Blog

06/13/2018 - 12:28

Pozycjonowanie strony w Niemczech

Pozycjonowanie stron WWW na rynku Niemieckim

Ekspansja na rynek niemiecki pozwoli zdecydowanie rozwinąć naszą działalność, a także sprawi, że zyskamy dostęp do nowej, niezwykle szerokiej grupy klientów. Żeby jednak wszystko to stało się możliwe, konieczne jest odpowiednie wykorzystanie Internetu.

To właśnie z jego pomocą będziemy w stanie dotrzeć do wspomnianych już odbiorców, którzy być może staną się naszymi klientami. W przypadku firm produkcyjnych, usługowych, a także działających na rynku e-commerce, ogromne znaczenie ma oczywiście odpowiednie wypozycjonowanie własnej strony internetowej.

Jak wiadomo, wszelkie czynności SEO na rynku niemieckim muszą być realizowane osobno i w oddzieleniu od naszych starań poczynionych na rynku polskim. W jaki jednak sposób powinniśmy się do tego zabrać?

Wyniki organiczne

Zaczniemy od metod związanych z wynikami organicznymi, które pozwolą poprawić naszą pozycję w wyszukiwarce Google.de. Jak pokazuje praktyka, na samym początku naszej przygody spory sukces możemy osiągnąć skupiając się na frazach brandowych. Umożliwią nam one wejście na rynek i wywalczenie określonej pozycji, która pozwoli nam myśleć o dalszych działań.

 

Pozycjonowanie stron i sklepów w Niemczech

 

Co ważne, w początkowych działaniach warto skupić się również na polskich klientach mieszkających, pracujących lub żyjących w Niemczech. Takich osób jest oczywiście bardzo dużo, dlatego mogą okazać się bardzo dobrą grupą docelową. Dotarcie do niej ułatwi nam późniejszą realizację działań skupiających się na klientach niemieckich.

Te warto zogniskować wokół tak zwanych fraz long tail, które na omawianym rynku są niezwykle popularne. O czym jeszcze warto pamiętać? Wszelkie analizy niemieckiego rynku SEO wskazują, iż ogromne znaczenie dla pozycji stron w wynikach wyszukiwania Google.de mają linki odsyłające. Bardzo przydatna okaże się również obecność w serwisie Gelbe Seiten, który jest odpowiednikiem naszej Panoramy Firm.

Całkowite wejście na rynek niemiecki

Jeżeli zależy nam na tamtejszym kliencie i pragniemy zintensyfikować swoje działania związane z pozycjonowaniem SEO, powinniśmy postarać się o niemiecki hosting, dzięki któremu prowadzona przez nas strona będzie lepiej indeksowana, co oczywiście przełoży się na znacznie lepsze pozycje w wyszukiwarkach.

Musimy bowiem pamiętać o tym, że w Niemczech (podobnie zresztą, jak w wielu innych krajach) ogromną rolę odgrywa geolokalizacja. Do tego wszystkiego dochodzą wspomniane już linki z niemieckich stron, a także artykuły na portalach branżowych. Oczywiście powinny być one tworzone z dbałością o poprawną pisownię i gramatykę niemiecką.

 

Pozycjonowanie stron na rynku Niemieckim

 

Pozostając jeszcze przy linkach, warto wspomnieć o tym, że dość niskim nakładem środków jesteśmy w stanie „walczyć” nie tylko na rynku niemieckim, ale również w innych krajach niemieckojęzycznych, takich jak Austria, Szwajcaria czy Liechtenstein. Jedynym warunkiem jest przeprowadzenie odpowiedniego link buildingu z uwzględnieniem stron z tych państw. Wszystko to oczywiście działa na naszą korzyść.

Działalność na portalach społecznościowych

Pod tym względem rynek niemiecki nie różni się specjalnie od polskiego. Portale społecznościowe odgrywają tam ogromną rolę i mają wpływ na pozycję stron w wyszukiwarkach. Co więcej, posłużą nam również do budowania prestiżu, a także świadomości wśród tamtejszych klientów.

Jeżeli chodzi o pozycję poszczególnych portali, na pierwszym miejscu znajduje się oczywiście Facebook. Sporą popularnością cieszą się również Twitter oraz Instagram, dlatego właśnie przy ich użyciu powinniśmy realizować wszelkie działania o charakterze marketingowym.

Treści Pay Per Click

Na koniec poruszymy również kwestię reklamy płatnej. Warto podkreślić, iż może być ona realizowana na kilka różnych sposobów. W Niemczech znaczenie mają między innymi treści publikowane w serwisie YouTube, reklamy banerowe, a także remarketing.

 

Kampanie PPC od Google ADS na rynku Niemieckim

 

Oczywiście nie możemy zapominać również o sponsorowanych linkach w wyszukiwarce Google.de. Warto skorzystać z narzędzia Google AdWords, które pozwoli nam przygotować kompleksową kampanię marketingową. Tego typu działalność może okazać się korzystna zwłaszcza na początku, kiedy to zależy nam na szybkim efekcie w postaci dodatkowych odsłon na stronie internetowej. Oczywiście nie możemy zapominać również o kosztach takiego przedsięwzięcia, które są nieco większe niż w naszym kraju. Związane jest to z większą liczbą ludności, a więc także internautów.

W przypadku pozycjonowania SEO skierowanego na rynek niemiecki, znaczenie będzie miał również content marketing, który powinien być realizowany między innymi za sprawą wspomnianych już treści publikowanych na portalach branżowych. Warto do tego dołączyć również materiały wideo lub graficzne. Wszystko to pozwoli zwiększyć prestiż naszej firmy.

Zdobycie ugruntowanej pozycji niemieckim rynku nie przyjdzie z dnia na dzień. Wymaga realizacji długofalowych działań, które będą możliwie jak najbardziej zróżnicowane. Na pierwsze większe efekty będziemy musieli poczekać przynajmniej kilka miesięcy.

Skontaktuj się