Identyfikacja wizualna dla Firmy

Identyfikacja wizualna dla Firmy - projektowanie i promocja

hociaż nie reklamuje i nie sprzedaje produktów ani usług, buduje wizerunek firmy. Identyfikacja wizualna, bo o niej mowa, ma niezwykle istotne znaczenie dla rozwoju biznesu. Podnosi bowiem wiarygodność marki w oczach klientów i zwiększa ich zaufanie wobec niej. W Pogotowiu SEO doskonale o tym wiemy. Dlatego dla naszych klientów tworzymy spójne identyfikacje wizualne, które przyciągają klientów. Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna firmy to nic innego jak zestaw materiałów utożsamiających przedsiębiorstwo. Obejmuje ona takie elementy jak logo, wygląd wizytówki, strony internetowej, stopki mailowej, kolorystykę teczki ofertowej, a nawet strój pracowników, wystrój wnętrz siedziby przedsiębiorstwa czy też rodzaj jej zewnętrznego oznakowania. Błędem jest jednak myślenie, że chodzi wyłącznie o aspekt estetyczny. Identyfikacja wizualna jest bowiem nośnikiem emocji i skojarzeń związanych z marką. Wpływa więc na to, jak postrzegają ją potencjalni klienci.

Spójna identyfikacja wizualna jest dla przedsiębiorcy źródłem wymiernych korzyści:

  • zwiększa wiarygodność firmy, co powoduje wzrost zaufania i przekłada się na wyższe zyski – klienci bowiem chętniej korzystają z ofert tych marek, którym ufają,

  • pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji,

  • podkreśla unikatowy charakter przedsiębiorstwa,

  • zwiększa świadomość marki wśród potencjalnych klientów,

  • ułatwia zbudowanie wizerunku eksperta w sieci w danej dziedzinie,

  • stanowi nośnik informacji o marce, zwiększając jej rozpoznawalność,

  • buduje emocjonalną więź z klientem,

  • ułatwia komunikowanie misji i wartości firmy,

  • pozwala na skuteczną promocję przedsiębiorstwa.

Nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej przedsiębiorców zwraca uwagę na ten aspekt. Tworzenie identyfikacji wizualnej nie powinno być jednak procesem przypadkowym. Dlatego warto go powierzyć specjalistom. W Pogotowiu SEO doskonale wiemy, że o sukcesie identyfikacji wizualnej przesądza odpowiednie powiązanie aspektów wizualnych z określonymi wartościami, jakie uosabia marka, i skojarzeniami, które pragnie wywoływać u odbiorców. Wówczas będzie to dla klientów wiarygodne.

Koniecznym elementem, który wpływa na sukces podjętych działań, jest połączenie identyfikacji wizualnej ze strategią komunikacji przedsiębiorstwa. Ten swoisty tandem powinien stanowić podstawę wszelkich działań, zarówno marketingowych, sprzedażowych, jak i biznesowych. Dzięki temu marka zachowa spójność wizerunku. W konsekwencji zarówno potencjalni klienci, jak i kontrahenci oraz pracownicy będą odbierać przedsiębiorstwo jako profesjonalnego dostawcę produktów lub usług, partnera biznesowego oraz pracodawcę.

Na potencjalnego odbiorcę wpływ mogą mieć nie tylko stymulanty wzrokowe. Identyfikacja wizualna powinna więc obejmować wszystkie aspekty, które mogą być pomoce w budowaniu świadomości marki. Wśród pozawizualnych elementów, które może obejmować, warto wymienić:

  • sposób, w jaki prowadzi się w firmie rozmowy telefoniczne,

  • sposób obsługi klientów,

  • ścieżki dźwiękowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwo,

  • zapachy.

Jak projektujemy indentyfikację wizualną dla firmy?

Żeby stworzyć spójną identyfikację wizualną firmy, potrzeba nie tylko czasu, ale i przygotowania analitycznego. W Pogotowiu SEO poświęcamy temu sporo uwagi. Dobre poznanie specyfiki marki oraz potrzeb i motywacji jej klientów. Pozwala to bowiem na stworzenie optymalnej identyfikacji wizualnej. Od tego rozpoczynamy nasze działania. Pod lupę bierzemy również otoczenie marki, a także analizujemy poczynania konkurencji.

Informacje te pozwalają wyodrębnić profil marki i przypisać jej określone cechy, np. troska o środowisko naturalne, wysoka jakość obsługi, innowacyjność, wąska specjalizacja produktowa. W ten sposób można ustalić charakter marki, który przekłada się na konkretne propozycje wizualne. Te najlepsze przedstawiamy klientowi, który wybiera najlepsze rozwiązanie. Po akceptacji wybrana kreacja graficzna jest dopracowywana, tak by spełniała wszelkie wymagania.

Na koniec przygotowujemy tzw. księgę znaku. To nic innego jak zbiór zasad wyjaśniających, w jaki sposób prawidłowo wykorzystywać logotyp, kolorystykę, typografię, kolorystykę i krój pisma w kanałach, przez które przedsiębiorstwo komunikuje się z klientami i kontrahentami. Pozwala to marce tworzyć materiały marketingowe i sprzedażowe o jednolitym i spójnym charakterze. W budowaniu świadomości marki wśród potencjalnych klientów liczy się bowiem konsekwencja.

Projektowanie wizualizacji marki z Pogotowie SEO?

Na rynku funkcjonujemy już od 2002 roku. Tworzymy pierwsze pokolenie zajmujące się reklamą w Internecie. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że identyfikacja wizualna nie jest wyłącznie prostym zadaniem dla grafika. To złożone przedsięwzięcie, które wymaga pracy analitycznej.

Naszych projektów nie opieramy wyłącznie o walory estetyczne, chociaż niewątpliwie stworzona przez nas identyfikacja wizualna odznacza się atrakcyjnym wyglądem, ale dokładamy starań, by opracowywane propozycje uwzględniały wartości, jakimi kieruje się marka. Dbamy także o to, by identyfikacja wizualna odpowiadała sposobowi, w jaki przedsiębiorstwo chce komunikować się z otoczeniem. Wszystko to wpływa na jej spójny charakter.

Od dwóch dekad wspieramy przedsiębiorców w rozwoju, oferując szerokie wsparcie z zakresu e-marketingu. Współpracowaliśmy z wieloma markami – zarówno niszowymi, lokalnymi, jak i o zasięgu krajowym i globalnym, z powodzeniem tworząc dla nich spójne identyfikacje wizualne, które odznaczają się odpowiednimi cechami:

  • są dopasowane do specyfiki firmy i zgodne z jej polityką,

  • są unikalne, przejrzyste, zauważalne oraz łatwe do zapamiętania,

  • wywołują pozytywne skojarzenia.

Bogate doświadczenie, szeroka wiedza z zakresu e-marketingu i projektowania graficznego oraz praktyczne umiejętności pozwalają fachowcom z Pogotowia SEO przekładać tworzone koncepcje na atrakcyjne wizualizacje. Zaufaj nami i dołącz do zadowolonych klientów.