Blog

02/02/2019 - 13:54

Pozycjonowanie dla firm odzieżowych i modowych

Jak pozycjonować firmę z branży odzieżowej i modowej?

Zaistnienie w branży fashion wymaga nie tylko właściwego podejścia do tematu, ale również pokonania licznej konkurencji, która będzie walczyć z nami o klienta. Polem tej wojny jest oczywiście Internet.

Pozycjonowanie firm odzieżowych i modowych z jednej strony przypomina działania prowadzone w wielu innych branżach, z drugiej jednak wymaga skupienia się na elementach, które nigdzie indziej nie mają tak dużego znaczenia.

Keyword Research, czyli na co stawiamy największy nacisk?

Zaczniemy jednak standardowo – niezależne bowiem od tego, na jakim rynku działamy, największy wpływ na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania mają odpowiednio dobrane frazy. Oczywiście musimy pamiętać o tym, aby były one wykorzystywane nie tylko w meta tagach i w opisach produktów, ale również w tekstach pisanych na blogu i poza serwisem – do contentu przejdziemy jednak w dalszej części tekstu.

Na jakie frazy warto się zdecydować? W pierwszej kolejności powinniśmy kierować się obecnymi trendami. Powinniśmy wiedzieć, co jest teraz modne i starać się na tej podstawie tworzyw zestaw wykorzystywanych fraz kluczowych. W jaki sposób śledzić trendy? Poza standardowym obserwowaniem branży, powinniśmy skorzystać z narzędzia Google Trends, a także stale monitorować, co dzieje się na portalach społecznościowych.

Chcąc pokonać konkurencję i zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, nie powinniśmy opierać się wyłącznie na frazach ogólnych, takich jak chociażby „buty”, „sukienki” czy też „płaszcze”. Ze względu na powszechność ich użycia, będzie nam ciężko znaleźć się na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Znacznie łatwiejsza okaże się budowa własnej pozycji za sprawą pozycjonowania long-tail, które skupia się na frazach długi i dokładniejszych.
 

SEO dla branży odzieżowo-modowej oraz sklepów z odzieżą

Odnosić mogą się one do konkretnego modelu, fasonu, rozmiaru i elementów wskazujących na konkretny produkt. Wykorzystanie takich fraz pozwoli nam dotrzeć do klientów, którzy dokładnie wiedzą, czego chcą.

Social Media marketing

Standardowe działania pozycjonerskie okażą się niewystarczające, jeśli zupełnie pominiemy rolę portali społecznościowych. To one w dużej mierze decydują obecnie o sukcesie w branży fashion. Umiejętnie prowadzona kampania zagwarantuje nam nie tylko ruch na fan page’u, ale również na samej stronie docelowej.

Facebook i Instagram, to dwa portale, które oferują nam najwięcej w kontekście szeroko rozumianej mody. Warto zadbać o regularne publikowanie zdjęć ukazujących nowości w ofercie – ubrania nie powinny być jednak prezentowane na wieszaku, a na osobie, najlepiej w odpowiednio przemyślanej scenerii. Do tego warto zaangażować się we współpracę z naszymi klientami oraz różnej maści influencami. Działania tego typu pozwolą zbudować zasięg.

Optymalizacja strony również ma znaczenie

Oczywiście wspomniane wcześniej zdjęcia będziemy publikować nie tylko na portalach społecznościowych, ale również na stronie docelowej. Największym błędem, który wpływa na obniżenie rankingu strony, jest brak ich optymalizacji.

O czym mowa? Zdjęcia nie mogą zbyt dużo ważyć, ponieważ w sposób znaczący obniżą prędkość ładowania strony, co natomiast wpływa na negatywną ocenę klientów, ale również algorytmów indeksujących. Grafiki warto więc kompresować.

Pliki tego typu musimy również odpowiednio opisać. Atrybut ALT nie może pozostać pusty, ponieważ roboty Google nie dowiedzą się, co się na nim znajduje, przez co zdjęcie nie zostanie umieszczone w sekcji Google Grafika. A jak wiadomo, jest to doskonały sposób, aby pozyskać nowych klientów także z tego zakątka Internetu.

Pozycjonowanie odzież i moda

To jednak nie wszystko. Powinniśmy zadbać również o wypełnieniu atrybutu title (tekst wyświetlający się po najechaniu myszką na zdjęcie), nazwy grafiki (mowa o nazwie pliku, gdy zdecydujemy się pobrać zdjęcie) oraz o odpowiednim dostosowaniu odnośnika grafiki, tak aby w sposób jasny wskazywał na to, do czego się odnosi.

Atrakcyjna treść

Żadna firma odzieżowa ani modowa nie może liczyć na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, jeśli nie zadba o przydatny, atrakcyjny content. Niezbędne są nie tylko odpowiednio sformułowane opisy produktów, które zachęcą do ich zakupów, ale również treści publikowane na firmowych blogach, portalach społecznościowych i zewnętrznych serwisach i forach.

Warto zadbać o regularne wpisy przedstawiające ciekawe stylizacje, opisujące obecne trendy czy też różnego rodzaju poradniki, z których skorzystają nasi klienci. Wszystko to warto przekazywać nie tylko za pośrednictwem tekstu, ale również zdjęć i nagrań wideo – własny kanał w serwisie YouTube to bardzo dobry pomysł.

Oczywiście jednocześnie musimy pamiętać o zasadach tworzenia treści SEO. W tekstach muszą znaleźć się więc słowa kluczowe, należy je także odpowiednio sformatować i dbać o właściwe linkowanie. Pozycjonowanie w branży fashion to długie, mozolne zajęcie. Natychmiastowych efektów możemy spodziewać się wyłącznie przy wykorzystaniu systemu AdWords – co jednak istotne, nie będą one długotrwałe. Wszystko to sprawia, że konieczne okaże się przygotowanie rozbudowanej strategii marketingowej.