Odpowiedzi na te i inne pytania podane zostaną w niniejszym tekście. Skupi się on między innymi na wyjaśnieniu, krok po kroku, jak założyć profil i wizytówkę, która następnie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania.
Google Moja Firma – co to jest?
Omawiane narzędzie kierowane jest do przedsiębiorstw, które chcą skupić się na tak zwanym pozycjonowaniu lokalnym, pozwalającym dotrzeć do klientów znajdujących się na tej samej ulicy, mieszkających w dzielnicy lub żyjących w mieście, w którym firma prowadzi swoją działalność. Pozwala ono na stworzenie wizytówki internetowej, wyświetlanej po wpisaniu fraz lokalnych. Gdy internauta wpisze słowo „restauracja”, na samej górze wyników wyszukiwania pokazane zostaną lokale znajdujące się w jego okolicy.
Wyszukiwarka wykorzystuje w tym celu algorytm lokalizacji, który określa, gdzie obecne znajduje się użytkownik i na tej podstawie tworzy dedykowaną listę interesujących go firm. Jak można się domyślić, obecność na takich listach może być bardzo korzystna. Pozwala bowiem dotrzeć do klientów znajdujących się najbliżej. Dzięki wizytówce, potencjalni klienci dowiedzą się, gdzie znajduje się siedziba firmy i jak do niej dotrzeć.
Jakie informacje są zawarte w profilu Google Moja Firma?
Nazwa firmy.
Adres.
Dane kontaktowe.
Trasa wskazująca, jak dotrzeć do firmy z obecnej lokalizacji.
Odnośnik do strony internetowej.
Własny tekst i zdjęcia.
Menu.
Godziny otwarcia.
Własne wpisy.
Oceny – klienci wystawiają oceny w postaci gwiazdek i komentarzy.
Warto podkreślić, że Google Moja Firma pozwala również na bezpłatne tworzenie stron internetowych. Gwarantuje także dostęp do licznych statystyk pokazujących, jak klienci wchodzą w interakcje z profilem firmy. Właściciel profilu może skorzystać także z informacji na ich temat - algorytm informuje między innymi o tym, skąd pochodzą klienci i jak odnajdują firmę.
Jak dodać profil w Google Moja Firma?
Skoro wiadomo już, czym jest omawiane narzędzie i na jakie korzyści mogą liczyć właściciele firm, pora przejść do omówienia procesu tworzenia profilu. Na początku należy oczywiście odwiedzić witrynę Google Moja Firma, a następnie kliknąć w przycisk „zacznij teraz”, który przenosi do przygotowanego kreatora. Żeby móc założyć profil, należy zalogować się na konto Google. Może być to na przykład firmowe konto Gmail.
Podstawowe informacje. Na pierwszym etapie należy podać nazwę firmy, odpowiedzieć na pytanie, czy lokalizacja firmy ma być brana pod uwagę i jeśli tak, podać szczegółowy adres.
Podanie adresu firmy sprawi, że będzie ona wyświetlana na mapach Google – pozwoli to klientom odnaleźć i dotrzeć do siedziby. Co ważne, kreator pozwala również wskazać obszary, w których realizowane są usługi. Dotyczy to między innymi sklepów, restauracji i barów oferujących dostawę zamówionych produktów. Jest to bardzo ważna informacja dla potencjalnych klientów
Opis firmy. Po wskazaniu nazwy i lokalizacji firmy, kreator poprosi o jej opisanie poprzez wskazanie kategorii prowadzonej działalności. Jest ona bardzo ważna, ponieważ to między innymi na jej podstawie wyświetlane są wizytówki w wynikach wyszukiwania. W przypadku prowadzenia restauracji, warto wskazać również, w jakiej kuchni się ona specjalizuje.
Dane kontaktowe. W kolejnym kroku należy podać kontaktowy numer telefonu, a także adres witryny internetowej. Jest to krok opcjonalny, jednak naprawdę warto połączyć wizytówkę z firmową stroną www. Będzie miało to pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Na koniec kreator jeszcze zapyta o to, czy może wysyłać różnego rodzaju porady i wskazówki na temat zwiększania widoczności firmy w wyszukiwarce Google.
Obsługa narzędzia. Na koniec należy jeszcze zweryfikować powiązanie z firmą, co pozwoli na wykorzystanie pełni potencjału Google Moja Firma. Po skończonej pracy w kreatorze, właściciel konta otrzymuje dostęp do narzędzia i wszystkich jego funkcjonalności.
Google Moja Firma – zarządzanie profilem
Narzędzie daje dostęp do wielu przydatnych funkcji, które pozwolą dostosować ostateczny wygląd wizytówki, a także realizować wiele działań promocyjnych. Na co warto zwrócić uwagę?
Uzupełnienie wizytówki – poza informacjami podanymi w kreatorze, dodać można również nazwę profilu, szczegółowy opis firmy, logo, a także etykiety. Wszystko to poprawi pozycję w rankingu wyszukiwania. Warto pamiętać, że po wpisaniu frazy „restauracja”, w wyszukiwarce pojawi się lista 3 najlepiej zoptymalizowanych wizytówek z określonej lokalizacji. Kolejne profile ukażą się dopiero po wybraniu opcji „więcej miejsc”. Warto więc zadbać o to, aby firma znalazła się jak najwyżej.
Wpisy – proste narzędzie, za pomocą którego można informować klientów o promocjach, nowych produktach lub ważnych wydarzeniach.
Obecność na mapach i w wyszukiwarce – narzędzie pozwala podejrzeć, jak firma wyświetlana jest w Google.
Statystyki – znaleźć można tam szczegółowe informacje dotyczące między innymi tego, jak klienci odnajdują firmę, skąd pochodzą, co robią z wizytówką, a także jak wyglądają realizowane działania promocyjne na tle innych firm.
Opinie – w specjalnej sekcji obejrzeć można wszystkie opinie i oceny wystawiane przez klientów.
Reklama – Google Moja Firma pozwala również na przeprowadzenie kampanii marketingowej PPC. W tym celu, skorzystać można ze specjalnego kreatora.