Blog

06/22/2020 - 16:03

Kiedy pozycjonować stronę, a kiedy wykupić Google ADS?

Kiedy robić SEO, a kiedy robić Google ADS

By wypromować stronę www w sieci, zdecydować możemy się na kilka strategii z zakresu marketingu internetowego. Wśród tych cieszących się największą popularnością wymienia się pozycjonowanie oraz uruchomienie kampanii Google ADS. Na które rozwiązanie warto się zdecydować i kiedy przynosi ono najlepsze rezultaty?

Czym jest pozycjonowanie?
 

Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, które mają na celu wyprowadzenie witryny internetowej na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Dla przykładu, w przypadku sklepu odzieżowego pozycjonowanie ma sprawić, że jego strona będzie zajmowała jak najwyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki dla takich fraz jak sklep odzieżowy, sklep z odzieżą, ubrania online czy też ubrania dla kobiet.

W ramach pozycjonowania nie tylko przystosowuje się witrynę internetową do wymagań wyszukiwarki (optymalizacja), ale również pozyskuje linki oraz buduje jej autorytet i rozpoznawalność w sieci, sprawiając, że staje się ona miejscem przyjaznym użytkownikowi. Decydując się na tę strategię, musimy pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały proces, na którego rezultaty trzeba poczekać co najmniej kilka miesięcy. Jeśli jednak wdrażane w jego ramach działania będą prowadzone rzetelnie, możemy liczyć na sukces w postaci osiągnięcia przez naszą stronę internetową wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
 

Google ADS – co to?
 

Jeżeli chcemy natychmiastowo uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, możemy uruchomić kampanię promującą Google ADS (dawniej Google Adwords). To nic innego jak usługa linków sponsorowanych, która jest udostępniana przez Google. Pojawiają się one w wyszukiwarce powyżej organicznych wyników wyszukiwania i są opatrzone zielonym (do niedawna żółtym) napisem „Reklama”.

By znaleźć się na czołowych miejscach w wyszukiwarce, wystarczy zasilić swój budżet na koncie Google ADS, wybrać odpowiednie słowa kluczowe oraz stworzyć treści reklam pojawiających się w formie linków sponsorowanych. Chociaż wydaje się to proste, by stworzyć profesjonalną kampanię promującą w Google ADS, warto skorzystać z usług specjalistów SEM, którzy odpowiednio zoptymalizują reklamę.

SEO-pozycjonowanie VS Google ADS (Google Adwords)

Pozycjonowanie czy Google ADS? Co wybrać?

 

To, na jaką opcję się zdecydujemy, zależy przede wszystkim od naszych potrzeb. Jeżeli chcemy ustabilizować pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania i szukamy długotrwałych rozwiązań, lepszym wyborem będzie pozycjonowanie. Gdy zaś zależy nam na jak najszybszym wypromowaniu konkretnych produktów/usług wśród użytkowników wyszukiwarki Google, wówczas warto zdecydować się na wykupienie Google ADS. Daje ono bowiem natychmiastowe rezultaty. Jedyne, co musimy zrobić, to skonfigurować i opłacić kampanię.

 

Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie ma tę przewagę nad Google ADS, że pozwala utrzymać witrynę internetową na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania jeszcze na długo po tym, jak działania promocyjne zostaną wstrzymane – oczywiście, o ile przeprowadzono rzetelną optymalizację i pozyskano wysokiej jakości odnośniki, które są zgodne tematycznie ze stroną. W przypadku Google ADS nieopłacenie kampanii jest tożsame z natychmiastowym zakończeniem wyświetlania strony internetowej na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Niemniej w każdej chwili możemy ponownie uruchomić kampanię promującą, zasilając konto Google ADS odpowiednimi środkami.

 

Możliwość uruchomienia/wstrzymania kampanii promującej w dowolnym momencie to jeden z podstawowych atutów Google ADS. Dzięki temu jesteśmy w stanie łatwo dostosować inwestycję do budżetu, którym aktualnie dysponujemy. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla niewielkich przedsiębiorstw, które nie mają wystarczających środków, by inwestować w pozycjonowanie przez kilka miesięcy w oczekiwaniu aż przyniesie ono pożądane rezultaty, np. w postaci zwiększenia ruchu na stronie.

Kampanie Google ADS czy pozycjonowanie SEO?

Wadą Google ADS jest natomiast mniejsze zaufanie, jakim użytkownicy Internetu obdarzają linki sponsorowane w porównaniu z organicznymi wynikami wyszukiwania. Część Internautów świadomie je omija, traktując je jako reklamę, za którą nie zawsze kryje się najbardziej wartościowa treść lub oferta, i od razu przechodzi do naturalnych wyników. Na korzyść kampanii Google ADS można przypisać jednak możliwość wyświetlania różnych rodzajów reklam i to nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w sieci partnerskiej Google.

Podsumowując, pozycjonowanie to długoterminowa inwestycja, która jest w stanie zapewnić mocną obecność strony internetowej w wynikach wyszukiwania przez długi czas. Z kolei Google ADS pozwala błyskawicznie pozyskać klienta. Najbardziej rozsądną opcją wydaje się więc połączenie obu tych strategii, zwłaszcza na początku wdrażania działań z zakresu pozycjonowania, kiedy to ich efekty nie są jeszcze odczuwalne. Wówczas posiłkowanie się kampanią Google ADS zwiększy zainteresowanie naszymi produktami/usługami wśród użytkowników Internetu.

Skontaktuj się