Blog

12/25/2018 - 12:55

Pozycjonowanie dla biur księgowych i podatkowych

Pozycjonowanie stron dla biur księgowych i podatkowych - jak i co trzeba wykonać

Promowanie w Internecie biur zajmujących się pomocą podatkową i księgową nie jest łatwe. Wiąże się to oczywiście z ogromną konkurencją, z którą mamy do czynienia zwłaszcza w dużych miastach. Sposobem na skuteczny marketing jest walka o wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Musi ona jednak być prowadzona w sposób przemyślany. Właściwe pozycjonowanie nie może ograniczyć się bowiem do pojedynczych działań, gdyż ich efekty okażą się znikome. Nie powinniśmy również popełniać często powielanych błędów, polegających między innymi na wykorzystaniu fraz zbyt ogólnych.

Takie frazy jak „księgowość” czy też „biuro księgowe” mają bardzo wysoki wskaźnik konkurencyjności, dlatego rozpoczynając dopiero swoją działalność, nie mamy szans wspiąć się na szczyty list wyników wyszukiwania. Wszystko to sprawia, że warto przygotować rozbudowaną strategię działania, związaną z różnymi technikami pozycjonerskimi.

Daj się znaleźć lokalnie

Na początek należy pomyśleć o osobach, które mieszkają najbliżej nas. Oczywiście, pozycjonowanie lokalne w przypadku prowadzenia działalności również w Internecie nie załatwi całej sprawy, ale z pewnością pozwoli na dotarcie do ewentualnych klientów, którzy są w stanie szybko do nas dotrzeć.

W przypadku pozycjonowania lokalnego, najważniejsze będzie stworzenie wizytówki w Google Moja Firma, w której podamy wszystkie niezbędne dane naszej firmy. Dzięki temu, użytkownicy Internetu będą w stanie znaleźć nas poprzez funkcję geolokalizację. Mieszkańcy naszego miasta, po wpisaniu frazy „księgowa” otrzymają spersonalizowaną listę wyników, w których znajda się biura najbliżej położone i najlepiej wypozycjonowane.

Poza wizytówką, zadbać musimy więc o częste wykorzystywanie fraz wskazujących na lokalizację (biuro rachunkowe Warszawa etc.). Warto z nich korzystać w tekstach, meta tagach i wszędzie tam, gdzie publikujemy jakieś treści.

 

Pozycjonowanie SEO dla biur księgowych

 

Warto pamiętać, że wizytówki Google są zintegrowane z systemem ocen, które publikowane są w formie graficznej (gwiazdki) i tekstowej. Jeśli więc zadbamy o wysoką jakość usług, możemy liczyć na wysoką ocenę, która również okaże się zachęcająca dla ewentualnych klientów.

Pozycjonowanie long-tail

Jak już wspomnieliśmy wyżej, skupianie się wyłącznie na frazach ogólnych i krótkich w wielu przypadkach mija się z celem. Musimy bowiem liczyć się z potężną konkurencją, której pokonanie pochłonie masę czasów i środków.

Rozwiązaniem w takim przypadku jest tak zwany długi ogon (long-tail), a więc pozycjonowanie z użyciem fraz składających się z co najmniej trzech słów. Dzięki nim, jesteśmy w stanie podnieść pozycję w wyszukiwarkach dla bardzo dokładnych zapytań, wskazujących na przykład konkretne usługi – mowa tu między innymi o takich frazach jak założenie firmy Warszawa, pełna pomoc księgowa Warszawa, wirtualne biuro Warszawa etc.

W czym takie frazy są lepsze od ogólnych? Przede wszystkim mają niższy wskaźnik konkurencyjności, dlatego jesteśmy w stanie poprawić swoją pozycję szybciej, łatwiej i po niższych kosztach. Co jednak najważniejsze, dzięki nim możemy dotrzeć do konkretnego klienta, zdecydowanego na wybranego usługi.

 

Pozycjonowanie SEO szerokie dla biur księgowych long tail - długi ogon

 

Optymalizacja strony oraz content marketing

Niezależnie od tego, jaką firmę lub stronę prowadzimy, niezwykle ważne jest to, w jaki sposób ona funkcjonuje. Roboty Google analizują przede wszystkim prędkość ładowania się poszczególnych podstron. Musimy więc zadbać o to, aby zostały one prawidłowo zoptymalizowane. W wielu przypadkach o wolnych działaniu witryny decydują duże pliki graficzne – warto je skompresować, aby uniknąć tego problemu. Do tego dochodzi obowiązek stworzenia odpowiedniego linkowania wewnętrznego i skupienie się na User Experience, dzięki czemu nasi przyszli klienci będą mogli skorzystać ze sprawnej, odpowiednio zaprojektowanej strony.

Od pewnego czasu ogromne znaczenie ma także dostosowanie witryny do potrzeb urządzeń mobilnych. Musi być ona dla nich „przyjazna”, zwłaszcza teraz, po wprowadzenie mobile-first index.

 

seo dla biur księgowych i rachunkowych

 

Poza technicznymi aspektami prowadzenia serwisu internetowego, ogromne znaczenie mają również wszelkie treści, które publikowane są na łamach strony, a także poza nią. Musimy pamiętać, że wartościowy content pozwala nie tylko na dotarcie do osób szukających pomocy, ale również utrzymanie ich przy sobie. Dlatego też warto prowadzić na przykład bloga, na którym publikowane będą rozmaite porady. W ten sposób postawimy się w pozycji eksperta, dzięki czemu wzrośnie nas prestiż.

Obok działań opisanych powyżej, możemy postawić także na strategię szybkiej poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Związana jest ona z wykorzystaniem reklam PPC (Pay Per Click) – mowa tu głównie o systemie Google ADS - AdWords, dzięki któremu generowane będą linki sponsorowane oraz reklamy odsyłające do naszej strony. Dzięki nim możemy szybko zbudować swój ranking. Musimy jednak pamiętać, że taka kampania jest kosztowna, a efekty przynosi tylko wtedy, gdy trwa. Połączenie jej z pozostałymi metodami może jednak przynieść pożądany skutek.