Blog

03/29/2018 - 20:46

Pozycjonowanie lokalne - co to jest?

Prowadząc sklep bądź firmę usługową działającą na konkretnym obszarze, powinniśmy zrobić wszystko, aby zainteresować klientów, którzy są w stanie do nas dotrzeć. Zdecydowanie pomocne w tym okaże się pozycjonowanie lokalne.

Nikogo już chyba nie trzeba przekonywać, jak ważny jest obecnie Internet dla rozwoju wielu przedsiębiorstw, niezależnie od tego, w jakiej branży działają. Dotyczy to nie tylko firm o zasięgu krajowych bądź globalnym, ale również lokalnym.

One również muszą starać zaistnieć w sieci. W tym też celu wykorzystywane jest pozycjonowanie SEO, które przyjmuje różne formy.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Jedną z nich jest zbiór czynności o niewielkim zasięgu. Mowa tu o standardowym pozycjonowaniu opartym na czynnościach realizowanych na docelowej stronie internetowej (onsite) oraz poza nią (offsite). Służy ono jednak do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania z uwzględnieniem zestawu słów kluczowych, które będą wpisywane przez osoby znajdujące się na tej samej co my ulicy, dzielnicy bądź w tym samym mieście.

Mówiąc krótko, w ramach pozycjonowania lokalnego staramy się dotrzeć do internautów znajdujących się w naszej okolicy, dzięki czemu skupiamy się na kliencie, który będzie w stanie do nas dotrzeć. Prowadząc sklep ze sprzedażą stacjonarną nie ma bowiem sensu walczyć o klienta znajdującego się kilkaset kilometrów od nas.

 

Pozycjonowanie SEO lokalne co to jest i dlaczego warto?

 

Z jakich mechanizmów korzysta pozycjonowanie lokalne? Wspomnieć należy tu o geolokalizacji, czyli funkcji Google, która określa, na jakim obszarze znajduje się użytkownik wyszukiwarki. Wszystko to sprawia, że po wpisaniu frazy „fryzjer”, otrzyma on listę zakładów znajdujących się najbliżej jego. To samo tyczy się storn internetowych tychże podmiotów. Jest to korzystne nie tylko dla osób szukających sklepów bądź usług, ale również dla firm, które dzięki temu mogą zostać zauważone przez szerokie grono potencjalnych klientów.

Wspomnieć należy również o tym, że wyniki lokalne mogą być wyświetlane nie tylko poprzez określenie pozycji internauty. Wpisując bowiem w wyszukiwarce „fryzjer Kraków” otrzymamy wyniki związane właśnie z tym miastem, niezależnie od tego, gdzie się obecnie znajdujemy.

Jak skorzystać z pozycjonowania lokalnego?

Skoro wiemy już, na jakiej zasadzie działają omawiane mechanizmy, warto zastanowić się, co zrobić, aby na wspomnianej liście znalazła się nasza firma. Warto w tym miejscu podkreślić, że po wpisaniu frazy „fryzjer”, naszym oczom ukażą się strony 3 najbliższej położonych firm. Dopiero wybranie opcji „więcej miejsc” rozszerzy tę listę.

 

Lokalne pozycjonowanie dla Twojej firmy

 

Co więc należy zrobić, aby pozycjonowanie lokalne naszej strony internetowej okazało się skuteczne?

  • Stworzenie konta Google Moja Firma. Jest to absolutnie konieczne. Usługa ta pozwala bowiem na przygotowanie internetowej wizytówki firmy, która jest wyświetlana na wspomnianej wcześniej liście. Podczas jej tworzenia, musimy podać między innymi typ firmy, jej nazwę, powiązaną z nią stronę internetową i oczywiście dane adresowe. Warto wprowadzić również informacje dodatkowe, związane na przykład z godzinami otwarcia.

Podając dane teleadresowe, musimy przypilnować, aby były one ze sobą zgodne na wszystkich stronach i katalogach internetowych. Dzięki temu zyskamy na wiarygodności, poprawi się również nasza pozycja w Google. Jest to szczególnie ważne w przypadku podawania danych w rożnego rodzaju internetowych spisach (np. na http://panoramafirm.pl/).

 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych lokalnie

 

  • Optymalizacja. Ogromny wpływ na skuteczność pozycjonowania lokalnego ma także optymalizacja naszej strony. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na podawanie danych teleadresowych w nagłówkach i treściach strony. Ważne są również kryteria znane z tradycyjnego pozycjonowania SEO, a więc dotyczące między innymi szybkości działania strony, uzupełnienia meta danych czy chociażby treści pełnej określonych słów kluczowych.

  • Działania prowadzone poza stroną. Mowa tu przede wszystkim o linkach odsyłających do naszej strony. Tak zwany link building jest istotny w każdym przypadku, dlatego warto zadbać o to, aby linki pojawiały się w serwisach o charakterze lokalnym, a także związanych z naszą branżą.

  • Opinie. Z wizytówką Google Moja Firma powiązany jest system ocen, które wystawiają klienci korzystający z naszych usług. Im jest ich więcej i im są bardziej pozytywne, tym lepiej. Decydują one bowiem nie tylko o naszej renomie na rynku, ale również o pozycji strony w wyszukiwarce Google.

Jak pokazują liczne badania, znacząca większość użytkowników wyszukujących w sieci usług lokalnych prędzej lub później z nich korzysta. Internet jest przez nas traktowany jako cenne źródło informacji, dzięki któremu możemy znaleźć dobry sklep lub zakład znajdujący się w naszej okolicy.

Wszystko to sprawia, że właściciele firm powinni zrobić wszystko, aby odpowiednio wykorzystać potencjał drzemiący w pozycjonowaniu lokalnym. Gwarantuje ono bowiem wymierne skutki w postaci większego zainteresowania oferowanymi produktami bądź usługami.