Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, które mają na celu wyprowadzenie witryny internetowej na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Dla przykładu, w przypadku sklepu odzieżowego pozycjonowanie ma sprawić, że jego strona będzie zajmowała jak najwyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki dla takich fraz jak sklep odzieżowy, sklep z odzieżą, ubrania online czy też ubrania dla kobiet.
W ramach pozycjonowania nie tylko przystosowuje się witrynę internetową do wymagań wyszukiwarki (optymalizacja), ale również pozyskuje linki oraz buduje jej autorytet i rozpoznawalność w sieci, sprawiając, że staje się ona miejscem przyjaznym użytkownikowi. Decydując się na tę strategię, musimy pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały proces, na którego rezultaty trzeba poczekać co najmniej kilka miesięcy. Jeśli jednak wdrażane w jego ramach działania będą prowadzone rzetelnie, możemy liczyć na sukces w postaci osiągnięcia przez naszą stronę internetową wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Google ADS – co to?
Jeżeli chcemy natychmiastowo uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, możemy uruchomić kampanię promującą Google ADS (dawniej Google Adwords). To nic innego jak usługa linków sponsorowanych, która jest udostępniana przez Google. Pojawiają się one w wyszukiwarce powyżej organicznych wyników wyszukiwania i są opatrzone zielonym (do niedawna żółtym) napisem „Reklama”.
By znaleźć się na czołowych miejscach w wyszukiwarce, wystarczy zasilić swój budżet na koncie Google ADS, wybrać odpowiednie słowa kluczowe oraz stworzyć treści reklam pojawiających się w formie linków sponsorowanych. Chociaż wydaje się to proste, by stworzyć profesjonalną kampanię promującą w Google ADS, warto skorzystać z usług specjalistów SEM, którzy odpowiednio zoptymalizują reklamę.
Pozycjonowanie czy Google ADS? Co wybrać?
To, na jaką opcję się zdecydujemy, zależy przede wszystkim od naszych potrzeb. Jeżeli chcemy ustabilizować pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania i szukamy długotrwałych rozwiązań, lepszym wyborem będzie pozycjonowanie. Gdy zaś zależy nam na jak najszybszym wypromowaniu konkretnych produktów/usług wśród użytkowników wyszukiwarki Google, wówczas warto zdecydować się na wykupienie Google ADS. Daje ono bowiem natychmiastowe rezultaty. Jedyne, co musimy zrobić, to skonfigurować i opłacić kampanię.
Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie ma tę przewagę nad Google ADS, że pozwala utrzymać witrynę internetową na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania jeszcze na długo po tym, jak działania promocyjne zostaną wstrzymane – oczywiście, o ile przeprowadzono rzetelną optymalizację i pozyskano wysokiej jakości odnośniki, które są zgodne tematycznie ze stroną. W przypadku Google ADS nieopłacenie kampanii jest tożsame z natychmiastowym zakończeniem wyświetlania strony internetowej na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Niemniej w każdej chwili możemy ponownie uruchomić kampanię promującą, zasilając konto Google ADS odpowiednimi środkami.
Możliwość uruchomienia/wstrzymania kampanii promującej w dowolnym momencie to jeden z podstawowych atutów Google ADS. Dzięki temu jesteśmy w stanie łatwo dostosować inwestycję do budżetu, którym aktualnie dysponujemy. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla niewielkich przedsiębiorstw, które nie mają wystarczających środków, by inwestować w pozycjonowanie przez kilka miesięcy w oczekiwaniu aż przyniesie ono pożądane rezultaty, np. w postaci zwiększenia ruchu na stronie.
Wadą Google ADS jest natomiast mniejsze zaufanie, jakim użytkownicy Internetu obdarzają linki sponsorowane w porównaniu z organicznymi wynikami wyszukiwania. Część Internautów świadomie je omija, traktując je jako reklamę, za którą nie zawsze kryje się najbardziej wartościowa treść lub oferta, i od razu przechodzi do naturalnych wyników. Na korzyść kampanii Google ADS można przypisać jednak możliwość wyświetlania różnych rodzajów reklam i to nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w sieci partnerskiej Google.