Projektowanie logo dla firmy- tworzenie logotypu

Projektowanie i tworzenie logotypu dla firmy

Dla każdej firmy lub marki osobistej niezwykle ważnym elementem powinno być stworzenie spójnych ze sobą elementów wizualnej identyfikacji. Najważniejsze z tych elementów to logo, kolorystyka, czcionka, którą zapiszemy nazwę firmy. Elementy te powinny się pojawiać we wszystkich materiałach reklamowych, na stronie internetowej, w wystroju firmowych wnętrz itd.

Jak zaprojektować dobre logo dla firmy

Wydaje się, że zaprojektowanie prostego obrazka - symbolu, ewentualnie wzbogaconego napisem, z kilkoma kolorami to prosta sprawa. W praktyce jest to zadanie o wiele bardziej skomplikowane. Paradoksalnie ograniczona i zwięzła forma sprawiają, że projektowanie logo jest zadaniem trudnym i wymagającym odpowiedniej wiedzy oraz kreatywności.

Logo musi być skutecznym narzędziem biznesowym, musi wyróżniać naszą markę na tle innych. Powinno być proste, łatwe do zapamiętania i odróżnienia od innych. Oczywiście logo musi być spójne z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej firmy. Złotą zasadą jest prostota – im mniej skomplikowany symbol, im mniej kolorów tym lepiej. Logo powinno być też ponadczasowe, wywoływać odpowiednie skojarzenia pożądane przez firmę, która z danego logo korzysta. Projektując logo trzeba pamiętać, że ma być ono czytelne, unikalne i zaprojektowane tak, by świetnie się prezentowało w każdym rozmiarze – od małych wizytówek, gadżetów reklamowych czy pieczątek firmowych, po duże banery, billboardy i szyldy reklamowe.

Projektowanie firmowego logotypu

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w branży marketingu i reklamy (już od 2002r.) doskonale wiemy jak zaprojektować logo, aby pracowało ono na sukces marki. Mamy mnóstwo kreatywnych pomysłów i wiemy gdzie szukać inspiracji do nowych prac. Projektując logo dla Twojej marki weźmiemy pod uwagę nie tylko Twoje zdanie i estetykę, żale też to, kto będzie odbiorcą przekazu, który kieruje Twoja marka. Przeanalizujemy także elementy identyfikacji wizualnej Twojej bezpośredniej konkurencji, aby firma mogła wyróżnić się na tle innych, a tym bardziej nie powielała obecnych już wśród konkurencji znaków i symboli, co może nawet rodzić skutki prawne, a także zniechęcić do marki klientów. Mamy sprawdzone sposoby jak zaprojektować logo, by przyciągało wzrok, było nietypowe i miało właściwy przekaz. Wiemy, że przy tworzeniu logo wyjątkowo ważne jest, by odpowiadało ono osobowości marki, dlatego będziemy chcieli poznać Twój biznes i Twoich klientów. Projektując logo unikamy banałów, schematów, oczywistości, logo ma być pomysłowe, a jednocześnie oparte o uporządkowaną strukturę. Pracujemy na lokalnych, krajowych i globalnych rynkach, dlatego mamy szeroki pogląd na sposoby ciekawego wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej firmy.

Projekt logo dla firmy dlaczego warto?

Logo ma wpływ na całość identyfikacji wizualnej marki, świadczy o profesjonalizmie i jest punktem wyjścia dla systemu komunikacji biznesowej. Logo powinno się stać elementem obecnym we wszystkich materiałach firmowych. Dbając o poszczególne element identyfikacji wizualnej z logo na czele sprawiasz, że stajesz się rozpoznawalny i masz podstawy do budowania lojalności klientów wobec marki. Pamiętaj, że ludzie są zasadniczo wzrokowcami i łatwiej zapamiętają charakterystyczny symbol i kolory, niż nazwę firmy, a tym bardziej pozostałe szczegółowe dane. Warto zauważyć, że żadna licząca się na rynku, zarówno globalnym, jak i lokalnym, marka nie jest pozbawiona tego ważnego elementu.

Logo realizuje bowiem ważne cele wizerunkowe. Jeśli już masz firmę, lecz nie posiadasz logo, to nie jest za późno by je stworzyć i zacząć aktywnie wykorzystywać. Może się tez tak zdarzyć, że posiadane przez Ciebie logo jest przypadkowe, nie spełnia Twoich oczekiwań. W takiej sytuacji pokaż je nam, a nasze Pogotowie SEO zmodyfikuje je lub zaprojektuje coś zupełnie nowego i świeżego.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jak prawnie chronić logo?

Jak już wiesz stworzenie idealnego logo nie jest prostym zadaniem, logo nie możemy też zmieniać w dowolnym momencie, ponieważ klienci się do niego przyzwyczajają i symbol ten staje się częścią tożsamości marki. Dlatego też najlepiej chronić prawnie logo, zyskując pewność, że nikt bezkarnie nie będzie bezprawnie wykorzystywał naszego logo. Najlepszym rozwiązaniem jest uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy. Taką procedurę można przeprowadzić w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej lub w  Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Taką procedurę można przeprowadzić za pośrednictwem naszej agencji - zapraszamy do kontaktu.

Czy logo powinno być modne?

Co roku pojawiają się kolejne trendy dotyczące projektowania logo, w internecie można znaleźć nawet takie zestawienia. Jednak warto mieć na uwadze, że dobry projekt logo jest ponadczasowy. Musi odpowiadać osobowości marki, a nie panującym w marketingu trendom. Musi mówić wiele o marce, ale niekoniecznie powinno być dosłowne – wizerunek bochenka chleba dla piekarni, auta dla warsztatu samochodowego albo nożyczek dla krawca wieje nudą i nie pozwala się odróżnić od wielu innych firm. Wybierając logo dla naszej marki nie kierujmy się własnymi upodobaniami, a zdaniem specjalistów, którzy znajdą zasady tworzenia logo i klientów, bo to im ma się podobać logo. Choć oczywiście nie ma takiego logo, które podobałby się wszystkim.

Czy warto tworzyć moodboard?

Moodboard to tablica z inspiracjami. Można ją stworzyć tradycyjnie np. na tablicy korkowej lub w internecie z pomocą właściwych narzędzi, albo zwyczajnie zebrane pomysły umieszczać w jednym folderze na komputerze. Moodboard pozwala w jednym miejscu zebrać rzeczy, które nam się podobają – kolory, zdjęcia, napisy, materiały. To po pierwsze pozwala przeanalizować swoje pomysły, a po drugie ułatwia przekazanie własnego spojrzenia na dany projekt współpracownikom, zleceniobiorcom etc. Jest to więc narzędzie uniwersalne, które można wykorzystywać nie tylko w projektowaniu elementów identyfikacji wizualnej biznesu, w tym logo, ale też w wielu innych sytuacjach, kiedy potrzebne jest kreatywne podejście.

Czy do projektowania logo można zastosować generatory logo?

Można, ale nie jest to dobre wyjście. Programów takich nie brakuje, ale z ich pomocą możemy stworzyć logo bardzo banalne, szablonowe, niekiedy kiczowate. Na pewno takie logo nie będzie wyglądało profesjonalnie. Pamiętajmy, że logo projektujemy na lata i jest ono podstawą wizerunku firmy, dlatego trzeba je traktować jak inwestycję w rozwój biznesu.