Cennik pozycjonowania stron i sklepów
Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo popularny zabieg, na który zdecydować się powinien każdy właściciel witryny internetowej. Mniej ważny jest jej charakter. Pozycjonowanie stron www, jak sama nazwa wskazuje, wpływa na pozycję witryny internetowej w wynikach wyszukiwarki pod danym słowem lub wyrażeniami kluczowymi. Pozycjonować trzeba wszystkie strony - wizytówki, portale, serwisy, blogi czy sklepy internetowe. Jaki jest cennik pozycjonowania stron oraz sklepów i dlaczego warto pozycjonować strony z POGOTOWIEM SEO?
Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów online?
Nie ma jednej stawki za pozycjonowanie witryn internetowych. Jest to zabieg na tyle skomplikowany i zróżnicowany, choć algorytmy wyszukiwarek przy każdym pozycjonowaniu przeprowadzanym w tym samym czasie są identyczne, że nie da się ustalić jednej stawki pozycjonowania. Wiele zależy od pozycjonowanej strony i jej obecnej pozycji w wynikach wyszukiwania. To nie wszystko, ponieważ kluczowy jest również efekt oczekiwany przez klienta. Każdy właściciel witryny internetowej powinien dążyć do jak najwyższej pozycji swojej strony w wyszukiwarkach. Jednak jednym wystarczy pozycja na pierwszej stronie wyświetlanych wyników, inni natomiast będą dążyli do tego, aby być w TOP 5, TOP 3 lub nawet uplasować się na czele wyników w wyszukiwarce pod danym słowem czy wyrażeniem kluczowym. Od oczekiwanego efektu zależny jest też czas pozycjonowania, choć i tak zabieg ten musi być przeprowadzany regularnie.
Na cenę pozycjonowania wpływa też konkurencyjność branży. W dobie XXI wieku, kiedy niemal każda firma ma stronę internetową, konkurencja w dowolnej branży jest ogromna, choć są branże znacznie bardziej konkurencyjne od innych.
Co warte podkreślenia, w POGOTOWIU SEO cennik pozycjonowania stron i sklepów klienci znają jeszcze przed rozpoczęciem działań. Nie ma tu ukrytych kosztów, a wszystko jest jasne i jawne. Ostateczna decyzja o rozpoczęciu kampanii budowania pozycji strony w wyszukiwarkach zawsze należy do zainteresowanego klienta.
Jaki koszt pozycjonowania strony i sklepu internetowego wyniesie w POGOTOWIE SEO?
W POGOTOWIU SEO za pozycjonowanie stron internetowych i sklepów odpowiadają najlepsi eksperci w branży, którzy mają ogromne doświadczenie i 15 lub więcej lat praktyki. To bezcenny staż na rynku, który przekłada się na efektywne pozycjonowanie stron internetowych. Specjaliści od pozycjonowania w sferze porad i konsultacji pomagają również w wyborze odpowiedniej formy i rozliczenia.
Jednym z modeli jest abonament miesięczny tzw. ryczałt. Pozycjonowanie w formie abonamentu to najpopularniejszy model rozliczeniowy. Umożliwia on pełną pracę nad pozycjonowaną domeną. Przy wyborze tego modelu cennik pozycjonowania stron i sklepów zależny jest od branży i jej konkurencyjności. Klient zdecydowany na taki model od POGOTOWIA SEO może oczekiwać wielu kluczowych działań, a w tym: audytu, zaleceń dotyczących optymalizacji, doboru właściwych dla strony fraz kluczowych, content marketingu (treści na stronę), indywidualnego opiekuna, monitoringu pozycji fraz i cyklicznej analizy.
Innym modelem jest płatność za konwersję. Wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania nie musi bowiem zawsze przekładać się na wzrost sprzedaży, a co za tym idzie również większe zyski. Jeżeli wyższa pozycja i wzrost zysków nie idą ze sobą w parze, klient nie czerpie korzyści z pozycjonowania. Wówczas rozsądnym wyborem będzie opcja rozliczenia za konwersję. To płacenie za efekt, jakie generuje pozycjonowana witryna. Miesięczna opłata składa się wtedy z dwóch czynników - stałej podstawy i zmiennego wynagrodzenia za efekt (konwersję). Oczywiście każdy przypadek w POGOTOWIU SEO rozpatrywany jest indywidualnie i wyceniany na podstawie specyfiki biznesu. Opłata bazowa i płatność za konwersję są więc różne. Co kluczowe, wybór tego modelu rozliczenia nie wyklucza standardowych prac związanych z pozycjonowaniem. Eksperci z POGOTOWIA SEO wykonują więc audyt, dobierają frazy, dodają nasycone wyrażeniami kluczowymi treści i optymalizują witrynę.
Ostatnią formą rozliczenia jest wycena płatności za ruch. Ten model zalecany jest portalom, dużym sklepom internetowym i serwisom informacyjnym. Jest to kolejny model, w którym klient płaci za osiągnięte wyniki. Płatność jest iloczynem liczby wejść organicznych i umówionej stawki za jedno kliknięcie.
Poza tym wyróżnić można jeszcze mix. W tym przypadku to połączenie ryczałtu z jednym z dwóch innych modeli rozliczeniowych, w których płaci się za efekt.
Ceny pozycjonowania stron i sklepów w POGOTOWIU SEO
Jak w związku z tym widać, ceny pozycjonowania mogą być bardzo różne. Nie da się jednoznacznie powiedzieć, ile będzie kosztował taki zabieg. Jednak raz jeszcze należy podkreślić, że w POGOTOWIU SEO ceny za taką usługę znane są jeszcze przed rozpoczęciem kampanii. Klient nie jest więc postawiony przed faktem dokonanym, ale wcześniej może przygotować się na wskazany w umowie wydatek. Oczywiście zawsze wycena jest indywidualna i zależna od kilku czynników.
Co jednak ważniejsze, każde pozycjonowanie stron internetowych i sklepów www to projekt, nad którym pracują specjaliści o dużym bagażu doświadczenia zajmujący się tym na co dzień. Wiele lat praktyki, ogromna wiedza oraz śledzenie zmian w algorytmach robotów Google to gwarancja skuteczności takich kampanii.
SEO FAQ
czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Jaki model rozliczenia pozycjonowania wybrać?
Wybór modelu rozliczenia to kwestia indywidualna. Eksperci z POGOTOWIA SEO zawsze analizują daną witrynę i pomagają klientowi w wyborze modelu rozliczenia, który z jego punktu widzenia będzie najrozsądniejszy i najbardziej opłacalny.
Ile zapłacę za pozycjonowanie swojej strony internetowej?
Pozycjonowanie to zabieg tak bardzo różny i zależny od wielu czynników, że nie da się jednoznacznie powiedzieć, ile taka usługa będzie kosztować. Ważny jest wybór odpowiedniego modelu. Zawsze natomiast w POGOTOWIU SEO cena usługi znana jest przed rozpoczęciem działań przez specjalistów od budowania pozycji w Google.
Jakie strony muszą być pozycjonowane?
Pozycjonować trzeba wszystkie witryny internetowe, których właścicielom zależy na wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to nie tylko sklepów internetowych, ale też stron wizytówek, portali, serwisów i blogów.