Blog

07/29/2019 - 15:26

Co to jest Google Search Console i dlaczego warto stosować?

Systematyczne monitorowanie witryny internetowej pozwoli nam zaplanować skuteczną strategię jej promowania. Wychodząc naprzeciw naszym oczekiwaniom w tym zakresie, twórcy Google udostępnili Google Search Console. Co to jest i z jakich powodów warto korzystać z tej platformy?

 

Czym jest Google Search Console?

 

To nic innego jak darmowy zestaw narzędzi udostępniony przez Google w celu monitorowania witryn internetowych. Został on stworzony z myślą o właścicielach stron www. Z platformy korzystają jednak także deweloperzy, administratorzy witryn oraz osoby zajmujące się pozycjonowaniem i marketingiem internetowym.

 

Google Search Console (dawniej Google Webmasters Tools) cieszy się dużą popularnością, a to za sprawą szeregu danych, jakie jest w stanie dostarczyć na temat strony internetowej. To potężne narzędzie analityczne, za którego pomocą dowiemy się m.in., w jaki sposób wyszukiwarka Google indeksuje naszą treść, jak przedstawia się profil linkowy naszej witryny oraz czy serwis boryka się z jakimiś problemami, np. karą ręczną nałożoną od Google.

 

Nie wyczerpuje to jednak wszystkich możliwości GSC. Platforma wskazuje bowiem także, co dokładnie powinniśmy zmienić lub poprawić na naszej stronie internetowej, by zajmowała ona wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli więc zależy nam na rozwoju naszego serwisu, a wszelkie istotne dane na jego temat chcemy mieć zgromadzone w jednym, łatwo dostępnym miejscu, instalacja Google Search Console jest koniecznością.

 

Jakie korzyści daje korzystanie z Google Search Console?

 

Jak zostało wspomniane, Google Search Console to zestaw narzędzi zapewniający dostęp do wielu informacji na temat naszej witryny internetowej. Pozwalają one monitorować dostęp robotów Google do strony, zgłaszają wyszukiwarce treści (w tym nowe podstrony) do zaindeksowania oraz kontrolują to, jak szybko indeksuje się nasz serwis. Dzięki nim mamy dostęp do danych na temat złośliwego oprogramowania, spamu, wirusów i innych niebezpieczeństw pojawiających się na naszej stronie.
 

 

Co więcej, narzędzia te zapewniają nam podgląd:

 

  • słów kluczowych, na które nasz serwis wyświetla się w wynikach wyszukiwania, ich średnią pozycję czy też współczynnik klikalności,

  • linków kierujących do domeny,

  • strony widzianej przez użytkowników i roboty Google.

 

Ponadto za pomocą GSC jesteśmy w stanie sprawdzić, czy witryna internetowa poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Mamy również wgląd w podpowiedzi Google, dzięki którym możemy udoskonalić nasz serwis.

 

Wszystko to sprawia, że korzystanie z Google Search Console niesie za sobą wiele korzyści. Jakich konkretnie? To już zależy od tego, do jakiej grupy odbiorców usługi należymy. Właścicielom stron internetowych GSC pomaga w planowaniu strategii promowania strony internetowej. Udostępnia bowiem różne raporty związane z funkcjonowaniem serwisu, w tym wgląd w jedne z najważniejszych statystyk, czyli te dotyczące pozycji, jaką zajmuje serwis w wynikach wyszukiwania Google. To właśnie z myślą i właścicielach witryn Google Search Console zostało stworzone, o czym przekonuje przejrzystość i intuicyjność obsługi narzędzia.

 

Specjalistom SEO i SEM GSC służy przede wszystkim do monitorowania ruchu na stronie internetowej i profilu linkowego. Dzięki Google Search Console witryna łatwiej się optymalizuje pod kątem wyszukiwarki Google. Narzędzie to jest również nieocenione podczas planowania strategii promowania fraz kluczowych. Dodatkowo umożliwia połączenie z innymi narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics, co sprzyja tworzeniu kompleksowych strategii pozycjonowania.

 

Z kolei administratorom strony internetowej GSC dostarcza informacji na temat złośliwego oprogramowania czy też problemów związanych z serwerem. Dzięki temu mogą oni z łatwością monitorować to, czy serwis funkcjonuje prawidłowo.

 

GSC mobilne wynik

 

Również i programiści chętnie korzystają z Google Search Console. Za pomocą narzędzia są bowiem w stanie monitorować błędy w kodzie strony internetowej. Zyskują także informacje na temat ewentualnych problemów z czytelnością serwisu i jego dostępnością dla robotów Google i trudności z integracją aplikacji na urządzenia mobilne z witryną.

 

Na podkreślenie zasługuje również to, że Google Search Console jest usługą całkowicie darmową. Z oferowanych narzędzi mogą więc korzystać nie tylko światowi giganci, ale i niewielkie przedsiębiorstwa działające lokalnie, które w funkcjonowaniu w sieci upatrują szansy na rozwój.

 

Podstawowym atutem korzystania z Google Search Console jest to, że zyskujemy dostęp do wielu cennych informacji na temat strony internetowej. Za ich pomocą możemy nie tylko ulepszyć witrynę, czyniąc ją atrakcyjniejszą dla odbiorców i robotów Google, ale i stworzyć kompleksową, a przede wszystkim skuteczną, strategię promowania naszego serwisu. Dzięki GSC możemy monitorować ruch na stronie, rozwiązywać problemy np. związane ze zbyt długim jej wczytywaniem oraz dbać o bezpieczeństwo użytkowników i zgromadzonych danych, udaremniając próby ataków hakerskich. Wszystko to za pomocą jednego narzędzia analitycznego – Google Search Console.

Skontaktuj się