Blog

09/17/2018 - 12:31

Pozycjonowanie dla firm IT i Software House’ów

Pozycjonowanie dla firm IT i Software Houseów

Konkurencja w każdej branży jest dziś ogromna. Nie inaczej jest również w IT i Software House. Niestety wygląda na to, że zatrudnienie w swoim zespole najlepszych programistów, nie przekłada się na rynkowy sukces, a przynajmniej nie daje tak dużej przewagi nad konkurencją, jak miało to miejsce dawniej. Mylne jest też założenie, że klient zawsze znajdzie takiego przedsiębiorcę, jeśli będzie zainteresowany świadczonymi przez niego usługami. Jeżeli nie zrobi on nic w tym kierunku, wielu klientów przejmie konkurencja.

Promocja firm IT i Software House

Jako że większość odbiorców reklamy porusza się w obszarach internetu, jedynym skutecznym rozwiązaniem będzie promocja firmy wykorzystująca narzędzia e-marketingu. Do reklamy firmy z zakresu IT oraz Software House przede wszystkim wykorzystują własne strony internetowe. Sęk w tym, że o pozycjonowaniu wiele podmiotów z branży IT nie ma żadnej wiedzy, a więc wybicie się przed szereg jest trudne.

W przypadku stron internetowych skupiają się one więc na przedstawieniu na nich w mniej lub bardziej zwięzły sposób to, czym się zajmują oraz wymienieniu swoich dokonań. W firmach z zakresu IT i Software House sprawdzą się również wszelkie materiały w formie case study. Powszechne jest prowadzenie bloga z poradami na temat przetwarzania, analizowania, zabezpieczania oraz przechowywania i zarządzania informacjami czy aplikacjami. Jednak do klientów dotrzeć muszą bardzo konkretne i merytoryczne treści. Nie mogą one zawierać w sobie zbędnych informacji, a przekaz powinien być prosty i ciekawy.

 

Software house - case study

 

Promocje producentów IT w większej mierze kierowane są do dystrybutorów. Dlatego też kampanie marketingowe dostawców rozwiązań IT skupiać się muszą na najlepszym przedstawieniu produktów klientom. Zaliczają się do nich przedsiębiorcy i osoby prywatne, którym takie oprogramowania są dedykowane i na ich potrzeby tworzone.

 

Inbound marketing

Działania marketingowe B2B firm z branży IT, a przede wszystkim Software House'ów podzielić można na inbound i outbound marketing. W przypadku tych pierwszych mowa tu o tworzeniu treści, które są ciekawe, merytoryczne i wartościowe. Korzystając z takich materiałów, zainteresowany klient sam trafi do firmy.

Tworzenie w pełni profesjonalnych treści zlecić można też specjalistom. Firmy z dziedziny Software House pomoc znajdą w POGOTOWIU SEO. Jesteśmy podmiotem, który działaniami reklamowymi w sieci zajmuje się od roku 2002. W realizacji takich projektów mamy ogromne doświadczenie, ale nie tylko wiele lat spędzonych przy tworzeniu właściwych kampanii, jest naszą siłą. Poza tym ze swojej strony możemy zagwarantować działania etyczne i zgodne z zasadami Google. Nie ma u nas miejsca na działania szkodliwe i mogące zaszkodzić witrynom naszych Klientów. Wszelkimi siłami dążymy do tego, aby były to działania white SEO, które regularnie będą poprawiać pozycję Państwa stron w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.

O czym piszemy w branży IT?

Piszemy o różnych tematach, zawsze dbając o to, aby treści były angażujące oraz merytoryczne. Poza tym muszą pojawiać się w miarę regularnie, do czego również przykładamy ogromną wagę.

 

Software house SEO treści

 

Tak więc pierwsza grupa to tematy związane z działalnością naszych Klientów. Opisujemy Państwa specjalizacje i cele bliskie działalności. Najczęściej mają one formę case study, ale też opisują jeden z produktów, czy są formą dzielenia się doświadczeniem w zakresie tworzenia danej usługi i szans, jakie daje odbiorcom.

Kolejna grupa tematów sprowadza się do treści, które mogą zainteresować ekspertów oraz specjalistów z branży. Są to artykuły specjalistyczne i zawierają opisy narzędzi czy rozwiązania know-how. Dzięki temu strona jest pozycjonowana na ekspertów w danej tematyce i powala budować wizerunek jako specjalistów, którzy znają się na swojej pracy.

Ostatnią grupą tematów są w tym przypadku nowinki i trendy z obszaru IT, które przeznaczone są dla znacznie szerszej grupy odbiorców. Piszemy je w prostym i zrozumiałym języku, dzięki czemu trafiają one również do osób niezwiązanych z branżą. Możliwości są tu naprawdę duże. Odnosimy się do tematów aktualnie komentowanych w mediach, czy przedstawiamy w imieniu naszych Klientów opinie o danym narzędziu lub sytuacji. Regularnie obserwujemy, co rozbudza aktualne dyskusje w mediach społecznościowych i blogach z branży IT.

Outbound marketing

Innym sposobem na dotarcie do odbiorców są linki sponsorowane w kampaniach Google Ads, dawniej znanych jako Google AdWords. Korzystając z tej opcji, nasz Klient ma gwarancję, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania będzie na samym szczycie w wyszukiwarce Google pod daną frazą kluczową niezależnie od tego, na jakiej pozycji taka witryna znajdowała się wcześniej. Jest to skuteczny zabieg na to, aby w ekspresowym czasie umieścić stronę na szczycie wyszukiwarki, gdzie będzie się ona utrzymywała od początku do końca prowadzenia kampanii reklamowej.

 

Kampanie google Ads dla software housów

 

Takie działania określa się mianem outbound marketingu, a ich celem jest dotarcie z przekazem reklamowym do klientów, określając ich grupę docelową. Innym elementem reklamowym zaliczanym do tego grona jest pozycjonowanie organiczne. W tym przypadku strona pozycjonowana jest na wiele różnych słów kluczowych, takich jak: przetwarzanie danych, analizowanie danych, zabezpieczanie danych, przechowywanie danych, zarządzanie informacjami, tworzenie aplikacji czy programowanie aplikacji.

Widać w związku z tym wyraźnie, że kampanie reklamowe i pozycjonowanie w branży IT, jest szczególnie wymagające i zwykły przedsiębiorca z tym zadaniem sobie nie poradzi. Jako że jesteśmy podmiotem o dużym bagażu doświadczenia, gwarantujemy najwyższą jakość usług. W POGOTOWIU SEO analizujemy profil odbiorców w linkach sponsorowanych, jak i inbound marketingu.

Nigdy nie pozwalamy sobie na usługi niezgodne z prawem obowiązującym w Google. Ponadto nie tworzymy też treści nachalnych, ale artykuły zachęcające do zapoznania się z profilem i ofertą danej firmy. Treści przeznaczone dla szerszej grupy odbiorców są łatwe i proste w odbiorze. Te najbardziej merytoryczne trafiają natomiast do specjalistów z branży, którym terminy IT i Software House mówią znacznie więcej. Wszystkie tego typu treści wraz z linkami sponsorowanymi przekładają się na znacznie większe zainteresowanie ofertą ze strony klientów.

 

Skontaktuj się