Audyt SEO dla strony i sklepu internetowego

Skuteczny audyt SEO dla stron i sklepów internetowych

W Internecie znaleźć można mnóstwo informacji na temat audytów SEO. Zazwyczaj są one jednak podzielone na kilka części, co utrudnia dogłębne poznanie i zrozumienie tego terminu. Tymczasem audyt SEO to podstawa, jeśli myśli się o wysokiej pozycji swojej witryny lub sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki Google. Jak wygląda audyt SEO i dlaczego warto zlecać go profesjonalistom z POGOTOWIA SEO?

Czym jest audyt SEO i jakie przynosi korzyści?

Audyt SEO jest usługą, której zadaniem jest tworzenie listy rzeczy, jakie należy zmienić lub tylko usprawnić, ale również wskazać mocne jej cechy, które warto rozbudować. Zebrane na mocy audytu informacje przedstawiane są osobom tworzącym strony. Należą do nich między innymi programiści, ale również copywriterzy przygotowujący treści na witrynę lub sklep online. Audyt SEO wykonywany jest po stworzeniu samej witryny internetowej lub przed przystąpieniem do jej pozycjonowania. Ta usługa jest dobrze znana wszystkim, którzy chcą, aby ich witryna była wysoko w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Oczywiście specjaliści z POGOTOWIA SEO, którzy odpowiadają za audyt SEO, korzystają z profesjonalnych narzędzi, np. Senuto.

Jedną z korzyści audytu SEO jest wykrycie błędów na stronie internetowej, co usprawni jej działanie. Przełoży się to również na poprawę widoczności w wyszukiwarkach, co jest kluczowe z punktu widzenia właściciela strony. Szybkie wykrycie błędów strony internetowej wpłynie na jej poprawne indeksowanie, co przekłada się na wzrost pozycji strony w Google. Nie trudno natomiast zgadnąć, że wyższa pozycja witryny to również większa liczba wizyt ze strony użytkowników sieci.

Kolejną korzyścią audytu SEO przeprowadzonego przez specjalistów z POGOTOWIA SEO jest zwiększenie współczynnika konwersji. Wskazuje on elementy przyjazne użytkownikowi. Wskazówki dotyczą łatwości obsługi, intuicyjności w poruszaniu się po witrynie, jak i wyglądu samej strony internetowej. To wszystko pomaga w zwiększeniu konwersji.

W przypadku wyszukiwarki Google i pozycjonowania stron internetowych nie wolno zapomnieć o ewentualnych karach za niewłaściwie przeprowadzony proceder. Audyt SEO wskaże bowiem cechy, jakie musi mieć witryna, aby nie dostać kar nałożonych przez roboty Google'a.

Audyt SEO jest więc niczym innym, jak szczegółową analizą stron internetowych, blogów i sklepów www, której celem jest dopasowanie witryn do wymagań wyszukiwarek. Zawsze celem przeprowadzenia audytu SEO jest poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwarek. Dlatego audyt zawiera w sobie szereg poprawek i wskazówek, które należy wdrożyć, aby wpłynąć korzystnie na stronę www.

Specjalistyczny audyt SEO bada także całą strukturę strony, jak i analizuje serwis pod kątem dostępności dla robotów wyszukiwarek. Jednocześnie sprawdzana jest treść znajdująca się na stronie internetowej czy sklepie www, po czym analizowana pod względem obecności fraz kluczowych.

W dobie XXI wieku, kiedy niemal każdy korzysta z internetu również na urządzeniach mobilnych, ważne jest właściwe odczytywanie strony na smartfonach i tabletach. Dlatego testowana jest też wersja mobilna strony internetowej.

