Blog

02/02/2022 - 11:11

Google Voice Search – pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe

Google Voice Search – pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe

Google Voice Search – pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Sprawdź czym jest ten nowy trend, na czym polega i dlaczego warto dostosować stronę internetową pod kątem wyszukiwania głosowego

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe to jeden z mniej popularnych sposobów promowania witryn wyszukiwarce Google. Ma on jednak spory potencjał i warto wykorzystywać taką optymalizację strony internetowej niezależnie czy ma to być główny sposób pozycjonowania czy jedynie dodatkowy pomysł na pozyskiwanie większej ilości ruchu organicznego. Poniżej prezentujemy czym jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe i poruszamy najważniejsze kwestie z tym związane.

Czym jest usługa Google Voice Search i pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe

Google Voice Search to usługa do wyszukiwania głosowego oferowana przez markę Google. Jest ona obecna zarówno w wyszukiwarce internetowej Google jak i na urządzeniach z systemami Android. Polega na uruchomieniu mikrofonu i wypowiedzeniu danego zapytania zamiast wpisywania go w sposób tekstowy. Zapytanie to następnie wyszukiwane jest w internecie już w tradycyjny sposób.

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe to dostosowanie jej głównie pod kątem wyszukiwanie głosowego. Jest to specyficzny typ pozycjonowania, który będzie skupiał się na wyłapywaniu przede wszystkim zapytań tematycznych z danej kategorii, które zostały zadane głosowo. Pozycjonowanie takie różni się od standardowego, gdyż zapytanie głosowe zadawane jest naturalnym i potocznym językiem. Różni się od znacznie od wpisywania haseł do wyszukiwarki, które często są pojedynczymi frazami — często nielogicznymi. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe będzie z kolei nastawiam się głównie na long-taile czyli długie ogony będące całymi zdaniami wyszukiwanymi w internecie na dany temat.

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe wykonuje się w kilku przypadkach. Pierwszym z nich jest chęć wykorzystania maksymalnego potencjału strony internetowej i maksymalne rozszerzenie pozyskiwania ruchu organicznego. W ten sposób działają wszystkie największe serwisy internetowe, które przykładają sporo uwagę nawet do najdrobniejszych szczegółów i elementów, z których warto brać przykład. Kolejnym powodem, dla którego pozycjonuje się w ten sposób strony internetowe, jest chęć pozyskania ruchu, o którym nie myśli wielu właścicieli witryn w danej kategorii tematycznej. W dalszym ciągu wyspecjalizowanie się w pozyskiwaniu wyszukiwań głosowych z Google jest mało popularne. Wiele osób jednak wyszukuje właśnie w taki sposób informacje na urządzeniach mobilnych, a dostosowując stronę internetową pod Google Voice Search możemy stać się liderem w danej kategorii tematycznej gdy dane pytania będą zadawane głosowo. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe wdraża się również w sytuacjach kiedy nie mamy większej możliwości odniesienia sukcesu, gdyż w danej kategorii istnieje wiele doinwestowanych i intensywnie pozycjonowanych witryn, z którymi nie mamy szans rywalizować. W ten sposób możemy wejść do danej kategorii tematycznej i być w niej obecni właśnie w taki sposób.

Dlaczego warto pozycjonowac wyszukiwanie głosowe?

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe niezależnie od tego dlaczego promujemy w taki sposób witrynę, jest bardzo korzystne. Przede wszystkim dostosowanie strony internetowej do wyszukiwania głosowego jest pozytywnie odbierane ogólnie przez wyszukiwarkę Google, która lepiej ocenia naszą stronę. Dzięki temu ogólnie uzyskamy lepsze noty i standardowo wyżej będzie pozycjonowana nasza strona internetowa.

Optymalizacja strony pod tym kątem jest również dobrym posunięciem, gdyż usługa Google Voice Search, a jest używana coraz częściej i regularnie zyskuje na popularności. Dzięki temu i coraz więcej osób korzysta z wyszukiwania głosowego, będziemy mogli liczyć na coraz większe pozyskiwane ruch w ten sposób i dostosować się do trendu, który zyskuje na siłę. Działając w ten sposób, umożliwiamy również naszej witrynie pozyskiwanie większej ilości ruchu, jest to dobry sposób na dodatkowe działania pozycjonujące, których nie mamy zbyt wiele do wyboru.

Samo dostosowanie strony internetowej do wyszukiwania głosowego nie jest przesadnie skomplikowane czy wymagające. Nie musimy również rezygnować z głównych strategii pozycjonowania, a także wprowadzać kluczowych zmian dla witryny. Jest to bardziej mozolne zadanie polegające na wprowadzeniu na stronę odpowiednich słów kluczowych i dostosowaniu jej pod urządzenia mobilne. Zmiany możemy wprowadzić stosunkowo prosto, poświęcając jedynie czas na te czynności.

Google Voice Search czym jest

Jak dostosować stronę internetową pod kątem GVS

Jeśli chcemy dostosować naszą stronę internetową pod wyszukiwanie głosowe i pozyskiwać ruch z takich wyszukiwań, powinniśmy skupić się na kilku elementach pozycjonowania. Przede wszystkim jest to odpowiedni dobór słów kluczowych, pod którymi będziemy pozycjonowali naszą witrynę internetową sieci. W takim wypadku należy określić dodatkową pulę słów kluczowych tzw. long taili. Są to długie ogony, czyli złożone frazy posiadające kilka słów. Odzwierciedlają one mowę potoczną i całe zdania czy zapytania wprowadzane naturalnie głosowo do wyszukiwarki Google przez mikrofon. Po określeniu puli odpowiednich słów kluczowych — long taili dla danej kategorii tematycznej takich jak np. „, jakie są najlepsze buty do biegania po nawierzchnie mieszanej” powinniśmy zacząć dodawać je na naszą stronę internetową. Jak widzimy zapytanie o buty do biegania, będzie znacznie różniło się przy wyszukiwaniu głosowym, gdzie w standardowych sytuacji najczęściej wpisalibyśmy do wyszukiwarki „buty do biegania piasek trawa najlepsze”. Aby zatem pozyskiwać ruch z wyszukiwania głosowego w danej kategorii tematycznej, należy dostosować słowa kluczowe na naszej stronie czyli wzbogacić naszą witrynę o długie ogony.

Kolejnym działaniem optymalizacyjnym strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe jest jej dostosowaniem pod urządzenia mobilne. Zdecydowana większość wyszukiwań głosowych pochodzi właśnie z tabletów czy smartfonów. Jeśli zatem chcemy, aby nasza strona była w takiej sytuacji wyświetlana na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, powinniśmy zoptymalizować ją pod kątem mobilnym. Oznacza to konieczność stworzenia responsywnej wersji strony jeśli jej nie posiadamy lub zrezygnowania z mobilnych wersji strony na rzecz responsywnej. Dzięki temu nasza witryna będzie pojawiał się na wysokich miejscach w wyszukiwarce, gdyż zarówno będzie posiadała dokładnie pasujące słowa kluczowe oraz będzie przyjazna urządzeniom, z których zostało zadane pytanie.

Google stara się również dostarczać informacji jak najszybciej, dlatego poniekąd też oferuje wyszukiwanie głosowe. W takiej sytuacji należy zadbać o szybkość wczytywania się strony, a także czynnik Core Web Vitals który od 2021 roku stał się oficjalnym czynnikiem rankingowym i określa witalność strony, czyli szybkość jej funkcjonowania.

Skontaktuj się