Blog

03/08/2019 - 08:03

Mam stronę WWW i co dalej robić?

Stworzyłem stronę www i co teraz dalej zrobić ?

Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa nie zagwarantuje nam sukcesu w branży, jeśli nie będziemy jej systematycznie rozwijać. Samo jej posiadanie, choć niewątpliwie jest krokiem milowym w prowadzeniu biznesu on-line, na niewiele się zda, jeżeli zaniedbamy pewne kwestie. Jakie działania warto podjąć po stworzeniu strony WWW?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej

Jednym z podstawowych zadań, z jakimi musimy się mierzyć, prowadząc stronę internetową, jest osiągnięcie jak największego ruchu na niej. W tym celu wykorzystać możemy zabiegi z zakresu pozycjonowania oraz optymalizacji. Najogólniej mówiąc, jest to szereg działań promujących stronę WWW, które mają doprowadzić do zajęcia przez nią jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki internetowej. Zwiększa to jej widoczność wśród potencjalnych odbiorców, generując tym samym większy ruch.

Od czego jednak zależy pozycja strony internetowej w wyszukiwarce?

Ranking ustalają algorytmy pozycjonujące, które biorą pod uwagę przeszło 200 różnych zmiennych. Jak widać, jest to bardzo złożony proces. Nie oznacza to jednak, że pewnych działań mających na celu poprawę zajmowanej przez stronę WWW pozycji w wyszukiwarce nie możemy przeprowadzić samodzielnie, zwłaszcza jeśli zależy nam na minimalizacji kosztów prowadzenia biznesu on-line.

Liczy się nie tylko siła samej domeny, ale i publikacja wysokiej jakości treści, która uwzględnia określone słowa kluczowe, odpowiada wymaganiom stawianym przez roboty wyszukiwarki i jest atrakcyjna w odbiorze dla użytkowników. Niezwykle ważną rolę pełni także zarówno duża liczba i wysoka jakość linków przychodzących, jak i rozwinięta wewnętrzna struktura linkowania. Pomaga to w pozycjonowaniu strony internetowej i generuje większy ruch na niej.

Posiadam stronę internetową i co dalej robić aby sprzedawać ?

Promowanie w social mediach

Media społecznościowe nie tylko ułatwiają komunikację z dotychczasowymi klientami, ale również umożliwiają pozyskanie nowych odbiorców. Dzięki obecności w social mediach możemy także z powodzeniem zwiększyć ruch na stronie. W tym celu potrzebujemy kompleksowej strategii marketingowej. Możemy ją zbudować w oparciu o zasady SMART, które określają, że przyjęte cele (np. zwiększenie liczby klientów, zbudowanie lojalnej grupy odbiorców czy poprawa rozpoznawalności marki) powinny być:

 

  • Specific – jednoznaczne i konkretne, np. pozyskanie tygodniowo 50 nowych osób śledzących nasz fanpage,

 

  • Measurable – łatwe w oszacowaniu i określeniu, dzięki czemu będziemy w stanie ocenić, czy obrana strategia przynosi rezultaty,

 

  • Achievable – możliwe do osiągnięcia. Nie należy porywać się z motyką na słońce, a realnie oszacować cele. Wówczas nie podkopiemy własnej motywacji,

 

  • Realistic – realistyczne, czyli powiązane z naszymi możliwościami. W tym celu pod uwagę należy wziąć wysokość budżetu, wiedzę i umiejętności, jakimi dysponujemy czy też dostępność czasu,

 

  • Time-bound – określone czasowo. Ustalenie konkretnych ram czasowych zwiększy naszą motywację.

 

Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest bez wątpienia Facebook. Nie oznacza to jednak, że musimy ograniczać się wyłącznie do niego. Każdy serwis ma bowiem nieco inną specyfikę i do odmiennych grup docelowych się odwołuje. Szczególnie dobitnie widać to na przykładzie Pinteresta, który odwiedzają głównie kobiety. Dlatego jeśli stanowią one naszą grupę docelową, warto założyć konto na tym portalu. Instagram z kolei będzie odpowiedni, jeśli tworzoną przez nas markę charakteryzuje ciekawa oprawa wizualna. Twitter zaś doskonale sprawdza się do komentowania bieżących wydarzeń.

Media społecznościowe nie tylko służą do komunikacji z klientami i zwiększania świadomości marki, ale również wspierają pozyskiwanie linków zewnętrznych, co jest istotne pod kątem SEO. Co więcej, wykorzystując je jako kanały dystrybucji ciekawej, wartościowej i merytorycznej treści, budujemy wizerunek eksperta w danej branży, co zwiększa zaufanie wobec naszej marki.

Prowadzę stronę www i chcę ją rozreklamować w wyszukiwarce i na social mediach.

Prowadzenie bloga

Prowadzenie bloga to kolejny sposób na zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej. Dzięki systematycznie dodawanym artykułom witryna jest bardziej dynamiczna i angażująca dla odbiorcy. Publikowaną na stronie internetowej treścią warto się podzielić na profilach społecznościowych, co dodatkowo zwiększy zasięg jej oddziaływania.

Pamiętajmy również o tym, aby każdy wpis był optymalizowany pod kątem SEO. Dzięki temu będzie on lepiej widoczny w sieci, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony WWW. Za pomocą bloga możemy również wchodzić w interakcję z odbiorcami, przekazywać porady czy też prezentować aktualności, w ten sposób budując wokół naszej marki lojalną klientelę.

Jeżeli chcemy odnieść sukces w prowadzeniu biznesu w sieci, samo stworzenie strony internetowej i umieszczenie na niej najważniejszych informacji nie wystarczy. Zadbać musimy przede wszystkim o systematyczne zwiększanie ruchu na niej. Możemy tego dokonać poprzez pozycjonowanie i optymalizację strony WWW, jej promocję w social mediach oraz prowadzenie bloga. Oczywiście nie wyczerpuje to katalogu wszystkich dostępnych możliwości, jednak tymi kwestiami warto zająć się na początek.