Projektowanie katalogów i ofert
Choć stale rośnie znaczenie internetu w biznesie, to wciąż istotne są tradycyjne formy reklamy i materiały reklamowe. W wielu branżach wciąż stawia się na standardowe i lubiane przez klientów formy prezentacji oferty. Takim właśnie produktem są katalogi. Można je udostępniać w formie papierowej lub w wersji multimedialnej, co jest oczywiście o wiele wygodniejszym i tańszym rozwiązaniem.
Jak zaprojektować efektowny katalog lub ofertę?
Katalogi stanowią bardzo efektywny środek reklamowy, doskonale prezentują ofertę i przy tym budują profesjonalny wizerunek firmy. Aby jednak katalog skutecznie spełniał swoje funkcje musi być właściwie zaprojektowany. Najważniejszym elementem katalogu jest oczywiście jego zawartość. Musi być ona przemyślana, logicznie ułożona, tak aby klient miał możliwość szybkiego odnalezienia poszukiwanych produktów. Katalog musi być więc przejrzysty i czytelny. Czasem warto ograniczyć ilość prezentowanych produktów lub poszerzyć objętość katalogu. Niezwykle ważne jest też to w jaki sposób produkty zostaną zaprezentowane. Konieczne jest więc zaprojektowanie interesującego układu treści, ciekawy projekt graficzny oraz wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Obok zdjęć, które zasadniczo odgrywają kluczową rolę, istotne są opisy. Muszą być one atrakcyjne, nie mogą opierać się wyłącznie na danych technicznych. Najlepiej jeśli opisy są stworzone z uwzględnieniem języka korzyści. Konieczne jest też zadbanie o ich czytelność. Teksty powinny być podzielone tak, aby ich czytanie nie było męczące i monotonne. Nie można też zapomnieć o odpowiedniej czcionce optymalnej wielkości.
W czym możemy Ci pomóc?
W naszym zespole Pogotowia SEO pracują specjaliści zarówno z dziedziny grafiki komputerowej, jak i specjaliści w zakresie marketingu i reklamy. Wspólnie tworzymy team, który realizuje dziesiątki zadań, często nietypowych. Wśród naszych realizacji są również katalogi dla firm. Wiemy jak ważne jest pierwsze wrażenie, które robi na kliencie katalog. Dlatego projektując go dbamy o każdy szczegół od efektownej okładki, aż po ostatnią stronę katalogu. Dbamy by zachować przejrzysty układ stron, by umieszczać odpowiednią ilość produktów na poszczególnych stronach, dopracowujemy wszelkie elementy graficzne. Podpowiadamy jak właściwie podzielić układ całego katalogu, by był on przyjazny klientom. Opierając się na wieloletniej praktyce w reklamie zdobytej na rynkach lokalnych, krajowych i globalnych, zawsze służymy naszym klientom profesjonalnym doradztwem. Nawiązując współpracę dążymy do tego, by dać naszym klientom narzędzia, w tym wypadku katalog, który przyczyni się do sukcesu i osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu sprzedaży i zysków. Nie boimy się podpowiedzieć klientowi rozwiązań, które uważamy za bardziej efektywne, choć oczywiście szanujemy zdanie i oczekiwania naszych klientów.
Dlaczego warto?
Obrazy mają ogromną siłę oddziaływania. Dlatego profesjonalny katalog ma ogromne znaczenie, szczególnie w tych branżach, w których wygląd produktów niekiedy bezpośrednio wpływa na decyzję zakupową. Dlatego katalogi to nieodłączny atrybut w pracy salonów samochodowych, salonów meblowych, sklepów z artykułami wystroju wnętrz, biur podróży. Ale oczywiście katalogi sprawdzają się też znakomicie w przypadku sprzedaży odzieży, obuwia, kosmetyków, sprzętu AGD i RTV, sprzętu sportowego, elektroniki i wielu innych produktów. Katalog pozwala nie tylko na prezentację samych produktów, ale też na wszechstronną prezentację firmy. Ponadto wielostronicowy materiał, wydrukowany na wysokiej jakości papierze i starannie zszyty jest dla klientów czymś o wiele bardziej atrakcyjnym niż przesłane mailowo materiały reklamowe. Dzięki temu jest większa szansa, że klient skupi się na prezentowanych w katalogu treściach. W dodatku elegancki katalog dodaje firmie prestiżu i profesjonalizmu. Katalog jest także doskonałym materiałem dla tych firm, które chcą ze swoją ofertą trafić nie tylko do tych grup klientów, które aktywnie korzystają z internetu – a więc chociażby do osób starszych, które nie są tak biegłe w nowoczesnych technologiach, jak ludzie młodzi.
SEO FAQ
czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Ile kosztuje zaprojektowanie katalogu?
Na wycenę projektu ma wpływ wiele czynników takich jak format, ilość stron, dostarczone materiały w postaci zdjęć i tekstów, konieczność wykonania tabel, infografik, opracowanie wyglądu okładki i koncepcji wnętrza katalogu. Chcąc otrzymać wycenę najlepiej skontaktować się z nami i przedstawić swoje oczekiwania. Wspólnie omówimy ofertę cenową i warunki współpracy. Etap ten jest niezobowiązujący dla klientów.
Jak wygląda proces projektowania katalogu?
Po wstępnym omówieniu zakresu usług, oferty cenowej i podpisaniu umowy, tworzymy na bazie przekazanych materiałów wstępny zarys projektu. Jest to oczywiście wsparte działaniami w zakresie obszernego researchu. Aby zaprojektować dobry katalog musimy dowiedzieć się jak najwięcej o firmie oraz o specyfice branży, w której działa. Przeglądamy materiały z których korzysta bezpośrednia konkurencja firmy i zapoznajemy się z grupą docelową, do której katalog ma trafić. Następnie przystępujemy do stworzenia layoutów katalogu. Na podstawie wybranej przez klienta propozycji i jego uwag oraz wskazówek, wykonujemy ostateczny projekt katalogu. Na koniec sprawdzamy katalog pod względem graficznym i merytorycznym. Gotowy do druku katalog przekazujemy klientowi wraz z autorskimi prawami majątkowymi do wykonanego przez nas projektu. Możemy również przygotować katalog w wersji interaktywnej do zamieszczenia na stronie internetowej.
Na co zwracać uwagę przy projektowaniu katalogu?
Katalog jest wizytówką firmy i narzędziem, które pozwala przedstawić ofertę firmy w sposób profesjonalny i kompletny. Dlatego w katalogu niedopuszczalne są literówki, błędy językowe, katalog musi być estetyczny, przyjemny pod względem wizualnym. Szczególne znaczenie ma jakość fotografii. Do tego cały katalog musi być spójny kolorystycznie i graficznie. Jeśli katalog będzie stosowany nie tylko w wersji interaktywnej, ale też będzie drukowany to musi być perfekcyjnie wykonany. Liczy się jakość papieru, jakość wydruku, mocny sposób szycia lub klejenia. Katalog powinien być też poręczny i wygodny do przeglądania.