Blog

06/06/2018 - 11:46

Kampanie AdWords na rynku niemieckim

Kampanie AdWords w Niemczech

Działania marketingowe w oparciu o model PPC (Pay-Per-Click) pozwalają na osiągnięcie zamierzonego celu w stosunkowo krótkim czasie. Wszystko to sprawia, że są one bardzo popularne wśród firm planujących ekspansję na rynek niemiecki.

Nie ma co ukrywać – jego potencjał jest ogromny. Ponad 80 milionów obywateli, z czego około 90% z nich korzysta z Internetu. Wszystko to pokazuje, jak wiele możemy zyskać decydując się na rozszerzenie lub przeniesienie swojej działalności właśnie do Niemiec.

Nie oznacza to jednak, że sukces jest murowany. Wręcz przeciwnie. Zmierzyć musimy się bowiem z bardzo szeroką konkurencją, zwłaszcza na rynku e-commerce. Skutecznie pozycjonowanie SEO własnej strony internetowej wymagać będzie więc przyjęcia kompleksowej strategii, która poza wynikami organicznymi, obejmie również działania opierające się na linkach sponsorowanych.

Google AdWords kluczem do sukcesu?

Pozycjonowanie SEO u naszych zachodnich sąsiadów w dużej mierze przypomina to, co wykonujemy w Polsce. Kampanie AdWords pozwalają więc na stosunkowo szybkie dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, ponieważ nasze linki wyświetlane są obok lub nad wynikami organicznymi.

 

Google ADS na rynku niemieckim

 

Największą zaletą tego narzędzia jest jednak możliwość niezwykle precyzyjnego targetowania realizowanych działań. Za sprawą rozbudowanych mechanizmów, w każdej chwili jesteśmy w stanie ustalić, do jakich konkretnie odbiorców chcemy trafić. W ten sposób nie musimy obawiać się tego, że płacimy za kliknięcia bezwartościowe. Oczywiście, żeby wszystko to stało się możliwe, konieczne jest stworzenie odpowiedniej strategii.

Określenie grupy docelowej

Skoro Google AdWords oferuje nam tak precyzyjne narzędzia targetowania, powinniśmy korzystać z nich w sposób odpowiedni. Pierwszą decyzją, jaką należy podjąć, będzie określenie obszaru oddziaływania. Musimy się zastanowić, czy interesuje nas aktywność w całych Niemczech czy może chcemy ograniczyć się wyłącznie do konkretnego regionu.

Zależne jest to, rzecz jasna, od profilu działalności. Celem sklepu internetowego będzie dotarcie do możliwie jak najszerszej grupy odbiorców, natomiast firmy usługowe skupią się na obszarach, które są w stanie obsłużyć.

 

Kampanie Google ADS w niemczech

 

Istotny jest również profil potencjalnego klienta. Wiele przedsiębiorstw, decydując się na prowadzenie działalności w Niemczech, swoje poczynania kieruje przede wszystkim do Polaków żyjących na obczyźnie (tych natomiast jest bardzo dużo, bo ponad 2 miliony). Często jest to bardzo korzystna strategia, która pozwala trafić do pewnej niszy.

Oczywiście w ten sposób znacząco ograniczamy liczbę klientów, do których możemy dotrzeć. Wszystko to sprawia, że w wielu przypadkach warto pójść o krok dalej i próbować dotrzeć również do obiorców niemieckich. Możemy zdobyć ich zarówno w samych Niemczech, jak w i krajach niemieckojęzycznych – na przykład Austrii, Szwajcarii czy Liechtensteinie. Oczywiście wiąże się to z koniecznością przeprowadzenia link buildingu z uwzględnieniem lokalnych stron www.

Dobór słów kluczowych

Jak wiadomo, najważniejszym wyzwaniem w ramach kampanii AdWords będzie przygotowanie listy słów kluczowych, po wpisaniu których wyświetlane będą nasze linki sponsorowane. Dla osób niedoświadczonych w pozycjonowaniu SEO ( w Niemczech ), ich dobór może okazać się nie lada wyzwaniem.

Muszą one bowiem odnosić się do branży, w której działamy, a do tego zawierać element lokalny lub niszowy, a więc taki, który nie jest często wykorzystywany przez konkurencję. Do tego dochodzą również tak zwane brandy, a więc frazy wskazujące na naszą firmę.

Pamiętać trzeba, że liczba słów kluczowych ma ogromny wpływ na koszty całego przedsięwzięcia, dlatego konieczny jest wybór wyłącznie takich fraz, które rzeczywiście okażą się dla nas korzystne. Jeśli więc nie czujecie się na siłach, by to zrobić, możecie skorzystać ze specjalnych programów przygotowujących listę w oparciu o profil naszej strony (takie narzędzia oferuje sam Google AdWords) lub zdecydować się na usługi profesjonalnych agencji marketingowych. Pracują w nich specjaliści, którzy znajdą się na tej branży, dlatego o sukces powinniśmy być spokojni.

 

Kampanie PPC w niemczech

 

Określenie budżetu

Jak już wspominaliśmy, Google AdWords należy do tak zwanych narzędzi PPC, a więc związanych z opłatą pobieraną za każde kliknięcie w link sponsorowany. Wszystko to sprawia, że konieczne jest określenie budżetu dziennego i ogólnego, na podstawie którego obliczane będzie, na ile kliknięć dziennie możemy liczyć.

Jest to bardzo ważna decyzja, która wymaga przeprowadzenia analizy swoich możliwości finansowych, a także efektów, jakie zamierzamy uzyskać. Ponownie jest to zadanie trudne dla osób niedoświadczonych, dlatego czasem warto skorzystać z pomocy.

Kampanie Google AdWords na rynku niemiecki, podobnie jak w naszym kraju, pozwolą uzyskać znaczny wzrost ruchu na stronie – o ile oczywiście zostaną w odpowiedni sposób przeprowadzone. Jeśli jednak będziemy pamiętali o wszystkich wymienionych wyżej kwestiach, możemy liczyć na naprawdę pozytywny efekt tego typu działań.

Skontaktuj się