Audyt SEO sklepu i strony internetowej w Pogotowie SEO

W POGOTOWIU SEO za audyt odpowiadają specjaliści o ogromnym doświadczeniu i dużej wiedzy. Oczywiście audyt SEO przeprowadzają oni na wielu różnych płaszczyznach. Audyt strony internetowej zaczyna się od sprawdzenia pozycji wyświetlania strony w wyszukiwarce. Eksperci sprawdzają, czy witryna wyświetla się po wpisaniu w wyszukiwarkę Google fraz kluczowych oraz na jakiej jest ona pozycji. Jeśli strony nie ma w wynikach wyszukiwania lub jest ona na dalekiej pozycji, zadaniem specjalistów przeprowadzających audyt SEO jest znalezienie przyczyn takiego stanu rzeczy i wskazanie rozwiązania, które to zmieni.

Rzecz jasna pojawienie się strony w wyszukiwarce nie jest jeszcze gwarancją, że klienci odwiedzą witrynę. Kluczowy dla tego faktu może być opis, który zachęca do odwiedzin (description). Sprawdzą również, czy właściwie wyświetlają się tytuły i ich opisy, a przecież metaopisy muszą być unikalne dla każdej strony, zawierając jednocześnie słowa kluczowe oraz wskazując na znajdujące się na niej treści.

Co jeszcze? Eksperci analizują również kod źródłowy strony, sprawdzając, czy nie ma w nim błędów. Analizowane są też nagłówki w treściach strony, co pozwala lepiej je zrozumieć. Negatywnie na witryny, a w zasadzie odbiorców strony działają również błędy 404. Podczas audytu SEO sprawdza się, czy wszystkie linki przekierowują na odpowiednie podstrony.

Dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania kluczowe jest nasycenie tekstu frazami kluczowymi. Dlatego bada się również ilość wyrażeń kluczowych. Właściwie opisane powinny zostać też obrazki i zdjęcia. Strona musi się również ładować stosunkowo szybko. Im dłużej się ona ładuje, tym współczynnik jej odrzucenia jest większy. Konieczna jest również responsywność, czyli otwieranie strony na urządzeniach mobilnych. Jeżeli strony jej nie posiadają, w pozycjach wyszukiwarki nie ma ich w ogóle lub znajdują się one na dalszych pozycjach.

Wszystkie te kwestie są zawarte w raporcie. Specjaliści z POGOTOWIA SEO zawierają w nim wszystkie etapy analizy, zawierając w sobie słabe i mocne punkty strony z uwzględnieniem wskazówek, które poprawią lub wykluczą znalezione błędy.

Dlaczego warto wykonać audyt SEO dla strony www i sklepu online?

Audyt wykonany przez specjalistów z POGOTOWIA SEO pozwala znaleźć wszystkie słabe i mocne punkty strony, bloga czy sklepu www. Co ważniejsze, audyt SEO zawiera w sobie raport z wytycznymi do optymalizacji danej witryny. Dlatego tak ważne jest, aby był przeprowadzony przez ekspertów z branży. Tylko doświadczeni specjaliści od SEO i marketingu są w stanie przeanalizować witrynę na wielu różnych płaszczyznach, wskazując występujące błędy oraz sugerując działania, które je usuną.

W POGOTOWIU SEO eksperci przygotowujący audyt zawsze wspomagają się znakomitymi i profesjonalnymi narzędziami, które w połączeniu z 15-letnim doświadczeniem pozwalają zebrać kluczowe informacje dotyczące analizy stron i sklepów www.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to nic innego jak kompletna analiza strony internetowej, bloga, serwisu, portalu lub sklepu www. Należy go wykonać jeszcze przed zabiegiem pozycjonowania strony.

Kto powinien zamówić audyt SEO?

Na audyt SEO postawić powinien każdy właściciel strony internetowej niezależnie od jej charakteru, jeżeli chce, aby osiągnęła ona jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. To pierwszy krok w kierunku pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google.

Jakie sekcje strony bada audyt SEO?

Audyt SEO to kompletny raport na temat strony internetowej. Eksperci z POGOTOWIA SEO badają ją na wielu płaszczyznach, m.in.: jej responsywnośc, szybkość wczytywania, widoczność w wyszukiwarkach itp.