepu naszego Klienta.

Jak wygląda współpraca przy pozycjonowaniu sklepu na linii Klient — POGOTOWIE SEO?

Swoim Klientom oferujemy indywidualnego opiekuna. Jest nim specjalista SEO, który pozostaje w stałym kontakcie z Klientem i informuje go — o ile to konieczne — o podejmowanych przez nas działaniach. Poza tym odzwierciedleniem wykonywanej przez nas pracy są prezentowane Klientom statystyki pozycji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Za pozycjonowanie Państwa sklepów odpowiada założony zespół składający się m.in. z analityków webowych i copywriterów.

Jak długo trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Decyzję na temat czasu trwania współpracy pozostawiamy Klientowi, do którego należy e-sklep. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepów internetowych (tak jak innych witryn) powinno być regularne. Wówczas zachodzi gwarancja, że sklep utrzyma wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w długim okresie. Zawsze natomiast niezależnie od czasu trwania umowy swoje usługi świadczymy na mocy podpisanej z Klientem umowy i dokładamy wszelkich starań, aby pozycja sklepu była jak najwyższa.