Artykuły sponsorowane - pisanie i publikacja

Artykuły sponsorowane PR-owe - tworzenie i publikacja

Wielu odbiorców ma dość klasycznych reklam, które namawiają do zakupu danego produktu czy skorzystania z danej usługi. Dlatego marketingowcy poszukują ciągle nowych kanałów marketingowych. Z pewnością bardzo wartościowy z punktu widzenia użytkowników jest dziś content marketing. Jedną z form takich materiałów content marketingowych są artykuły sponsorowane, które tworzymy także w POGOTOWIU SEO.

Pisanie i publikacja artykułów sponsorowanych dla firm

Artykuły sponsorowane to jak sama nawa wskazuje materiały, których zadaniem jest reklama danego brandu. Nie ma ona jednak nic wspólnego z klasyczną kampanią reklamową. Artykuł taki powinien nieść w sobie wartość merytoryczną, a sponsorowany produkt, usługa czy cały brand ukazywany być tylko lekko subiektywnie. Artykuły sponsorowane to w związku z tym ukryte przekazy reklamowe, które mają oddziaływać na podświadomość konsumenta. Istnieją trzy podstawowe rodzaje takich artykułów:

* reklamowy artykuł sponsorowany — informuje o marce, produkcie lub usłudze i dostępny może być w formie reklamy natywnej

* artykuł nawiązujący do reklamodawcy — materiał poruszający zagadnienie związane z daną branżą, w których wspomniane zostają produkty lub też usługi reklamowanego brandu

* artykuł tematyczny z linkiem — w takim artykule nie ma bezpośredniego odwołania do reklamodawcy, ale pojawia się w nim link do strony docelowej

Artykuły sponsorowane można dziś spotkać nie tylko w internecie, ale też w gazetach. Niemniej jednak najczęściej wykorzystywane są one jako przekaz reklamowy na blogach, serwisach czy portalach, a więc wszędzie tam, gdzie jest szansa dotarcia z nimi do szerokiego grona odbiorców, z których przynajmniej część może stać się potencjalnymi konsumentami. Jest to reklama nienachalna, która, mimo że wspomina o brandzie czy produkcie, to niesie w sobie też wartość merytoryczną. Warto też pamiętać, że Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe mówi o tym, że artykuły sponsorowane powinny być oznaczane i informować Klienta, że zawierają w sobie treści reklamowe.

Artykuły sponsorowane dla firm i biznesu

W POGOTOWIU SEO realizujemy kampanie content marketingowe dla mniejszych i większych brandów. Reklamą w sieci zajmujemy się od roku 2002, a więc mamy w tym duże doświadczenie. To jednak nie wszystko, ponieważ na bieżąco analizujemy trendy zmieniające się w reklamie jak w kalejdoskopie.

Nad Państwa artykułami sponsorowanymi w POGOTOWIU SEO pracują doświadczeni i wybitni copywriterzy, którzy wiedzą jak tworzyć treści perfekcyjne pod kątem SEO, jednocześnie ukrywając w nich znakomicie przekaz reklamowy. Dzięki temu nasze treści wyglądają na neutralne i oddziałują na podświadomość odbiorców. Są oni gotowi do działania (zakupu), a wymieniany w artykule sponsorowanym brand postrzegają korzystnie, stawiając wyżej od działających w tej samej branży firm konkurencji.

Niczego nie zostawiamy przypadkowi. Dlatego nasze treści są tak angażujące i efektywne. W związku z tym działamy rozważanie i spokojnie, dobrze się przygotowując. Mimo że potrafimy pracować pod presją czasu, to po zamówieniu artykułu sponsorowanego przesyłamy Państwu brief, w którym prosimy o odpowiedzi na zadane pytania.

Pytamy Państwa o:

* reklamodawcę i jego przedstawiony wizerunek

* grupę docelową, do której kierowany ma być tworzony przez copywriterów w POGOTOWIU SEO artykuł sponsorowany

* cel artykułu — poprawa wizerunku, promocja produktu czy usługi, tekst informacyjny itp.

* budowę tekstu — zawierać on w sobie może bibliografię lub być jej pozbawiony; ma być skupiony na ogólnej tematyce czy może ukierunkowany; czy mamy wspominać w nim o innych firmach, czy też nie?

* przeznaczony na reklamę w tej formie budżet, który pozwoli określić zasięg artykułu sponsorowanego

* link opatrzony anchorem, który ma do niego prowadzić

Artykuły sponsorowane jako forma reklamy firmy lub marki w internecie

Największą zaletą artykułów sponsorowanych jest nienachalny przekaz reklamowy. Nie jest to reklama w zwykłej formie, która namawia do zakupu produktu czy skorzystania z danej usługi. W tym przypadku odbiorca ma to czynienia z przekazem lekkim i nienachalnym, dzięki czemu taka forma reklamy go nie zniechęca. Tym bardziej że artykuły sponsorowane niosą w sobie również wartość merytoryczną, dzięki czemu budowana jest świadomość marki. Copywriterzy z POGOTOWIA SEO wiedzą jak poinformować użytkownika o zaletach produktu, usługi czy całej marki nie zarażając go przekazem reklamowym, a jednocześnie wpływając na jego podświadomość. Od teraz będzie on cenił ją wyżej od firm konkurencji.

To jednak nie wszystko, ponieważ artykuły sponsorowane niosą w sobie również ogromną korzyść w kwestii pozycjonowania stron internetowych. Są to treści wartościowe, które poza użytkownikami bardzo wysoko cenione są również przez algorytmy wyszukiwarki Google. Wpisy takie są dobrze indeksowane przez Google, dzięki czemu strona z linkiem daje dużą korzyść na płaszczyźnie budowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania, co w dobie tak dużej konkurencji i prowadzonych działań optymalizacyjnych jest niezwykle istotne.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jaki jest artykuł reklamowy — obiektywny czy subiektywny?

W POGOTOWIU SEO przed rozpoczęciem prac nad artykułami sponsorowanymi zadajemy Klientowi podstawowe pytania. Przygotowany brief ma rozwiać wszelkie wątpliwości i pomóc w stworzeniu oczekiwanej przez Klienta treści. Nasze artykuły staramy się pisać jak najbardziej obiektywnie, ale podświadomie wpływamy na decyzje zakupowe odbiorcy, który produkt, usługę czy daną markę postrzega jako bardziej atrakcyjne.

Dlaczego reklama w formie artykułu sponsorowanego jest skuteczna?

Internet jest pełen reklam, ale wiele z nich nie przekonuje odbiorcy, ponieważ nachalnie reklamują dany produkt. Z artykułem sponsorowanym jest inaczej, ponieważ poza korzyścią marketingową niesie on w sobie również wartość merytoryczną. Reklamy takie są więc lepiej postrzegane przez odbiorców. Artykuły sponsorowane czytane są o wiele chętniej i budują świadomość marki. Poza tym korzystnie indeksowane są też przez algorytmy Google, które uznają je za wartościowe i merytoryczne.