Blog

11/11/2018 - 11:11

Strona internetowa jako podstawa marketingowa firmy

Strona WWW jako podstawa marketingowa dla biznesu i firmy

O tym, jak ważne jest posiadanie strony internetowej, nie trzeba chyba przekonywać nikogo, kto w sieci próbuje sprzedać swe produkty lub usługi. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że strona internetowa to podstawa marketingowa firmy. Dlaczego?

Buduje i wzmacnia wizerunek marki

Dzięki posiadaniu strony internetowej mamy większe możliwości aktywnego budowania wizerunku naszej marki wśród potencjalnych klientów. E-branding jest szczególnie istotny, jeżeli naszą działalność prowadzimy wyłącznie w sieci. Witryna internetowa pozwala nam utrzymać szeroką grupę odbiorców. Sprzyja również jej stopniowemu rozszerzaniu.

Aby budować i wzmacniać wizerunek marki w Internecie, należy w pierwszej kolejności określić grupę docelową, do której skierujemy swe działania. Zdobycie podstawowych informacji, takich jak wiek potencjalnych klientów, ich płeć zawód, miejsce zamieszkania, rodzaj prowadzonego trybu życia czy też zainteresowania, pozwala ukierunkować działania marketingowe. Wdrażanie chaotycznych kampanii promocyjnych nie tylko nie przynosi oczekiwanych rezultatów, ale przede wszystkim generuje niepotrzebne koszty.

 

dlaczego strona www jest ważna?

 

Kiedy już określimy grupę docelową, zadbajmy o to, aby strona internetowa była odzwierciedleniem przyjętej przez nas strategii marketingowej. W tym celu należy ją na bieżąco aktualizować. Co więcej, powinna ona zawierać treści ciekawe dla klienta. Należy zatem zadbać o ich atrakcyjność nie tylko merytoryczną, ale również wizualną. Koniecznie zadbajmy również o odpowiedni układ strony internetowej. Dzięki temu klient z łatwością odnajdzie potrzebne mu informacje.

Zwiększa sprzedaż

Z roku na rok zwiększa się odsetek osób, które dokonują zakupów za pośrednictwem Internetu. Jest zatem oczywistym, że mając witrynę internetową, która jest czynna całą dobę, zwiększamy potencjalne grono klientów zainteresowanych kupnem naszych produktów. Tezę tę potwierdza coraz częstsza praktyka tworzenia stron internetowych przez sklepy stacjonarne, które dzięki witrynie rozszerzają swoją działalność o handel online.

Za pomocą strony internetowej z łatwością przedstawimy nasze portfolio, pokażemy wykonane realizacje czy też atrakcyjnie zaprezentujemy swoje produkty i usługi. Dzięki temu łatwiej dotrzemy z naszą ofertą do klienta.

 

Tworzenie i promocja stron i sklepów internetowych to podstawa marketingowa dla Twojego biznesu lub firmy.

 

Pozwala na promocję działalności

Posiadanie własnej strony internetowej pozwala na skorzystanie z różnych kanałów promowania działalności. Jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w tym celu jest Google AdWords ( google ads). Pozwala ono wypromować firmę za pośrednictwem reklamy skierowanej do osób, które są zainteresowane profilem naszej działalności. Co więcej, naszą witrynę możemy połączyć z Facebookiem czy Twitterem, w ten sposób promując biznes przy wykorzystaniu mediów społecznościowych.

Jakich praktyk należy się wystrzegać?

Strona internetowa może stanowić podstawę marketingową prowadzonego w sieci biznesu. Buduje bowiem wizerunek firmy, lojalność klientów oraz ich zaufanie wobec marki. Pozwala również rozszerzyć działalność i zwiększyć sprzedaż. Aby jednak witryna realizowała założone cele i była efektywna, musi zostać odpowiednio zaprojektowana. Oto błędy, których należy się szczególnie wystrzegać:

  1. Odwzorowywanie strony internetowej konkurencji – to jedna z tych niechlubnych praktyk, których należy się szczególnie wystrzegać, nawet jeśli witryna konkurenta bardzo przypadła nam do gustu. Zawsze szukajmy własnej drogi, stanowiącej odzwierciedlenie indywidualnej strategii. Wówczas i klient będzie czuł się doceniony.

  2. Słaba jakość tekstów, materiałów i grafik publikowanych na stronie – sprawia, że potencjalny klient spędza na stronie niewiele czasu, sceptycznie podchodzi do zakupów, często całkowicie z nich rezygnując, a także może zyskać przeświadczenie o naszej niekompetencji czy niechlujności. Nie sprzyja to budowaniu wizerunku firmy w sieci. Warto zatem zdecydować się na zatrudnienie profesjonalnego copywritera, grafika oraz webdevelopera. Odpowiednio przygotowana treść zachęci bowiem użytkownika do pozostania na stronie.

  3. Brak responsywności – internauci coraz chętniej dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dlatego należy zadbać o to, by nasza witryna była responsywna, czyli automatycznie dostosowywała się do rozmiaru okna sprzętu, na którym jest wyświetlana. Ułatwia to bowiem sprawne poruszanie się po stronie i ułatwia zakupy.

  4. Zaniedbanie optymalizacji strony – im dłuższy czas ładowania się strony, tym większe zniechęcenie internautów i wyższe prawdopodobieństwo, że wybiorą konkurencyjną ofertę. Potencjalnych klientów odstrasza również niepoprawne formatowanie tekstu, w tym brak nagłówków, wypunktowań czy pogrubień. Z kolei brak opisów meta, niewłaściwa hierarchia nagłówków czy też brak słów kluczowych sprawia, że witryna nie jest w stanie osiągnąć wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

Decydując się na działalność w sieci, nie sposób nie mieć strony internetowej. Odpowiednio zaprojektowana i prowadzona będzie nam służyć za podstawę marketingową firmy, przyciągając swą wartością wizualną i merytoryczną. Ułatwi również komunikację z klientem i sprzedaż oferowanych produktów lub usług. Potrzebujesz nowoczesnej i dobrze skonstruowanej strony pod wyszukiwarki internetowe? Skontaktuj się z nami już teraz.