Blog
Pozycjonowanie firm budowlanych
Internet już dawno stał się dla przedsiębiorstw budowlanych głównym narzędziem pozyskiwania nowych klientów. Żeby jednak do nich dotrzeć, konieczne jest przeprowadzenie odpowiedniej kampanii pozycjonowania.
Wziąć się za nią możemy na własną ręką, na przykład poprzez wykorzystanie wielu przydatnych narzędzi, lub zlecić ją firmie zewnętrznej, której doświadczenie pozwoli nam osiągnąć zamierzony cel. Niezależnie od tego, na co się w końcu zdecydujemy, najważniejsze wydaje się być to, aby przyjąć odpowiednią strategię, związaną z dążeniem do wzmocnienia pozycji w wynikach wyszukiwania w konkretnych obszarach.
Oczywiście mamy tu na myśli wyszukiwarkę Google, ponieważ to właśnie ona jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem podczas wyszukiwania informacji w Internecie.
Po pierwsze: frazy kluczowe
Nie ma co ukrywać, to właśnie one są najważniejsze w każdej kampanii pozycjonerskiej. Podczas jej opracowywania, musimy przygotować listę fraz, pod które nasza strona będzie pozycjonowana. Brzmi łatwo, jednak sęk w tym, by wskazać na frazy, które z jednej strony okażą się na tyle popularne, iż będą często wpisywane w wyszukiwarce przez naszych potencjalnych klientów, a z drugiej nie będą zbyt ogólne, gdyż to sprawi, że osiągnięcie wysokich miejsc w wynikach okaże się piekielnie trudnym zadaniem.
Biorąc pod uwagę branże budowlaną, dużym potencjałem charakteryzują się frazy skupiające się na konkretnych usługach (np. remonty, ocieplenia etc.), które na dodatek mają pierwiastek lokalny, odnoszący się do obszarów, na których działa nasza firma (np. remonty Kraków).
To właśnie w ten sposób wiele klientów szuka firm budowlanych, które będą w stanie zrobić to, na czym im zależy. Potencjał pozycjonowania lokalnego jest ogromny, dlatego powinniśmy postarać się również o utworzenie odpowiedniej wizytówki internetowej, która będzie wyświetlała się na listach wyszukiwania po wpisaniu właśnie fraz lokalnych.
Wspomnianą wizytówkę utworzymy przy użyciu narzędzia Google Moja Firma – znajdzie się na niej nie tylko nazwa naszej firmy, ale również wszelkie dane adresowe i kontaktowe oraz adres strony www. Co ważne, z wizytówką powiązane są również oceny wystawiane przez użytkowników, którzy mieli okazję skorzystać z naszych usług.
Po drugie: content marketing
Jak wiadomo, wpływ na pozycję wynikach wyszukiwania mają również zewnętrzne linki odsyłające na naszą stronę. Ich pozyskiwanie możemy połączyć z działaniami z zakresu marketingu treści.
Polegają one na opracowaniu contentu, który okaże się w jakiś sposób atrakcyjny i przydatny dla jego odbiorców. Mowa tu między innymi o wszelkiej maści poradnikach, artykułach, materiałach wideo i audio czy chociażby działalności na portalach społecznościowych.
Naszym głównym zadaniem powinno być zwiększenie prestiżu firmy, a także postawienie siebie w roli eksperta, któremu odbiorcy ufają. To wszystko pozwoli nam zdobyć lojalność naszych przyszłych klientów, a także stworzyć zaangażowaną społecznością skupioną wokół firmy. Czego wspomniane treści powinny dotyczyć? Warto skupić się na specjalizacji, w której jesteśmy mocni. Mogą być to teksty dotyczące jakichś technologii, sposobów na urządzenie pomieszczeń lub wykonanie remontu i wielu innych spraw, które dla odbiorców mogą okazać się ciekawe i przydatne.
Po trzecie: strona internetowa
Działania realizowane na naszej witrynie mają największe znaczenie. Powinniśmy zadbać przede wszystkim o to, aby w jej treści znalazły się przygotowane przez nas frazy kluczowe. Umieścić je musimy nie tylko w tekstach na blogu, ale również w nagłówkach i metadanych.
Sama konstrukcja strony również jest ważna. Mowa tu o strukturze dostosowanej do wymagań stawianych przez roboty Google, ale również o kwestiach technicznych, które są ważne dla użytkowników, a więc o nawigacji, szybkości ładowania poszczególnych podstron czy tez wyszczególnieniu oferty i najważniejszych sekcji. To, jak strona zostanie przygotowana (mowa tu także o szacie graficznej), decyduje o jej odbiorze przez potencjalnych użytkowników, a także roboty indeksujące. Nie możemy więc kwestii tej zbagatelizować.
Uzupełnieniem tcyh działań pozycjonerskich będą nasze starania prowadzone poza witryną docelową. Mamy tu na myśli przede wszystkim zdobywanie linków odsyłających, ale także kampanie sponsorowane, na przykład z wykorzystaniem systemu Google AdWords lub narzędzi udostępnianych przez portale społecznościowe. Oczywiście tego typu działania wymagają już zainwestowania pewnej sumy pieniędzy, która jednak i tak będzie niższa od kosztów, jakie musimy ponieść w ramach tradycyjnej kampanii reklamowej.
Strony internetowe firm budowlanych wyróżniają się wysokim potencjałem pozycjonerskim. Pamiętać musimy jednak o tym, aby wszelkie czynności były realizowane w ramach przyjętej strategii, która uwzględni odpowiednią listę fraz kluczowych. To właśnie one muszą być dla nasz najważniejsze.