Wizytówka w Google Moja Firma – dlaczego warto?
W przypadku firm działających lokalnie odpowiednio zoptymalizowana wizytówka w Google Moja Firma może być źródłem aż ¼ ruchu na stronie internetowej. Nie pełni więc ona wyłącznie roli informacyjnej, a systematyczne poprawianie jej pozycji w Mapach jest źródłem wymiernych korzyści – generując większy ruch w serwisie, wizytówka wpływa na wzrost sprzedaży oraz zwiększa rozpoznawalność marki. To dlatego obecność w Google Moja Firma jest tak ważna.
Biorąc pod uwagę korzyści, jakie przynosi posiadanie wizytówki w GMF, na jej założenie powinna zdecydować się w zasadzie każda firma, niezależnie od typu prowadzonej działalności czy też branży, w jakiej funkcjonuje. Szczególnie jednak jest ona rekomendowana w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi w określonej lokalizacji lub oprócz sklepu internetowego prowadzą również sklep stacjonarny, czyli, mówiąc w skrócie, działają na lokalnym rynku.
Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka w GMF nie tylko zwiększa widoczność biznesu w sieci, ale również jest źródłem korzyści dla samego klienta. Dzięki niej może on m.in.:
sprawdzić dane teleadresowa przedsiębiorstwa,
ustalić dokładną trasę dojazdu do firmy,
wystawić opinię,
zadać szybkie pytanie,
automatycznie zadzwonić do przedsiębiorstwa,
wejść na stronę www firmy.
Dzięki wizytówce w GMF potencjalny klient otrzymuje wszystkie interesujące go informacje. Może również szybko skontaktować się z przedsiębiorstwem. Zwiększa to jego zaufanie wobec marki i szansę na to, że skorzysta z usług firmy lub zakupi produkowane przez nią towary. Co więcej, za sprawą wizytówki w GMF przedsiębiorstwo postrzegane jest jako bardziej wiarygodne.
Jak założyć konto Google Moja Firma?
Rejestracji wizytówki w GMF dokonuje się poprzez stronę internetową https://www.google.pl/business/. Nie ma w tym nic trudnego – wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami. W intuicyjny sposób przeprowadzają one użytkownika przez cały proces. W pierwszym kroku należy wprowadzić wymagane dane, a następnie zapoznać się z regulaminem i go zaakceptować. Na koniec Google uruchamia procedurę weryfikacji wizytówki w GMF. Jak ona wygląda?
Na wskazaną przez użytkownika lokalizację wysłana zostaje pocztówka z kodem. Dlatego tak istotną kwestią jest posiadanie adresu fizycznego przedsiębiorstwa, na który będzie przychodziła poczta. Na wizytówkę najczęściej czeka się kilka dni. Sporadycznie weryfikacja przeprowadzana jest przez telefon lub e-mail. Tę drugą opcję wykorzystuje się w przypadku bardzo zaufanych kont.
Jak pozycjonować wizytówkę w Google Moja Firma?
W przypadku wizytówki w GMF najważniejszą kwestią jest odpowiednie uzupełnienie informacji na temat firmy. Chodzi m.in. o jej nazwę, dane teleadresowe, adres www strony internetowej, godziny otwarcia. Wybrać należy także kategorie (główną i dodatkowe) odpowiadające profilowi działalności przedsiębiorstwa. Warto również dodać opis, który będzie widoczny w wizytówce Google+, oraz zdjęcia.
Po odpowiednim wprowadzeniu danych firmowych można przystąpić do działań z zakresu pozycjonowania. Ich celem jest poprawienie widoczności wizytówki, czego konsekwencją będzie zwiększenie zainteresowania przedsiębiorstwem. To zaś może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Jakie kwestie powinno więc obejmować pozycjonowanie strony lub wizytówki w Google Moja Firma?
Odpowiadanie na opinie klientów. Dzięki opiniom i ocenom, które są wystawiane na profilu firmowym, wzrasta atrakcyjność wizytówki oraz wiarygodność przedsiębiorstwa. Pozytywne opinie i wysokie oceny zachęcają kolejnych klientów do zakupu towarów lub skorzystania z usług. Warto więc dbać o dobre rekomendacje, np. zapewniając w zależności od rodzaju prowadzonej działalności wysoką jakość obsługi czy też szybką dostawę. Istotną kwestią jest systematyczne odpowiadanie na opinie klientów. Te pozytywne wystarczy opatrzyć komentarzem z podziękowaniami. W przypadku negatywnych warto dopytać o szczegóły niezadowolenia. Bywa, że to konkurencja wystawia niepochlebne opinie, by zdyskredytować swojego przeciwnika w oczach potencjalnych klientów. Pytanie o detale pozwoli to zweryfikować. Jeżeli rzeczywiście wina leży po stronie przedsiębiorstwa, warto przeprosić niezadowolonego klienta i zaproponować coś w zamian, np. wymianę towaru lub atrakcyjny rabat na usługę.
Dopasowanie słów kluczowych. Słowa kluczowe, które umieszcza się w wizytówce, powinny jak najdokładniej odpowiadać na zapytania klientów w wyszukiwarce. Dzięki temu wizytówka będzie zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Pisanie postów w wizytówce Google Moja Firma. Dzięki nim można poinformować klienta o aktualnych promocjach, wydarzeniach firmowych czy też nowościach. Posty mogą zawierać również zdjęcia, co zwiększa ich atrakcyjność i przykuwa uwagę. Co ważne, posty mogą być udostępniane przez użytkowników. Warto więc zadbać o to, by były odpowiednio skonstruowane.
Umieszczenie mapy na stronie internetowej. Osadzenie mapy na stronie www firmy to działanie, o którym nie można zapomnieć podczas zakładania wizytówki w Google Moja Firma. Mapę najczęściej umieszcza się w zakładce kontakt, przy czym należy pamiętać o tym, by nie zawierała ona wyłącznie współrzędnych geograficznych, a pokazywała wizytówkę.