Turcja pozycjonowanie (SEO) stron internetowych

pozycjonowanie stron internetowych (SEO) w Turcji

Rynek turecki to ponad 46 milionów internautów. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcą wejść na rynek nad Bosforem, nie mogą zapomnieć o założeniu strony. Następnie dbać należy o jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek, w czym pomaga POGOTOWIE SEO.

Jak wygląda pozycjonowanie stron w Turcji?

Wielu nie bierze pod uwagę tego kraju, jako rynku dla funkcjonowania swojej firmy. Nie tylko dlatego, że nie zna tego rynku, ale też boi się wymagań, jakie stawia rynek turecki w zakresie pozycjonowania. Największą przeszkodą jest język, ale też brak znajomości prawa oraz użytkowników, którzy korzystają z internetu nad Bosforem.

Zacznijmy jednak od przedstawienia samej Turcji, a więc państwa położonego na dwóch kontynentach gdzie teren europejski to zaledwie 3 proc. całego kraju. Turcja jest ciekawa pod względem kulturowym, tradycji i zwyczajów. Trudno jednak lepiej poznać to państwo ze względu na bariery komunikacyjne wynikające z różnic językowych. Mimo wszystko warto się przełamać. Szczególnie że od dekady stale rośnie liczba użytkowników tureckiego Internetu i dziś zbliża się ona do 50 mln. Jakby tego było mało, Turcja w ostatnich latach odnotowuje również ogromny wzrost gospodarczy.

Pozycjonując strony w Turcji, przede wszystkim skupić się trzeba na wyszukiwarce Google, która ma w tym kraju pierwszeństwo. Nie oznacza to jednak, że nie ma ona konkurentów. Jak najbardziej. Wszystko dlatego, że domena google.com.tr, która pojawiła się w 2001 roku, a w zasadzie strategia firmy, nie była dopasowana do tureckich użytkowników. Trudności oraz nieudogodnienia w korzystaniu z tej wyszukiwarki doświadczyli przede wszystkim użytkownicy posługujący się językami ałtajskimi. Mieli oni problemy z wprowadzeniem zapytań w wersji alfabetu łacińskiego. Szybko jednak sobie z tym poradzili. Dla zaoszczędzenia czasu słowa o znakach diakrytycznych zaczęto wpisywać w wyszukiwarkę w uproszczony sposób. Jest to również zrozumiałe, ponieważ wyrażenia z takimi znakami jak Ğ, ı, İ, Ş często wpisywano błędnie.

Jednak pozycjonowanie stron w Turcji dla wyszukiwarki Google to nie tylko problemy z językiem. Dodatkowo trzeba pamiętać o cenzurze politycznej. Często ma tu miejsce blokowanie stron lub utrudnienia w dostępie do korzystania z wyszukiwarki amerykańskiego giganta, ale też innych produktów oferowanych przez Google.

Dlatego w siłę rośnie tam również Yandex. Jest to o tyle ciekawe, że Turcja jest pierwszym krajem niesłowiańskim, gdzie wprowadzono Yandex. Przede wszystkim ta wyszukiwarka charakteryzuje się lepszym zrozumieniem i dopasowaniem do tureckiego użytkownika, biorąc pod uwagę jego strukturę, ale i semantykę. W związku z tym zachodzi większa szansa, że użytkownik znajdzie na pierwszej stronie wyszukiwania dokładnie to, czego akurat szuka.

W czym możemy pomóc przy pozycjonowaniu strony w Turcji?

W POGOTOWIU SEO mamy ogromne doświadczenie. Działaniami w zakresie marketingu w sieci zajmujemy się nieprzerwanie od 2002 roku, pomagając Klientom na rynku polskim, ale również i zagranicznym. Na swoim koncie mamy też projekty pozycjonowania stron na rynku tureckim.

Przede wszystkim specjaliści od pozycjonowania, którzy odpowiadają za rynek turecki, biegle posługują się tym językiem. Jest to o tyle ważne, że wyrażenia bez znaków charakterystycznych dla tego języka mogą mieć zupełnie inne znaczenie. Mamy świadomość tego, że poprawne, a przy tym rzecz jasna oryginalne teksty napisane w języku tureckim dobrze wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Nie tylko w Google, ale i Yandex.

Oczywiście, tak jak w przypadku innych krajów, również i w Turcji nasze działania są podzielone na te powadzone bezpośrednio na stronie, jak i poza nią. Co najważniejsze, do każdego pozycjonowania bardzo dokładnie się przygotowujemy, wykonując między innymi audyt SEO. Nie zapominamy także o optymalizacji SEO takich stron i znajdujących się na niej materiałów. Później zajmujemy się już samym pozycjonowaniem, zdobywając dla takiej witryny wysokiej jakości linki ze stron zewnętrznych, które zawierają się w tureckim internecie.

Nie zapominamy także o samej domenie. Trudno pozycjonować stronę, jeśli nie ma ona rozszerzenia .tr, gdyż przez Google oceniane jest ono najlepiej. Inne pozytywnie przyjmowane rozszerzenia to .com oraz gen.tr.

Przypominamy też, że wszystkie nasze działania są zgodne z obowiązującymi nas zasadami, których nie przekraczamy. W związku z tym są to działania white SEO, które w żadnym wypadku nie będą skutkować karami w postaci obniżenia pozycji stron czy jej całkowitego usunięcia.

Nie zapominajmy też o responsywności. Jeżeli strona naszego Klienta nie jest optymalna do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, nazamawiany go do tego, aby postawić na responsywność. Nie od dziś wiadomo, że ma to naprawdę duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.

Dlaczego warto pozycjonować stronę w Turcji?

Pozycjonowanie stron w Turcji to przede wszystkim ich wyższa pozycja. Podobnie jak w przypadku innych krajów, na pewno przełoży się to na większy ruch organiczny. Większa liczba użytkowników to z kolei szansa na intensyfikację zysków.

Jednak dobrze wykonane pozycjonowanie przekłada się również na poprawę wizerunku marki. Jest to o tyle istotne, że użytkownicy decydują się dziś kupować od firm, które mają renomę i ugruntowaną pozycję na rynku. Z pewnością wyższa pozycja, a także lepszy wizerunek będzie przekładał się na to, że taka firma będzie uznawana za profesjonalną.

Co jeszcze? Nie zapominajmy, że pozycjonowanie to zabieg tani, porównując go z innymi działaniami reklamowymi, głównie w formie offline. Pozycjonowanie to natomiast gwarancja większego ruchu od wartościowych użytkowników zainteresowanych daną usługą czy produktem. Co ważniejsze, wysoka pozycja strony utrzymuje się jeszcze długo po zakończeniu takiego zabiegu.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest zabiegiem ciągłym, a więc najlepiej, aby pamiętać o nim przez cały czas oferowania swoich aktywów. Ważne, że wydatki poniesione na pozycjonowanie zwracają się szybko, a wynikające z tego korzyści są ogromne.

Ile zapłacę za pozycjonowanie?

Nie mamy stałej ceny takiej usługi, gdyż każdy projekt jest inny. Zawsze o cenie naszego Klienta informujemy jednak przed rozpoczęciem działań. Na samą cenę wpływ mają jego oczekiwania, ilość pozycjonowanych fraz czy konkurencyjność w branży.