Blog

08/20/2018 - 14:14

Pozycjonowanie szkół i placówek edukacyjnych

SEO i pozycjonowanie dla szkół, placówek i biur edukacyjnych

Dysponując bogata ofertą nauczania (np. języków), powinniśmy wyjść z nią przede wszystkim do Internetu, zwłaszcza gdy prowadzimy lekcje online. W ten sposób będziemy w stanie dotrzeć do wielu potencjalnych klientów.

Oczywiście pomocne w tym okażą się portale społecznościowe, serwisy ogłoszeniowe i przede wszystkim własna strona internetowa, na której można przedstawić ofertę, prowadzić zapisy, a także informować swoich uczniów o ważnych wydarzeniach.

W wielu przypadkach będzie ona wręcz niezbędna, jeśli myślimy o prowadzeniu wielu grup i ciągłym rozwijaniu działalności. Oczywiście poza stworzeniem strony, musimy ją również wypromować. W tym przypadku znów skorzystamy z mediów społecznościowych, serwisów branżowych, a także reklamy tradycyjnej. Wiele dobrego przyniesie nam także pozycjonowanie SEO.

Dlaczego warto pozycjonować stronę firmową?

Odpowiedź wydaje się być prosta – ponieważ pozwoli nam to poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. W ten sposób, osoby szukające dobrej szkoły natrafią właśnie na nas.

Co ważne, w ramach pozycjonowania zyskujemy dostęp do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Same metody promocji są natomiast darmowe lub mało płatne, zdecydowanie mniej niż w przypadku różnego rodzaju działań prowadzonych w ramach reklamy tradycyjnej. Wszystko to sprawia, że naprawdę warto się nimi zainteresować.

Jak skutecznie pozycjonować stronę szkoły?

Jeżeli prowadzimy lekcje wyłącznie w stacjonarnych placówkach, interesować nas będzie pozycjonowanie lokalne z użyciem fraz lokalnych (np. z nazwą miasta, dzielnicy, regionu). Gdy ktoś szuka dobrej szkoły w konkretnym mieście, zazwyczaj wpisuje frazy typu „szkoła językowa wrocław” – dzięki nim w wynikach wyszukiwania ukażą się szkoły właśnie z tego miasta. Dobrze byłoby więc, abyśmy na tej liście znaleźli się wysoko.

Pozycjonowanie lokalne realizowane jest również za sprawą funkcji geolokalizacji Google, która wykrywa, w jakim miejscu znajduje się osoba korzystająca z wyszukiwarki. Gdy wpisze ona frazę „szkoła językowa”, wyświetlone zostaną placówki znajdujące w najbliższej okolicy. Żeby na takiej liście się znaleźć, konieczne jest stworzenie odpowiedniej wizytówki internetowej, przy użyciu narzędzia Google Moja Firma.

Przeprowadza nas ono przez wszystkie etapy tworzenia wizytówki, w trakcie których podajemy między innymi typ działalności, nazwę firmy oraz dane adresowe i kontaktowe.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy poza działalnością stacjonarną prowadzimy również nauczanie online. W takim przypadku działania seo powinno przyjąć formę pozycjonownia globalną, związaną z frazami nieodnoszącymi się do konkretnego regionu. Warto w takim przypadku zdecydować się na słowa specjalistyczne, bezpośrednio powiązane z naszą ofertą.

Gdzie te wszystkie słowa kluczowe umieszczać? Między innymi w metadanych, nagłówkach, a także wszelkiej treści publikowanej zarówno na łamach strony, jak i poza nią (np. na blogu i w serwisach zapleczowych). Nieocenione okażą się również portale społecznościowe.

Pozostałe działania pozycjonerskie SEO

Oczywiście to nie wszystko. Pozycjonowanie SEO okaże się skuteczne tylko wówczas, gdy nasza strona będzie spełniała wymagania stawiane przez roboty wyszukiwarki Google, innej możliwości nie ma.

Pamiętać musimy przede wszystkim o stworzeniu metadanych, opisaniu wszystkich obecnych podstron i grafik, a także właściwej strukturze adresów URL. Nie możemy zapomnieć o tym, w jaki sposób link do naszej strony wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania (dotyczy to również wszystkich podstron oraz publikowanych artykułów).

Warto dbać o wypełnienie nie tylko wymagań robotów indeksujących, ale również samych użytkowników, którzy oczekują strony responsywnej, szybko działającej i łatwej w nawigacji. Pamiętanie o User Experience może nam się tylko opłacić.

W ramach pozycjonowania SEO, także tego związanego ze stronami szkół i placówek edukacyjnych, niezwykle ważną rolę odgrywa link building, czyli zdobywanie zewnętrznych linków, które odsyłają do naszej witryny. Powinny być one publikowane w katalogach internetowych, na stronach branżowych, serwisach zapleczowych i w wielu innych miejscach.

Dla wszystkich szkół niezmiernie ważny jest również prestiż, którego nie zbudujemy poprzez publikację nachalnych treści reklamowych, wywołujących bardziej irytację aniżeli zainteresowanie. Wszystko to sprawia, że warto skorzystać z tak zwanego marketingu treści, związanego między innymi z publikacją przydatnych tekstów, grafik i materiałów filmowych. Nie mogą mieć one charakteru jednoznacznie promocyjnego. Muszą angażować odbiorców, a także dostarczać im mnóstwo atrakcyjnej oraz przydatnej wiedzy.

Połączenie wszystkich wymienionych metod sprawi, że zarówno nasz prestiż, jak i pozycja w wynikach wyszukiwania osiągną wysoki poziom, co oczywiście przełoży się na zwiększenie ruchu na stronie.