Blog

09/09/2019 - 12:58

Jak dobrze i skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Sklep internetowy jak dobrze go pozyjonować czyli robić SEO

Szeroka oferta produktowa i atrakcyjne ceny, choć zachęcające, mogą okazać się nie wystarczające, by sklep internetowy generował ruch na wysokim poziomie i zajmował wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Cele te możemy osiągnąć poprzez pozycjonowanie. Jak więc pozycjonować sklep, by odnieść sukces?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak robić to skutecznie?

Rosnąca liczba użytkowników Internetu i osób robiących zakupy online sprawia, że z roku na rok powstaje coraz więcej e-sklepów. Konkurencja jest zatem ogromna. Aby wyróżnić się na tle innych podmiotów, trzeba zadbać nie tylko o jakość sprzedawanych produktów i ich atrakcyjność cenową, ale również o widoczność w sieci.

Im wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania będzie zajmował sklep internetowy, tym na większą liczbę odsłon możemy liczyć. Większy ruch to z kolei wyższe prawdopodobieństwo tego, że któryś z odbiorców skorzysta z prezentowanej oferty. Płynie z tego wniosek, że jednym z celów, jakie powinny przyświecać przedsiębiorcy prowadzącemu e-sklep, jest zajęcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co osiągnąć można właśnie poprzez pozycjonowanie sklepu. Jakie działania warto wdrożyć, by robić to dobrze i skutecznie?

 

Jak skutecznie pozycjować sklep internetowy?

1 Zadbaj o bezpieczeństwo klientów

Polskie prawo nakłada na każdego sprzedawcę internetowego obowiązek zabezpieczenia wrażliwych danych. Nie precyzuje jednak dokładnie sposobu, w jaki należy to zrobić. Z pomocą przychodzi certyfikat SSL.

Jego wdrożenie sprawia, że wszelkie dane transmitowane pomiędzy komputerem klienta a serwerem, na którym znajduje się sklep internetowy, są zaszyfrowane. Jeżeli serwis nie ma certyfikatu SSL, informacje przesyłane są w formie otwartego tekstu, co ułatwia ich modyfikację lub przejęcie.

E-sklep, który zabezpiecza wrażliwe dane za pomocą certyfikatu SSL, budzi zaufanie nie tylko klientów, ale i wyszukiwarki. Przekłada się to na jego wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli więc chcemy zwiększyć widoczność sklepu internetowego, zadbajmy o wdrożenie stosownej ochrony. Dodatkowo Google oznacza strony internetowe jako „niezabezpieczone”, jeśli nie mają certyfikatu SSL. Wpływa to na zmniejszenie ruchu w e-sklepie i może skutkować utratą potencjalnych klientów. W obawie przed kradzieżą danych udadzą się oni bowiem do konkurencji.

 

Jak zabezpieczyć sklep internetowy aby był przyjazny dla SEO i bezpieczny dla klientów

2 Dostosuj e-sklep do użytkowników mobilnych

Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie za pomocą urządzeń mobilnych. Jeśli więc zależy nam na rozszerzeniu grupy odbiorców, warto zadbać o responsywność e-sklepu, czyli mówiąc inaczej, jego dostosowanie do urządzeń mobilnych. To spore udogodnienie dla klientów, którzy za pomocą smartfonów nie tylko finalizują transakcję, ale i przeglądają ofertę sklepu internetowego czy też sprawdzają opinie na temat dostępnych produktów.

Co ważne, bez przystosowania e-sklepu do urządzeń mobilnych nie ma mowy o osiągnięciu wysokich wyników w wyszukiwarce. Ma to bowiem dużą wartość dla Google. Jeżeli zatem chcemy skutecznie pozycjonować serwis, zadbajmy o jego responsywność.

3 Odpowiednio dobierz słowa kluczowe

To podstawa efektywnych działań pozycjonerskich. W pierwszej kolejności należy zidentyfikować, które słowa kluczowe ściągną konwertujący ruch do sklepu internetowego. Uwzględnić warto nie tylko jedno- lub dwuwyrazowe frazy ogólne, ale i frazy kilkuwyrazowe, tzw. longtail. Przy doborze słów kluczowych i ich bieżącym monitorowaniu pomocne będzie narzędzie Google Search Console.

 

Mobilnośc i odpowiednie słowa kluczowe to podstawa SEO dla e-sklepu

4 Właściwie zdefiniuj tytuły, nagłówki H1 i meta description

Dbałość o powyższe elementy jest niezwykle istotną kwestią, jeżeli chcemy zwiększyć widoczność e-sklepu w sieci. By serwis zajmował jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, każda jego podstrona powinna charakteryzować się unikalnym tytułem, nagłówkiem H1 oraz meta description. Zwiększa to bowiem organiczny ruch z wyszukiwarki, który jest najbardziej cennym typem ruchu.

Ważne jest także odpowiednie nasycenie meta description słowami kluczowymi. Co więcej, wybrane frazy powinny być rozmieszczone w sposób naturalny. Wówczas unikniemy negatywnego zjawiska keyword stuffing. Sztuczne upychanie słów kluczowych jest niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki i może zakończyć się nawet nałożeniem przez Google kary na serwis.

5 Zadbaj o ciekawe opisy produktów

Importowanie opisów produktów ze stron producentów nie tylko nie zachęca klientów do dokonywania zakupów w e-sklepie, ale i może prowadzić do powstawania negatywnego zjawiska, jakim jest duplicate content. Skutkiem tego jest obniżenie rankingu powielonych podstron o niskiej jakości przez algorytm Panda.

Z powyższego wynika, że warto zadbać o unikalność opisów produktów. Pozwalają one bowiem zwiększyć widoczność sklepu internetowego w sieci, zwłaszcza jeśli odpowiednio nasycimy publikowaną treść słowami kluczowymi.

Powyższa lista nie wyczerpuje katalogu działań, jakie warto podjąć, by dobrze i skutecznie pozycjonować sklep internetowy. Stanowi jednak podstawę zabiegów mających na celu zwiększenie zajmowanej pozycji w wynikach wyszukiwania. Prowadzi to do zwiększenia widoczności e-sklepu w sieci, a tym samym wzrostu liczby potencjalnych klientów.

Skontaktuj się