Blog
Pozycjonowanie szerokie – Sprawdź czym jest pozycjonowanie strony internetowej pod kilkaset fraz!
Pozycjonowanie szerokie (Long tail SEO) pod kilkaset fraz lub nawet większą ilość z pewnością jest dość oryginalnym sposobem pozycjonowania strony internetowej w Google. Wiele osób nie wie nawet, że istnieje sposób pozycjonowania zakładający promocja witryny w wyszukiwarce pod nieskończoną ilość słów kluczowych. Wbrew pozorom jest to bardzo ciekawa alternatywa dla pozycjonowania standardowego, którą dokładnie przedstawiały w tym tekście. Czym zatem jest pozycjonowanie szerokie, Dlaczego i kiedy się je wykonuje oraz, jakie korzyści daje? Wszystkie odpowiedzi na te pytania i inne kwestia poniżej.
Czym jest pozycjonowanie szerokie Long tail SEO
Pozycjonowanie szerokie to alternatywny rodzaj pozycjonowania stron internetowych, który polega na promowaniu witryny internetowej pod kilkadziesiąt, kilkaset, a nawet pod nieskończoną ilość słów kluczowych. Ta osobliwa strategia pozycjonowania ma jednak swoje uzasadnienie i wbrew pozorom jest skuteczna. Choć nie jest jednym z najczęściej wybieranych sposobów promocji, pozycjonowanie takie jest dobrym pomysłem w kilku sytuacjach. Pozycjonować szeroko można każdy typ strony internetowej. Metoda ta plasuje się tuż za pozycjonowaniem standardowym i lokalnym oraz posiada wiele zalet, a także jest mniej ryzykowna niż inne sposoby promocji witryny.
Sam proces pozycjonowania szerokiego nie różni się niczym szczególnym od tego standardowego a jedyną różnicą, którą jest, to inne podejście do dodawania słów kluczowych. Frazy na stronie zamieszcza się jednorazowo lub kilkakrotnie, ale w takim samym natężeniu jak wszystkie inne pozostałe bez faworyzowania jakiejkolwiek z nich. Dodaje się także bardzo dużą ilość fraz, które mogą generować dla nas jakikolwiek ruch tematyczny.
Długi ogon kiedy się je wykonuje i czemu ma służyć
Dowiadując się o możliwości pozycjonowania strony internetowej pod kilkaset lub nawet nieskończoną liczbę fraz, pierwszym pytaniem, jakie przychodzi nam na myśl jest to kiedy się wykonuje takie pozycjonowanie i czemu ma ono służyć. Ten rodzaj pozycjonowania jest usprawiedliwiony oraz podyktowany zwiększającą się konkurencją i popularnością pozycjonowania ogólnego. Bardzo często – szczególnie w tych najpopularniejszych branżach i kategoriach tematycznych działa już duża ilość doinwestowanych i mocno promowanych witryn internetowych. Oznacza to dla osób chcących promować się w danej kategorii tematycznej, iż nie mają szans pojawienia się na wysokich pozycjach w danej kategorii tematycznej. Pozycjonowanie szerokie jest zatem szczególnie wskazane gdy nie mamy możliwości wybicia się i realnego zaistnienia na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google pod popularnymi frazami. Stąd też nazwa alternatywnego pozycjonowania, gdyż pozwala ominąć problem dużej konkurencji, pozyskując mały ruch spod bardzo dużej ilości fraz — nie tak jak w przypadku pozycjonowania standardowego dużego ruchu spod kilku słów kluczowych.
Drugim przypadkiem kiedy wdraża się pozycjonowanie szerokie, jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Promując tak nasz e-sklep wykorzystujemy dużą ilością słów kluczowych, pod którymi jest promowana nasza witryna internetowa i które będą odzwierciedlały wszystkie produkty w naszym sklepie internetowym, a zazwyczaj jest to ogromna ilość. Sklepy internetowe pozycjonowane szeroko opierają się zatem o zwiększenie widoczności pod wszystkimi możliwymi kombinacjami słów kluczowych i frazami dla danej kategorii tematycznej związanych z produktami tematycznymi, a nie pozyskiwaniem ogólnego ruchu tematycznego na stronę główną, z której to klienci będą już wewnętrznie wyszukiwali konkretnych produktów.
Jak szeroko pozycjonuje się witrynę internetową Long tail SEO
Pozycjonowanie szerokie strony internetowej rozpoczyna się tak jak w przypadku pozycjonowania standardowego od optymalizacji samej witryny. Konfigurowane i optymalizowane są kwestie techniczne związane z szybkością ładowania się strony, schematem plików i podstron, hostingiem czy kwestiami szyfrowania. Witryna dostosowywana jest również pod kątem user experience, a także dodawany jest na niej content i teksty SEO. Wdrażane jest także linkowanie wewnętrzne i wiele innych mniejszych działań optymalizujących, a także przeprowadzane są działania zewnętrzne takie jak linkowanie zewnętrzne, uwiarygadnianie witryny czy pozyskiwanie ruchu z innych źródeł.
Gdy strona internetowa jest pozycjonowana i optymalizowana w jakościowy sposób, główną czynnością jaką wykonuje się na stronie, jest odpowiednia analiza i dobór słów kluczowych. Przy pozycjonowaniu szerokim wybiera się wszystkie możliwe słowa kluczowe, jakie istnieją dla danej kategorii tematycznej lub które mogą być nam pomocne. Wybiera się je przy pomocy takich narzędzi jak planer słów kluczowych Google czy zewnętrzne keyword generatory. Słowa kluczowe możemy pozyskiwać również z wyszukiwarki Google czy narzędzia Google Trends oraz analizując konkurencyjne witryny. Wszystkie zebrane frazy dodaje się równomiernie na stronę internetową głównie w tekstach SEO, ale również umieszczając w różnych elementach witryny takich jak opisy i tytuły podstron, elementy menu itd.
Jakie korzyści daje pozycjonowanie szerokie - długi ogon
Pozycjonowanie szerokie na bardzo wiele plusów. Pierwszym z nich jest naturalność pozycjonowania szerokiego. Promując witrynę internetową pod wiele słów kluczowych praktycznie nie istnieje zagrożenie przeoptymalizowania strony internetowej i ukarania nas przez Google. Jest to spore zagrożenie przy intensywnym pozycjonowaniu pod konkretny frazy jak przy pozycjonowaniu standardowym.
Pozycjonowanie szerokie to również pozyskiwanie jakościowego ruchu – szczególnie pod kątem sprzedażowym. Jeśli konkretne osoby wyszukują mało popularne czy złożone frazy z kilku słów, szukają konkretnego przedmiotu lub usługi. Jeśli zatem trafiają na naszą witrynę, są przeważnie gotowi do zakupu. W przeciwieństwie do pozycjonowania standardowego, pozycjonując w ten sposób naszą witrynę, obniżamy koszt pozyskania klienta, a także zwiększamy skuteczność działań pozycjonujących.
Pozycjonowanie szerokie to również a może przede wszystkim skuteczny sposób na pozyskiwanie dużej ilości odbiorców. Pozycjonowanie te ma sumarycznie dawać taką samą lub nawet większą ilość ruchu jak pozycjonowanie standardowe i to, że jest to oryginalny sposób pozycjonowania, wcale nie oznacza, iż będzie on gorszy.