Content marketing - skuteczny marketing treści

Content marketing - Marketing treści dla firm

Content marketing określany też marketingiem treści to coraz popularniejsza forma reklamy. Siłą content marketingu jest rzeczowy i merytoryczny przekaz. Publikowane materiały są tu przydatne dla odbiorcy. Nie jest to więc klasyczne działanie reklamowe. Polega raczej na zaprezentowaniu wartościowego przekazu i nawiązaniu z odbiorcą długotrwałych relacji.

Czym jest content marketing?

Marketing treści to oczywiście jeden z rodzajów kampanii reklamowych. W tym przypadku forma działań marketingowych jest inna od dobrze znanych wszystkim reklam. Content marketing ma oferować odbiorcy tak rzeczowy i merytoryczny przekaz, aby ten z daną marką został na dłużej i stał się jej stałym odbiorcą. Marketing w tej formie ma przyciągać i angażować odbiorcę. Nie jest to więc jednorazowy przekaz reklamowy, ale długie i intensywne działania, które bazują na relacjach z klientami, a w zasadzie ich wybraną grupą.

Tak więc content marketing to tworzenie treści i ich publikowanie. Nie jest jednak powiedziane, że musi on mieć formę tekstu. Rzeczywiście tak dzieje się najczęściej, choć nie jest to żadna reguła. Mnóstwo treści content marketingowych ma formę konferencji internetowych (webinarów), prezentacji, infografik, wykresów czy materiałów wideo. Oczywiście content marketing może być realizowany także poza internetem, np. w formie gazetek, ulotek czy prasy branżowej, ale w dobie XXI wieku i popularyzacji środka masowego przekazu, jakim jest internet, o tej formie reklamy głównie mówi się w kontekście sieci.

Poza tym to właśnie content marketing w dużej mierze poprawia pozycję strony w wyszukiwarce internetowej Google. Wysokiej jakości merytoryczna treść jest bowiem dla Google istotnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Zauważmy również, że content marketing często związany jest z marketingiem wirusowym. Przez ten termin rozumieć należy działania budujące świadomość brandu. Odbiorcy przekazu reklamowego powinni czuć potrzebę jego rozpowszechniania pośród rodziny czy znajomych. Tak ustnie, jak i z wykorzystaniem sieci.

Co możemy Ci zaoferować?

Współpracując z POGOTOWIEM SEO, możemy Państwu zagwarantować efektywne działania w zakresie content marketingu ( marketingu treści ) niezależnie od branży i formy przekazu takich materiałów. Działaniami reklamowymi zajmujemy się nieprzerwanie od roku 2002, a więc jesteśmy pierwszym pokoleniem specjalistów, którzy na poważnie zajęli się reklamą z wykorzystaniem do tego internetu. Wszystkie nasze działania zgodne są z zasadami white SEO. Stawiamy na jakość kosztem ilości, co idealnie wpisuje się w zasady stawiane przez content marketing.

Ze swojej strony możemy Państwu zagwarantować treści angażujące i poparte badaniami, wykresami, wywiadami czy innymi materiałami źródłowymi, które będą wartościowe dla czytelników. Od teraz Państwa marka będzie odbiorcom kojarzyła się z pełnym profesjonalizmem i dużą wiedzą. Będzie postrzegana przez nich w roli eksperta z branży, co z pewnością pozwoli wykreować brand i zacieśnić relacje z obecnymi odbiorcami.

Content marketing w POGOTOWIU SEO to jednak nie tylko długie treści, ale też znacznie krótsze, a równie merytoryczne wpisy na bloga czy artykuły sponsorowane. Zawsze brand naszego Klienta ukazujemy w roli eksperta i angażujemy tym samym docelowe grupy odbiorców. Merytoryczne treści content marketingowe stworzone przez dział copywriterów w POGOTOWIU SEO to jednak także gwarancja podniesienia pozycji Państwa strony w wynikach wyszukiwarki Google. Wszystkie wykreowane przez nas treści są dobrze indeksowane przez algorytmy internetowego giganta z Mountain View w Kalifornii.

Dlaczego warto stawiać na treści content marketingowe?

Słowa copywriterów z POGOTOWIA SEO mają ogromną moc, o czym już niebawem możecie się Państwo przekonać osobiście. Zamawiając u nas takie treści, na pewno zwiększycie liczbę swoich odbiorców, którzy zaczną obserwować Państwa markę ze znacznie większą uwagą, aniżeli miało to miejsce dotychczas. Coraz większa rzesza użytkowników sieci zmęczona jest klasycznymi działaniami reklamowymi. W zamian liczą oni na merytoryczne i wartościowe treści, z których wyniosą jakieś korzyści. Tylko takie artykuły tworzymy w POGOTOWIU SEO. Nie stawiamy na ilość. Liczy się dla nas jakość, najwyższa jakość.

Korzystając z treści content marketingowych, zyskujecie Państwo na tym po kilkakroć. Raz: brand będzie postrzegany w roli eksperta w danej branży. Dwa: marka zaoferuje wysokiej jakości przydatne użytkownikom treści, za które odbiorcy ją docenią, a wartościowy przekaz słownie i przez sieć poślą w eter. Trzy: wysokiej jakości treści to podstawa pozycjonowania, gdyż pomagają piąć się witrynie w rankingach wyszukiwarki Google. Cztery: im wyższa pozycja w Google i bardziej merytoryczny przekaz, tym większa liczba odbiorców.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jaka jest najczęstsza forma materiałów content marketingowych?

W POGOTOWIU SEO treści content marketingowe tworzymy w bardzo wielu różnych formach. Najczęściej jest to słowo pisane, ale przygotowane przez nas materiały mogą mieć formę filmów wideo, prezentacji multimedialnych, infografik czy wykresów. Niezależnie od formy przygotowanego materiału content marketingowego zawsze są one merytoryczne i angażują odbiorców.

Co zyskam poprzez content marketing?

Content marketing pozwala budować świadomość marki i stawiać ją w roli eksperta. Jest to ogromna korzyść, ponieważ według statystyk konsument, zanim zdecyduje się na zakup danego produktu czy skorzystanie z usług próbuje zdobyć jak najdokładniejsze o nich informacje. Poprzez content marketing budowanie relacji z odbiorcami jest szybsze i prostsze. Zacieśnia się też więź na linii marka-konsument. Większość po zetknięciu się z materiałami content marketingowymi dany brand postrzega lepiej od konkurencji.

Ile kosztuje content marketing?

Nie mamy ogólnego cennika usług content marketingowych. Nie mamy go, bo takiego stworzyć się nie da. Jeśli ktoś oferuje Państwu ogólne ceny za działania content marketingowe, to Was zwyczajnie oszukuje. Chcemy być fair wobec swoich Klientów. Dlatego poznajemy ich oczekiwania, proponujemy nasze rozwiązania i przedstawiamy kosztorys. Wszystko jawnie bez gwiazdek i kruczków.