Blog

02/01/2019 - 13:13

Mam słaby ruch na stronie internetowej – co zrobić?

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Pozyskanie jak największego ruchu to jeden z celów, jaki pragnie osiągnąć każdy założyciel strony internetowej. Dzięki dużemu zainteresowaniu witryną zwiększamy swoje szanse na pozyskanie potencjalnych klientów i stałych czytelników. Co zatem zrobić, aby przełamać słaby ruch na stronie?

5 sposobów na pozyskanie większego ruchu

By zwiększyć ruch na stronie internetowej, skorzystać możemy z wielu rozwiązań – zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Wybór strategii zależy głównie od tego, jak wysokim budżetem dysponujemy. Wiadomo – im będzie on wyższy, tym lepiej. Wówczas bowiem mamy większe pole manewru i możemy zastosować kilka rozwiązań jednocześnie, optymalnie dostosowując działania do celu, jaki chcemy osiągnąć.

Część zabiegów zwiększających ruch na stronie internetowej możemy wykonać samodzielnie, co zmniejsza koszty inwestycji, jednak wymaga od nas dużego zaangażowania i poświęcenia sporej ilości czasu. Część zaś wymaga profesjonalnego podejścia, stąd też ich realizację warto zlecić specjalistom, co jednak kosztuje. Jakie zatem działania warto podjąć, by zwiększyć ruch na stronie?

 

  1. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

 

Social media, takie jak Facebook, Instagram, Twitter LinkedIn czy Pinterest, stanowią doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych odbiorców, a tym samym zwiększania ruchu na stronie internetowej. Obecność w mediach społecznościowych daje również inne wymierne rezultaty, w tym m.in.:

 

  • ułatwia kontakt z potencjalnymi klientami,

  • pozwala na budowanie marki w sieci,

  • umożliwia kreowanie wizerunku eksperta poprzez udostępnianie merytorycznych tekstów wysokiej jakości.

Ruch na stronie internetowej z social mediów jest wartościowy

Podstawą działalności w mediach społecznościowych jest profil na Facebook’u. Nie ograniczajmy się jednak wyłącznie do tego portalu. Każde medium społecznościowe ma bowiem własne grupy docelowe, do których warto dotrzeć z przekazem. Zwiększa to nasze szanse na pozyskanie nowych klientów.

 

  1. Współpracuj z blogerami i influencerami

 

Współpraca z blogerami i influencerami pozwala zwiększyć świadomość marki. Osoby te gromadzą bowiem wokół siebie zaangażowanych fanów, którzy za poleceniem swego idola mogą zechcieć odwiedzić naszą stronę internetową, zwiększając tym samym ruch na niej. Co więcej, jeżeli odpowiednio dopasujemy blogera (influencera) do naszej grupy docelowej, możemy liczyć na wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub zwiększenie zainteresowania skorzystaniem z naszych usług.

Zdecydować możemy się na współpracę nie tylko z celebrytami, sławami z You Tube’a, poczytnymi blogerami czy też liderami z danej branży, ale i micro-influencerami. Ci ostatni, pomimo mniejszej liczby followersów, mają nam do zaoferowania silniejsze relacje z odbiorcami i zazwyczaj są tańsi.

 

  1. Zadbaj o to, by tworzyć treść zgodną z wymogami SEO

 

By zwiększyć ruch na stronie, warto pamiętać o pewnej zależności – spora część osób odwiedzających naszą witrynę trafia na nią z wyników wyszukiwarki. Dlatego tak ważne jest zadbanie o jak najwyższą pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Jest to czasochłonny proces, który wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, stąd też warto nawiązać współpracę z agencją SEO lub pozycjonerem freelancerem.

Pewne działania możemy jednak wykonać samodzielnie. Chodzi m.in. o tworzenie treści zgodnej z wymogami SEO. Jak to zrobić? Oto kilka podstawowych zasad:

 

  • zadbaj o unikalność pisanych artykułów – kopiowanie treści spotyka się z nieprzychylnością czytelników i zniechęca ich do dalszego przeglądania strony internetowej,

 

  • regularnie publikuj wpisy – będzie to pozytywnie odebrane nie tylko przez wyszukiwarkę, ale i odbiorców treści, którzy w ten sposób zyskają dowód na to, że traktujemy ich poważnie,
     

Jak tworzyć ruch na stronie internetowej?

  • nie zapomnij o formatowaniu tekstu – nagłówki (h1, h2, h3), akapity, wypunktowania i pogrubienia są nie tylko ważne z punktu SEO, ale i zachęcają czytelnika do przeczytania tekstu w całości,

 

  • używaj słów kluczowych – umieszczanie w publikowanych tekstach słów kluczowych, które są popularne i wiążą się z naszą działalnością, wspiera pozycjonowanie, sprawiając, że jesteśmy w stanie dotrzeć do większego grona odbiorców.

 

  1. Zadbaj o użyteczność strony internetowej

 

Wolno ładująca się strona internetowa o nieprzyjaznej architekturze informacji, nieczytelnym układzie i kiepskiej nawigacji zawsze będzie odrzucana przez użytkowników, niezależnie od jakości publikowanego na niej contentu. Dlatego tak ważna jest dbałość o użyteczność witryny. Wówczas odbiorca będzie poruszał się po niej z łatwością, co stanowi zachętę do dalszej eksploracji treści.
 

  1. Skorzystaj z Google Ads

 

Google ADS - AdWords to skuteczna metoda promocji, zwłaszcza jeśli obszarem naszej działalności jest e-commerce. Pozwala zyskać wartościowy ruch. Jest jednak jeden haczyk – to płatna forma promocji.

Powyższa lista nie wyczerpuje katalogu działań, jakie możemy przeprowadzić, by zwiększyć ruch na stronie internetowej. Wdrożenie kompleksowej strategii wymagać będzie sporych nakładów finansowych. Przyniesie jednak najlepsze rezultaty. Jeżeli jednak mamy ograniczony budżet, część zabiegów mających na celu pozyskanie ruchu możemy przeprowadzić na własną rękę. Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w tworzeniu ruchu na swojej stronie internetowej skontaktuj się z nami już teraz.