Projektowanie wizytówek firmowych
Wizytówki są niezwykle ważnym elementem dla każdego, kto uczestniczy w spotkaniach biznesowych oraz ma kontakt z klientami. Warto z niej korzystać przy każdej możliwej okazji. Istotne jest jednak właściwe posługiwanie się wizytówkami i zaprojektowanie takiej wizytówki, która dostarczy rozmówcy wszystkie niezbędne informacje.
Rola wizytówek w biznesie
Istnieje wiele sposobów na zaprojektowanie wizytówki. Często traktuje się ją niemal jako ulotkę reklamową firmy, która zawiera nazwę firmy, elementy identyfikacji wizualnej jak logo i kolorystyka, dane personalne osoby, która wręcza wizytówkę, dane kontaktowe firmy etc. Druga szkoła mówi, że wizytówka powinna być jak najprostsza, zawierać wyłącznie niezbędne informacje. W ten sposób najważniejsze dane z wizytówki łatwiej zapamiętać. Zwolennicy takiej wersji nie bez racji przekonują, że mając najważniejsze informacje bez trudu w razie potrzeby możemy poszukać brakujące dane w internecie. Wizytówka ma sprawić, że zostaniemy zapamiętani po bezpośredniej rozmowie. Posługując się wizytówkami należy zawsze pamiętać, że wizytówka powinna być zawsze w perfekcyjnym stanie, powinna zawierać aktualne dane, a zgodnie z etykietą powinna być przekazywana bezpośrednio do ręki, drukiem do góry, tekstem skierowanym do osoby, która wizytówkę otrzymuje. Przyjmując wizytówkę należy ją przeczytać. Najlepszym sposobem przechowywania wizytówki są eleganckie wizytowniki.
W czym możemy Ci pomóc?
Jako doświadczona agencja Pogotowie SEO zajmujemy się między innymi projektowaniem wizytówek. Bazując na naszej wieloletniej praktyce w kreowaniu marek i brandów chętnie doradzimy jak ma wyglądać wizytówka i jakie dane powinna zawierać aby jak najlepiej spełniała swoje funkcje, była czytelna i atrakcyjna wizualnie. Do realizacji każdego projektu podchodzimy indywidualnie, proponując kreatywne rozwiązania. Niezależnie od tego czy wizytówka ma być atrybutem pracownika firmy czy osoby prywatnej, będzie ona elementem, który zrobi doskonałe wrażenie na rozmówcach. W przypadku wizytówek służbowych możemy też stworzyć projekt wizytówki spójny z elementami identyfikacji wizualnej firmy. Ponieważ działamy w branży już od 2002 roku, a więc ponad piętnaście lat, wiemy jak zaprojektować wizytówkę by przykuła wzrok i została zapamiętana, a przy tym wyglądała w pełni profesjonalnie. Mając dopracowany w każdym szczególe projekt wizytówki wystarczy ją tylko wydrukować na doskonałej jakości papierze, najlepiej w standardowych wymiarach. Z naszego doświadczenia wynika, że próba wyróżnienia się niestandardowym wymiarem nie jest trafionym pomysłem, ponieważ wizytówka taka może być kłopotliwa dla osoby, która ją otrzymała np. nie zmieści się w portfelu czy kieszeni.
Dlaczego warto?
Wizytówki z aktualnymi danymi powinno się mieć przy sobie zawsze, ponieważ nie wiadomo kiedy mogą być potrzebne. A już na pewno nie można pójść na spotkanie służbowe, konferencje, targi branżowe, targi pracy, event firmowy czy wydarzenie na którym przewidziany jest networking bez kart wizytowych. Wizytówka jest elementem, który składa się na pierwsze wrażenie jakie robimy na odbiorcy, dlatego powinna odzwierciedlać charakter firmy, specyfikę branży. Projektując przejrzystą, precyzyjną wizytówkę dajemy w Państwa ręce narzędzie biznesowe o wielkiej mocy. W dużym stopniu od wizytówki zależy czy rozmówcy będą skłonni nawiązać z kontakt w przyszłości. Jednocześnie brak wizytówki może zaprzepaścić nasze szanse na wzbudzenie zainteresowania naszą ofertą i nawiązanie współpracy. Lepiej uniknąć takiej sytuacji tym bardziej, że zaprojektowanie i wydrukowanie wizytówki nie wiąże się z dużymi kosztami. Brak tradycyjnej papierowej wizytówki świadczy o braku profesjonalizmu, z kolei przekazując dopracowaną wizytówkę zawsze pozostawimy po sobie dobre wrażenie.
SEO FAQ
czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Chcę, by moja wizytówka zawierała wiele informacji, jak powinna wyglądać?
Uniwersalną zasadą przy projektowaniu wizytówek jest prostota i minimalizm. Jednocześnie są sytuacje, w których chcemy przekazywać różnorodne dane lub pracujemy w branży, w której mamy kontakt z obcokrajowcami i zależy nam na przekazaniu informacji kontaktowych w różnych językach. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że lepiej unikać przeładowanych informacjami wizytówek, które są nieczytelne. Lepszym rozwiązaniem jest zaprojektowanie odrębnych wizytówek w różnych wersjach językowych lub zawierające różne dane. Część osób posługuje się wizytówką służbową, która zawiera dane firmy i służbowe dane kontaktowe, a do tego wymiennie wizytówką o bardziej prywatnym charakterze, zawierającą na przykład prywatny numer telefonu czy prywatny adres mailowy.
Czy projektować wizytówki jednostronne czy dwustronne?
Najczęściej klienci decydują się na wykonanie wizytówek dwustronnych, ponieważ pozwalają one zawrzeć więcej informacji na stosunkowo niewielkim kartoniku. Druga strona jest doskonałym miejscem na logo i nazwę firmy czy na zdjęcie lub obrazek, które przykuwają uwagę. Z drugiej strony chcąc zaprojektować wizytówkę zgodną z tradycyjnymi wyznacznikami, bardzo prostą i klasyczną, lepiej zostawić drugą stronę pustą. Zgodnie z zasadami biznesowego savoir vivre stosowanymi w wyższych sferach, pusta strona kartonika jest miejscem do ręcznego wpisania dodatkowej informacji np. godziny umówionego spotkania, telefonu lub adresu prywatnego, bądź też innej informacji, którą nie każda osoba otrzymująca wizytówkę musi posiadać. A do tego wydruk wizytówki jednostronnej jest tańszy.
Jak sprawić by wizytówka wyróżniła się na tle innych?
Wspomnieliśmy już, że odejście od tradycyjnych rozmiarów wizytówki może zadziałać na naszą niekorzyść. Jednak ten prosty kartonik jakim jest wizytówka i tak daje nam szerokie pole do popisu. Oczywiście najbardziej przykuwające są elementy takie jak kolorystyka, grafika, czcionka. Ale duże możliwości daje także sposób wydruku. Wizytówka może być wykonana z folii matowej lub błyszczącej, bądź łączy w sobie oba rozwiązania. Ciekawym pomysłem jest wykonanie wizytówki z zastosowaniem aksamitnej folii soft touch. Taka wizytówka zwróci uwagę nie tylko wyglądem, ale też fakturą, która jest bardzo przyjemna dla dłoni. Oczywiście sposobów na stworzenie kreatywnej wizytówki jest dużo więcej, trzeba jednak projekt dopasować do charakteru prowadzonej działalności.