Blog

02/03/2022 - 13:13

Pozycjonowanie i 3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące) – Sprawdź każdy rodzaj!

3 rodzaje linkowania – Linkowanie wewnętrzne, linki wychodzące i backlinki (przychodzące)

Pozycjonowanie strony internetowej w dalszym ciągu to przede wszystkim linkowanie witryny różnego rodzaju. Linkowanie wewnętrzne jak i wychodzące czy przychodzące w dalszym ciągu ma bardzo duże znacznie i wpływ na pozycję naszej witryny w Google i jest znaczącym czynnikiem rankingowym. Wiele osób nie do końca jednak zna wszystkie zalety tych trzech rodzajów linkowania i nie do końca wie, czym tak właściwie jest każdy z typów. Poniżej prezentujemy zatem dokładnie rodzaje linkowania witryn w procesie pozycjonowania i podpowiadamy jak wykorzystać je do podnoszenia rangi witryny w wyszukiwarce Google.
 

Linkowanie wewnętrzne do stron serwisu
 

Pierwszym typem linkowania, z jakim mamy do czynienia przy pozycjonowaniu strony internetowej jest linkowanie wewnętrzne. Jest to linkowanie z poszczególnych podstron serwisu do innych podstron. Linkowanie takie może mieć różne strategie i schematy np. plastra miodu czy linkowania do strony głównej ze wszystkich podstron. Celem linkowania wewnętrznego jest ułatwienie robotom indeksującym Google odnajdywanie i przechodzenie na konkretne podstrony serwisu, aby te nie musiały się opierać jedynie na sitemap-ie czy swoich analizach. Wpływa na to szybsze i skuteczniejsze, a w efekcie efektywniejsze indeksowanie naszej witryny internetowej. Linkowanie wewnętrzne ma również za zadanie budzić zainteresowanie naszych czytelników innymi częściami witryny np. stronami lub artykułami i zachęcać ich do przeglądania również ich. Ma to zatem wpływać na dłuższy czas pozostawania użytkowników na stronie, co z kolei będzie oznaczało lepsze statystyki i wyższe pozycjonowanie strony www.

Linkowanie wewnętrzne może mieć różne formy. Mogą być to linki bezpośrednie, do konkretnych podstron lub linki w aktywnych słowach nieco ukryte i bardziej estetyczne. Linki takie możemy dodawać zarówno w tekstach i treściach zamieszczonych na naszej stronie, jak i w różnych jej lokalizacjach np. nagłówkach czy stopkach. Linkowanie wewnętrzne jest również jednym z głównych elementów optymalizacji strony internetowej i zdecydowanie warto zadbać o poprawność tego elementu, aby w późniejszym czasie rozwoju witryny dodawanie kolejnych podstron korzystać już z konkretnego schematu, a nie okazjonalnego i niekontrolowanego linkowania, które będzie mniej efektywne i logiczne.

 

Linkowanie wychodzące do stron zewnętrznych

 

Drugim typem linkowania, który bierze udział w procesie pozycjonowania strony internetowej, jest linkowanie wychodzące. Jest ono najmniej znanym typem linkowania naszej witryny internetowej, a przez wiele osób uważany za bezsensowny —, ale tylko pozornie. Linkowanie wychodzące jest umieszczaniem linków na naszej witrynie internetowej do innych stron www w sieci. Na pierwszy rzut oka wydaje się to darmowym linkowaniem innych stron i rzeczywiście jest w tym część prawdy. Dodając na naszej wytnie internetowej linki do innych stron www w sieci, czerpiemy również z tego korzyści. Sami pracownicy Google i specjaliści przyznają, że dodawanie linków na witrynie urozmaica ją oraz buduje wartość dla użytkowników, którzy mogą dzięki linkom odnajdywać inne wiadomości w sieci. Jeśli chcemy skorzystać z takiego linkowania, które jest pozytywnie oceniane przez Google, warto wybierać serwisy tematyczne, z którymi nie rywalizujemy Warto też dodawać po jednym — dwa linki wychodzące w tekście lub na podstronie, aby nie przeoptymalizować naszej witryny pod tym katem. Dzięki takiemu prostemu zabiegowi będziemy mogli jeszcze bardziej dostosować naszą stronę do wyszukiwarki Google i wyżej ją pozycjonować.

 

Linkowanie przychodzą do naszej witryny

 

Ostatnim i najbardziej rozbudowanym sposobem linkowana naszej witryny internetowej jest linkowanie przychodzące — zewnętrzne. Jest to pozyskanie tzw. back linków, czyli linków przychodzących do naszej witryny. Linkowanie takie jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. Na początku istnienia wyszukiwarki był to wręcz kluczowy element pozycjonowania, od którego głównie zależała nasza pozycja w wyszukiwarce. Obecnie, choć Google kładzie coraz większy nacisk na content czy szybkość działania strony, w dalszym ciągu pozyskiwanie linków zewnętrznych jest niezwykle ważnym czynnikiem.

Linkowanie zewnętrzne to dodanie w sieci — w różnych miejscach linków kierujących do naszej strony. Mogą być to linki kierujące do naszej głównej witryny lub do poszczególnych podstron. Linkowanie takie wykonuje się kilku przyczyn. Pierwszymi dwoma jest zwiększenie statystyk naszej strony przez takie działanie i zasugerowanie wyszukiwarce Google, że nasza strona www jest bardzo popularna i często polecana w sieci. Google w takiej sytuacji będzie również lepiej oceniało naszą witrynę i chętniej umieszczało ją na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwań — skoro inni użytkownicy ją tak często polecają. Kolejnym powodem jest ułatwienie indeksowania i rankingowania strony robotom Google. Te, przeszukują nieustannie sieć i trafiają na kolejne strony, które uaktualniają w indeksie lub indeksują je po raz pierwszy. Im więcej linków do naszej strony, tym większa szansa na częstsze wizyty robotów Google na naszej stronie i częstsze jej ocenianie. To też szybsze aktualizacje indeksu czy w afekcie rozwój witryny. Ostatnim powodem, dla którego linkowanie zewnętrzne jest takie ważne, jest pozyskiwanie ruchu organicznego na stronę. Użytkownicy odnajdujące w sieci linki do naszej witryny będą przechodzili na nią. Analogiczne im więcej tego typu linków, tym większy ruch i tym lepsze statystyki, a co za tym idzie i lepsza ocena naszej strony www przez Google.

Linki przychodzące możemy dodawać z wielu różnych lokalizacji. Mogą być to popularne fora internetowe oraz katalogi z wizytówkami biznesowymi. Możemy również stworzyć wizytówkę firmy na Google Maps i uzyskać link zwrotny właśnie stamtąd. Linkowanie przychodzące to też inne możliwości jak wykupywanie publikacji odpłatnie na renomowanych serwisach z wysokimi statystykami, gdzie będziemy mogli w zamian za opłatę dodać artykuł sponsorowany z linkiem do naszej witryny. Ciekawym sposobem na pozyskiwanie jakościowych linków jest też dodawanie ogłoszeń na topowych portalach ogłoszeniowych w sieci, które będą zawierały odnośnik do naszej witryny np. ze szczegółami współpracy i ogłoszenia. Zawsze należy jednak pamiętać, iż liczą się przede wszystkim linki wysokojakościowe z zadbanych i renomowanych stron. Jeden link z takiej witryny jest dużo więcej warty aniżeli wiele linków z wymarłych i bezwartościowych stron.

Skontaktuj się