Blog

09/29/2018 - 09:29

Pozycjonowanie dla mechaników i warsztatów samochodowych

Pozycjonowanie dla zakładów i warsztatów mechaniki pojazdowej

Z roku na rok przybywa w Polsce samochodów i wydaje się, że taki trend będzie utrzymany. To oczywiste, ponieważ trudno zrezygnować z tak wielkiego dobra. Tylko w roku 2017 w Polsce zarejestrowanych było ponad 28 milionów samochodów. Wprawdzie technologie stosowane w pojazdach są coraz nowsze, to w dalszym ciągu auta się psują i wymagają naprawy. Szczególnie w Polsce, gdzie zdecydowanie dominują pojazdy używane, których wiek wynosi 10 lat i więcej. W takiej sytuacji w dalszym ciągu dużą popularnością cieszą się w Polsce usługi mechaników samochodowych. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że na popyt automatycznie reaguje popyt, a więc na rynku jest wiele warsztatów, gdzie można naprawić swoje auto. Tak wiele zakładów mechanicznych to również problem dla samych przedsiębiorców, którzy je prowadzą. Nie mogą oni bowiem zapominać o ich pozycjonowaniu. Jak wypromować swój zakład na tle wcale przecież nie małej konkurencji? Sposobów na to jest kilka.

Mechanik w okolicy, a więc pozycjonowanie lokalne

Nie ma nic dziwnego w tym, że kierowcy, którzy mają problem ze swoim autem, pomocy szukają wśród zakładów mechanicznych zlokalizowanych w okolicy. Wyjątkiem mogą być poważniejsze naprawy, a więc wymiana belki czy montaż instalacji gazowej. W innym przypadku większość stawia na usługi wykonywane lokalnie. W takiej sytuacji pozycjonowanie powinno odbywać się na miasto lub nawet dzielnicę, jeśli jest to duża miejscowość, np. Warszawa, Poznań czy Wrocław. Wówczas frazy kluczowe, na jakie warto pozycjonować swój warsztat samochodowy, mogą wyglądać następująco:

* mechanik Warszawa
* warsztat samochodowy Warszawa
* mechanik samochodowy Poznań
* mechanika pojazdowa Wrocław
* naprawa samochodów Mokotów

 

Pozycjonowanie lokalne dla warsztatów samochodowych

 

Dodatkowo mechanicy mogą wzbogacać frazy kluczowe wyrażeniem "blisko mnie". Wszystko dlatego, że w przypadku wyszukiwania mechaników przez kierowców, Google wykrywa ich lokalizację i przedstawia warsztaty, które znajdują się w pobliżu. Takie wsparcie od Google miejsce ma na urządzeniach stacjonarnych, jak również mobilnych, co jest niezwykle istotne, bo w przypadku awarii pojazdu w trasie, kierowca nie ma na ogół przy sobie komputera, ale smartfona, za którego pomocą znajdzie zlokalizowany w pobliżu warsztat.

Widać w związku z tym wyraźnie, że nie jest to pozycjonowanie ogólne, ale pozycjonowanie lokalne. Budowanie pozycji strony pod frazy takie jak mechanik, warsztat samochodowy czy naprawa pojazdów, nie miałoby sensu i wiązałoby się z konkurowaniem na znacznie szerszym polu z zakładami i warsztatami działającymi w skali ogólnopolskiej. Co gorsza, doliczyć do tego trzeba byłoby jeszcze blogi motoryzacyjne czy portale z ogłoszeniami o sprzedaży samochodów. Przy pozycjonowaniu lokalnym konkurencja jest znacznie mniejsza i sprowadza się jedynie do miasta, dzielnicy czy danego regionu, dzięki czemu wypromowanie się ze stroną jest o wiele prostsze, zajmuje mniej czasu i generuje znacznie mniejsze koszta.

 

Google Maps

Dla poprawy efektów pozycjonowania zadbać trzeba również o założenie, a następnie zoptymalizowanie wizytówki w Google Maps. Jest to o tyle istotne, że taki zakład będzie miał swoją pozycję w mapach Google. Taka wizytówka musi zawierać w sobie wszystkie kluczowe informacje o działaniu danego warsztatu, a więc podstawowe dane kontaktowe (adres, numer telefonu), co pozwoli na bezproblemowy kontakt klienta.

Wszystkie te informacje wraz ze wskazówkami dojazdu znajdować się powinny także na stronie internetowej warsztatu samochodowego. Ważne jest też miejsce ich umiejscowienia. Najczęściej służy temu stopka witryny na podstronie "Kontakt". Ciekawym dodatkiem, który nie jest mocno skomplikowany, a przy tym praktyczny, jest wprowadzenie odpowiednich znaczników w kodzie strony, robiąc "klikalny" adres e-mail numer telefonu. Wówczas po kliknięciu w cyfry, urządzenie mobilne automatycznie zainicjuje połączenie.

 

Kampanie google ADS dla warsztatów i mechaników samochodowych

 

Linki sponsorowane AdWords

Poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google gwarantują również linki sponsorowane. Korzystając z systemu reklam AdWords, który od końca lipca po rebrandingu nosi nazwę Google Ads, stronę zakładu wyszukiwaną na określone frazy kluczowe, znaleźć można na samym początku listy wyszukiwania. Linki sponsorowane Google Ads dają więc taki sam efekt, do którego dąży się przy pozycjonowaniu naturalnym. Różnica polega na tym, że tutaj efekt jest natychmiastowy. Plusem jest w tym przypadku fakt, że koszta reklamy oraz całą strategię takiej kampanii można dowolnie modyfikować, korzystając przy tym ze specjalnego panelu. Pozwoli to między innymi określić frazę, która dla zakładu jest najpopularniejsza.

Linki zwrotne

Chcąc osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, warto zadbać o tzw. backlinki, a więc linki zwrotne do swojej witryny. Osiągnąć można to na kilka sposobów, między innymi poprzez współpracę z innymi serwisami na zasadzie wymiany linków, jak i zamawiane artykuły sponsorowane.

 

Pozycjonowanie SEO dla twojego warsztatu samochodowego

 

Media społecznościowe

Do klientów dotrzeć można też za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nawet jeśli właściciel zakładu nie wie, jak tworzyć filmy i nie poradzi sobie z serwisem YouTube, to może założyć swoją firmową stronę na serwisie Facebook. Co na niej umieszczać? Oczywiście ciągłe reklamowanie swoich usług będzie zwyczajną kryptoreklamą. Trzeba umieszczać materiały służące kierowcom, a więc porady obrazujące sposób naprawy danego elementu, zachowania w przypadku jakiejś awarii czy metody pielęgnacji karoserii. Również Facebook ma opcję reklamy płatnej (Facebook Ads). Pozwala ona rozreklamować usługi motoryzacje wśród precyzyjnie określonej grupy odbiorców tego portalu społecznościowego.

Marketing i branża motoryzacyjna to dwie zupełnie różne od siebie dziedziny. W związku z tym nie dziwi, że wielu mechaników nie zabiera się za osobiste pozycjonowanie swoich witryn, ale zleca to specjalistom, co jest działaniem jak najbardziej słusznym. Wówczas kampania taka zostanie przeprowadzona w pełni profesjonalnie. Taką pomoc mechanikom oferuje POGOTOWIE SEO. Korzystanie z naszego wsparcia to gwarancja szybkiego pozycjonowania zakładu samochodowego zgodnie z przyjętymi zasadami, które nie naruszą reguł narzuconych przez Google.

Skontaktuj się