Pisanie i prowadzenie blogów firmowych
Choć każda strategia marketingowa jest inna, w wielu przypadkach możemy wskazać elementy i działania, które się powtarzają. Jednym z nich jest bez wątpienia prowadzenie bloga firmowego, który może okazać się bardzo wartościowym narzędziem promocyjnym, niezależnie od tego, w jakiej branży działa firma i jaka jest specyfika jej grupy docelowej.
Blog firmowy jest bowiem doskonałym miejsce do tworzenia własnego, autorskiego przekazu, który pozwoli budować pozytywne relacje na linii firma-klient. Może on zostać wykorzystany nie tylko do prezentacji dostępnej oferty i informowania o nowych okazjach bądź promocjach, ale również do prowadzenia tak zwanego marketingu treści, skupiającym się na merytorycznym, wartościowym contencie, przydatnym dla odbiorców.
Wszystko to sprawia, że potencjał bloga firmowego wydaje się wręcz nieograniczony. Jego wykorzystanie okaże się jednak możliwe tylko po przygotowaniu odpowiedniej strategii, opartej na wnikliwej analizie firmy, rynku, konkurencji i odbiorców.
Co oferujemy w pakiecie pisania i prowadzenia blogów firmowych?
Pragniemy podzielić się naszą wiedzą i bogatym doświadczeniem, zbieranym od 2002 roku. Przez wszystkie te lata nauczyliśmy się wielu rzeczy, poznaliśmy wszystkie zasady, jakimi rządzi się rynek reklamy i zrealizowaliśmy mnóstwo strategii marketingowych, które pozwoliły zbudować wiele marek i brandów.
Wszystko to sprawia, że dysponujemy wiedzą na temat tego, jak prowadzić bloga firmowego, aby okazał się on skutecznym narzędziem budowy świadomości marki oraz tworzenia pozytywnych relacji z klientami. Nasze usługi mają charakter kompleksowy – na co możecie liczyć?
Analiza i audyt – doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że każda firma jest inna, dlatego nie można posługiwać się utartymi schematami i szablonem działań pozornie uniwersalnych. Przekaz marketingowy powinien być tworzony w oparciu o specyfikę firmy, rynku, a także potrzeb grupy docelowej. Zanim zaczniemy działań, wszystko to jest przez nas sprawdzane – pozwala to stworzyć spójną, skuteczną strategię.
Przygotowanie przekazu – wpisy publikowane na blogu powinny być związane z rynkiem, na którym działa firma, a także dziedziną, w jakiej się „porusza”. Jednocześnie musi być to treść, która okaże się wartościowa pod względem merytorycznym. Dzięki temu będzie po prostu przydatna dla odbiorców. Nasi specjaliści wspólnie z Wami przygotują strategię działania i publikacji, tak aby przekaz okazał się spójny i zgodny z tym, czego oczekują od nas potencjalni klienci.
Tworzenie treści – po opracowaniu planu działania, przechodzimy do jego realizacji, a więc tworzenia treści. Co istotne, proponujemy różne formy publikacji. Nie skupiamy się wyłącznie na tekstach, proponujemy również przygotowanie atrakcyjnych grafik, raportów, wykresów i materiałów filmowych. Wszystko po to, aby blog firmowy był zróżnicowany i wartościowy.
Dystrybucja treści – firmowy blog będzie docelowym miejscem publikacji przygotowywanych treści, która zostanie połączona również z innymi formami komunikacji z odbiorcami. Związane jest to między innymi z wykorzystaniem portali społecznościowych, a także zewnętrznych stron internetowych do rozszerzania przekazu.
SEO – prowadzone przez nas blogi są nie tylko atrakcyjne pod względem merytorycznym. Skupiamy się także na tym, aby okazały się przyjazne dla algorytmów wyszukiwarek. Dzięki temu, blogi firmowe mogą zostać wykorzystane jako narzędzia do budowy pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. Wszystko to przekłada się oczywiście na zwiększenie ruchu.
Blog firmowy – czy warto pisać i prowadzić?
Marketing treści skupia się na tworzeniu wartościowego, merytorycznego przekazu, który pozwala na budowę świadomości marki i pozytywnych relacji z klientami. Content jest tu najważniejszy – dzięki niemu możecie postawić się w pozycji eksperta, zdobywać zaufanie odbiorców, a także tworzyć własną wiarygodność. Wszystko to przekłada się na lepszą ocenę przedsiębiorstwa, a w rezultacie także na większe zainteresowanie dostępną ofertą.
Prowadzenie bloga firmowego jest atrakcyjne także ze względu na niskie wydatki w porównaniu ze standardowymi formami reklamy. Za stosunkowo niewielkie pieniądze jesteście w stanie dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów i tym samym zwiększyć sprzedać produktów oraz usług. Jest to także sposób na uzyskanie trwałych efektów w perspektywie długoterminowej.
Jak prowadzić i pisać na blogu firmowym?
Osiągnięcie celów marketingowych okaże się możliwe tylko wówczas, gdy blog będzie prowadzony w oparciu o spójną strategię, przygotowaną na podstawie dokładnej analizy firmy, rynku i grupy docelowej. Skuteczność prowadzonych działań jest więc zależna od poziomu wiedzy oraz doświadczenia z zakresu marketingu internetowego.
Dzięki temu możliwe stanie się przygotowanie przekazu skupiającym się nie tylko na reklamie, ale również (a może przede wszystkim) na contencie, który będzie przydatny dla wszystkich odbiorców. Co równie istotne, blog powinien być prowadzony systematycznie. Dłuższe przerwy w przekazie mogą działać bardzo negatywnie i wpływać na obniżenie poziomu zainteresowania firmą.
Wszystko to sprawia, że prowadzenie bloga warto zlecić profesjonalistom. Pogotowie SEO od wielu lat działa na rynku, opracowując i realizując mnóstwo strategii marketingowych dla firm funkcjonujących w przeróżnych branżach. Jesteśmy więc doskonale przygotowani do tego zadania – doskonale wiemy, co zrobić, aby Wasze blogi firmowe okazały się atrakcyjne pod względem merytorycznym. Skupiamy się także na kwestiach technicznych i spełnianiu wymagań stawianych przez algorytmu Google. Dzięki temu, blog pozwoli rozkręcić ruch na stronie związany z wynikami organicznymi.
Tworzone przez nas treści spełniają wszystkie najważniejsze kryteria, dzięki którym znacząco podnoszą wartość w firmy w oczach odbiorców. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszej oferty i wspólnego budowania przekazu.