Blog

08/16/2019 - 11:11

Ile kosztuje pozycjonowanie stron za granicą?

Jaki jest koszt pozycjonowania strony lub sklepu internetowego za granicą?

Pozycjonowanie stron internetowych i e-sklepów tak naprawdę nie zna granic. Podejmując odpowiednie działania z zakresu marketingu internetowego, możemy z powodzeniem wejść na zagraniczne rynki. Ile jednak kosztuje SEO za granicą?

Co kraj, to obyczaj

Obejmujące szereg zróżnicowanych działań pozycjonowanie strony internetowej lub e-sklepu powinno towarzyszyć każdej firmie, która zamierza podbić zagraniczne rynki. Pozwala ono bowiem skutecznie budować wizerunek przedsiębiorstwa w sieci i pozyskiwać nowych klientów. Nic więc dziwnego, że na pozycjonowanie za granicą decyduje się coraz więcej rodzimych zakładów, które dynamicznie się rozwijają. Jak jednak to wygląda, a przede wszystkim – ile kosztuje SEO?

Wszystko zależy od kraju, w którym chcemy prowadzić działania. W jednym większą wagę przykłada się do linków z lokalnych źródeł, w innym efektywniejsza jest optymalizacja na stronie. Każde państwo rządzi się swoimi prawami. By więc odnieść sukces na zagranicznym rynku, trzeba dobrze poznać obowiązującą tam specyfikę pozycjonowania. Jak to wygląda w poszczególnych krajach?

  1. Wielka Brytania

 

Brytyjczycy korzystają z Internetu przede wszystkim za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z tego względu ważne jest, by strona internetowa była responsywna. Warto więc zadbać o to w pierwszej kolejności, jeśli chcemy zdobyć uznanie mieszkańców Wielkiej Brytanii. Co więcej, z uwagi na fakt, że rynek brytyjski jest o wiele bardziej konkurencyjny od polskiego, musimy liczyć się z wyższymi kosztami pozycjonowania – średnio 800-1000 funtów miesięcznie za pozycjonowanie średniej strony internetowej.
 

Jaki jest koszt pozycjonowania za granicą?

 

  1. Niemcy

 

Niemcy z kolei traktują stronę internetową jak wizytówkę produktu. Warto więc ją pieczołowicie przygotować, by zachęcić użytkownika do zakupu. Popularna jest również praktyka wymiany linków między serwisami podejmującymi podobną tematykę. Podobnie jak w Wielkiej Brytanii, tak i w Niemczech za pozycjonowanie trzeba płacić więcej niż w Polsce – średnio 800-1000 euro miesięcznie za działania na rzecz średniej strony internetowej.

 

  1. Austria i Szwajcaria

 

Pozycjonując stronę internetową w Niemczech, również inne rynki niemieckojęzyczne – austriacki i szwajcarski – mogą stać naszymi celami. Na uwadze trzeba mieć jednak drobne niuanse językowe. Te jednak najczęściej dotyczą słownictwa prawniczego, biznesowego i technicznego. Koszty pozycjonowania zaś kształtują się podobnie jak w Niemczech.

 

  1. Francja

 

W przypadku pozycjonowania serwisu we Francji istotną kwestią jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Należy bowiem pamiętać, że w zależności od regionu, z którego pochodzą użytkownicy, frazy oznaczające to samo mogą się od siebie różnić. Ważną rolę odgrywa również baza linków. Warto więc zadbać o uzyskanie jak największej liczby wysokiej jakości odniesień do serwisu. Podobnie jak w przypadku poprzednich krajów, również i we Francji usługi pozycjonowania są droższe niż w Polsce, a ich ceny kształtują się podobnie do tych, jakie obserwujemy na niemieckim rynku.
 

Czy pozycjonowanie za granicą jest tanie ?

 

  1. Hiszpania

 

Hiszpanie masowo korzystają z mediów społecznościowych, o czym nie możemy zapomnieć, pozycjonując stronę internetową lub e-sklep w Hiszpanii. Istotne jest również prawidłowe określenie grupy docelowej, a także zbudowanie silnej bazy linków, np. w oparciu o katalogi takie jak linkadoo.es, gdzie można pozyskać lokalne źródła odnośników. Z uwagi na to, że hiszpański Internet cechuje się pewnym nasyceniem, również i w przypadku Hiszpanii pozycjonowanie jest droższe niż w Polsce. Za podstawowy pakiet działań na rzecz średniego serwisu należy zapłacić około 1000 euro.

 

  1. Czechy

 

Czesi to trzeci co do wielkości odbiorcy produktów wytwarzanych w Polsce. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej polskich producentów jest zainteresowanych pozycjonowaniem stron internetowych i e-sklepów w Czechach czy na Słowacji. Z uwagi na bliskość geograficzną i językową nie musimy ponosić aż tak dużych kosztów związanych z SEO jak w przypadku Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Francji. Niemniej bez dobrych copywriterów i pozycjonerów się nie obejdzie, zwłaszcza że w Czechach dużą popularnością cieszy się nie tylko Google.cz, ale i inna wyszukiwarka – seznam.cz.
 

Jakie są ceny SEO w Angli, Niemczech, Francji, Czechach

Warto pamiętać, że koszt pozycjonowania strony internetowej lub e-sklepu za granicą jest wypadkową wielu czynników. Pod uwagę bierze się m.in. aktualną pozycję serwisu, historię domeny, jej wyszukiwalność czy też konkurencyjność branży. Z tego względu dominuje podejście indywidualne, uwzględniające specyfikę danego projektu, a koszt pozycjonowania jest najczęściej obliczany dla każdej frazy osobno.

Korzystając z usług zagranicznych podmiotów, mamy pewność dobrze wykonanej pracy, jednak musimy liczyć się z wyższymi kosztami pozycjonowania. By zredukować wydatki, możemy więc zdecydować się na współpracę z polskimi firmami, które świadczą usługi pozycjonowania zagranicznego. Co prawda, w porównaniu z pozycjonowaniem ogólnopolskim będzie ono droższe, jednak uwzględniając ceny zagranicznych podmiotów, takie rozwiązanie będzie tańsze. Zanim jednak podejmiemy współpracę z jakąkolwiek firmą, upewnijmy się co do jej doświadczenia na rynku, który nas interesuje.

Skontaktuj się