Blog
Pozycjonowanie dla firm transportowych i branży TLS
Przedsiębiorstwa zajmujące się transportem towarów, a także realizujące usługi kompleksowe, obejmujące również spedycję i logistykę (TLS), powinny przykładać ogromną wagę do działań marketingowych, także tych związanych z pozycjonowaniem.
Oczywiście mówimy tu przede wszystkim promocji internetowej, która pozwala nam pozyskać nowych klientów – zarówno indywidualnych, jak i firmowych. Zdać musimy sobie jednak sprawę z faktu, iż uruchomienie strony internetowej oraz obecność na portalach społecznościowych to zbyt mało, aby myśleć o imponujących efektach. Jak w przypadku każdej branży, postawić należy również na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Podstawy pozycjonowania dla firm transportowych
Ich zdobycie uzależnione jest od wielu kwestii. Warto wskazać na kroki, które powinniśmy wykonać najpierw.
Optymalizacja witryny – koniecznie musimy zadbać o to, aby funkcjonowała ona w sposób szybki i bezproblemowy. Kluczowym elementem, analizowanym przez algorytmy wyszukiwarek, jest prędkość ładowania treści. Może być ona obniżana na przykład przez nadmiar nieskompresowanej grafiki dostępnej na stronie. Oczywiście nie możemy zapomnieć także o naszych odbiorcach. Sprawna nawigacja po zasobach serwisu, odpowiednie wyszczególnienie wszystkich kategorii, opisy podstron, ładna szata graficzna – wszystko to wpłynie na komfort korzystania z witryny.
Wypełnienie meta tagów – są one często bagatelizowane, jednak tak się składa, że wpływają na wskaźnik Page Rank strony oraz jej odbiór przez użytkowników wyszukiwarek. Uwagę należy zwrócić przede wszystkim na tagi Title oraz Description.
Opisanie grafik – mowa o atrybucie ALT, na podstawie którego roboty wyszukiwarek analizują, co znajduje się na grafice. Dzięki niemu zdjęcia pojawią się również w dziale Google Grafika, skąd również mogą trafiać do nas internauci.
Linkowanie wewnętrzne – jeśli zostanie dobrze wykonane, algorytmy będą mogły sprawnie poruszać się po strukturze strony. Należy pilnować, aby do każdej podstrony prowadził jakiś odnośnik. Co jakiś czas warto sprawdzać również, czy na naszej stronie nie znajdują się linki nieaktywne bądź zepsute – wpływa to bowiem negatywnie na Page Rank.
Linkowanie zewnętrzne – warto zadbać o to, aby odnośniki do naszej strony publikowane były w branżowych serwisach, wyróżniających się wysokim współczynnikiem Page Rank. Tak zwane mocne linki mogą znacząco przyczynić się do poprawy pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania.
Content marketing – od samego początku działalności strony firmowej warto zadbać o to, aby pojawiały się na niej wartościowe treści, traktujące o tematach branżowych. Dzięki temu przyciągniemy sporą grupę odbiorców, a także zdobędziemy wartościowe linki zewnętrzne. Treści możemy publikować zarówno na firmowym blogu, jak i w branżowych serwisach, forach czy też portalach społecznościowych.
Jak dobierać słowa kluczowe?
Najważniejszym zadaniem w przypadku pozycjonowania stron www jest jednak przygotowanie odpowiednie listy fraz kluczowych, które powinny być umieszczane w treści strony. Oczywiście słowa typu „usługi transportowe” są zbyt ogólne, przez co trudno nam będzie w ich przypadku pokonać liczną konkurencję.
Konieczne okaże się więc odpowiednie ich uściślenie, tak aby wskazywały na konkretne usługi realizowane przez naszą firmę oraz obszar, w którym działamy. Dobrze sprawdzają się również frazy określające specyfikę działalności. Biorąc to wszystko pod uwagę, dobrze jest korzystać z konstrukcji wskazujących na rodzaj usługi, nazwę miasta lub większego obszaru i wspomnianą cechę specyficzną – na przykład usługi transportowe małopolska do 5 t. Dobrze pozycjonowane są także frazy podające trasę, na jakiej realizowana jest usługa (na przykład transport Niemcy Polska).
Nie należy zapominać także o frazach z długiego ogona, które bardzo dobrze sprawdzają się w treściach content marketingowych. Przygotowanie kompletnej listy słów kluczowych, pod które pozycjonowana będzie nasza witryna to często nie lada wyzwanie, dlatego dobrym pomysłem okaże się scedowanie tego obowiązku na podmioty zewnętrzne lub skorzystanie ze specjalnych programów, na przykład planerów słów kluczowych.
W każdym przypadku musimy starać się omijać najczęściej popełniane błędy przez właścicieli witryn internetowych, którzy zastanawiają się nad doborem słów kluczowych. Jak już wspomnieliśmy, nie mogą być one zbyt ogólne – najlepiej znaleźć pewną niszę, która będzie określać specyfikę działalności naszej firmy. Błędem jest również umieszczanie fraz w zbyt dużych ilościach – roboty wyszukiwarek mogą zinterpretować takie treści jako spamerskie, co oczywiście w sposób negatywny odbije się na naszej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Gdzie słowa kluczowe powinny być umieszczane? Przede wszystkim w meta tagach, nagłówkach, treści publikowanych tekstów, tytułach linków, a także opisach grafik. Wykorzystanie odpowiednich fraz połączone z działaniami, o których wspominamy wyżej, pozwoli nam zaistnieć w wyszukiwarkach. Pamiętać musimy jednak o tym, że pierwsze efekty nie przyjdą od razu. Często trzeba na nie zaczekać nawet kilka miesięcy.