Blog

11/01/2019 - 15:30

Ile kosztuje audyt SEO strony i sklepu internetowego?

Jaka jest cena za audyt SEO dla mojego sklepu lub strony internetowej

Zanim zajmiemy się pozycjonowaniem strony internetowej lub e-sklepu, warto dowiedzieć się, które elementy serwisu wymagają poprawy. W tym celu należy przeprowadzić audyt SEO. Czym się on charakteryzuje, czy jest konieczny i ile kosztuje?

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest niczym innym jak analizą strony internetowej lub e-sklepu pod kątem aktualnego zoptymalizowania serwisu, jego budowy, kwestii technicznych i ich zgodności z wytycznymi Google. Najczęściej przedstawiany jest w formie raportu i prezentuje wszelkie elementy witryny internetowej wymagające udoskonalenia, jej mocne strony i błędy, które należy wyeliminować. Ma to przełożyć się na wzrost zajmowanie przez serwis pozycji w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO przeprowadza się z uwzględnieniem strony głównej i najbardziej istotnych podstron. Pozwala on określić m.in.:

  • czy witryna internetowa jest przygotowana zgodnie z wytycznymi Google,

  • dzięki jakim słowom kluczowym użytkownicy trafiają na witrynę internetową,

  • czy jej treść jest czytelna i zrozumiała,

  • jak witryna internetowa prezentuje się na tle konkurencji,

  • czy jej grafika została odpowiednio dobrana,

  • jaki jest czas ładowania witryny internetowej i które elementy dodatkowo go wydłużają,

  • czy witryna internetowa jest odpowiednio przystosowana do urządzeń mobilnych,

  • jak przedstawia się struktura linkowania wewnętrznego.

Na te oraz wiele innych pytań odpowiada właśnie audyt SEO. Dzięki niemu obranie właściwej strategii rozwoju strony internetowej lub e-sklepu jest o wiele prostsze. Łatwiej nam będzie również odpowiednio wypromować działalność prowadzoną w sieci.

 

 Ceny za audyt SEO dla stron i sklepów internetowych

Czy audyt SEO jest koniecznością?

W trakcie audytu SEO analizowana jest większość czynników, które wpływają na pozycję strony internetowej lub e-sklepu w wynikach wyszukiwania. Jego przeprowadzenie jest zatem konieczne. Im wyższe miejsce zajmuje serwis w rankingu Google, tym jest lepiej widoczny. Przekłada się to na wyższy ruch, co zaś skutkuje zwiększeniem sprzedaży. Konsekwencją tego są z kolei wyższe zyski z prowadzonej w sieci działalności.
 

Dzięki audytowi SEO można wykryć błędy i niedoskonałości witryny, które wpływają na zajmowanie przez nią niższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pełni on zatem niezwykle ważną rolę. Bez niego pozycjonowanie może nie przynieść pożądanych rezultatów. Na podstawie przeprowadzonego audytu SEO można bowiem dokonać optymalizacji strony internetowej lub e-sklepu i dostosować serwis do wytycznych Google, w ten sposób:

  • poprawiając jego działanie,

  • ulepszając nawigację,

  • sprawiając, że staje się on bardziej przyjazny użytkownikom,

  • zwiększając najbardziej wartościowy ruch organiczny,

  • zwiększając konwersję w witrynie.

Ile kosztuje audyt SEO?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Koszt audytu SEO uzależniony jest bowiem od wielu czynników, w tym m.in. od wielkości serwisu, zakresu przeprowadzonych analiz, wielkości biznesu oraz branży, w której on funkcjonuje. Dlatego koszt audytu SEO wycenia się zawsze indywidualnie.

Orientacyjnie jednak można określić, że za kompleksowy audyt SEO dla średniej wielkości strony internetowej, uwzględniający analizę witryny, jej treści i historii, a także badanie profilu linków oraz analizę konkurencji, należy zapłacić od 1000 do nawet 7500 złotych netto. Skąd taka rozbieżność? Wiele zależy od renomy podmiotu, który wykonuje audyt. Najlepsi specjaliści w branży cenią się wysoko. Duże znaczenie ma również wielkość i złożoność witryny. W przypadku średniej wielkości e-sklepu podana wartość zazwyczaj zwiększa się dodatkowo o kilkaset złotych.

 

Audyt SEO koszty

W tym miejscu warto nadmienić, że w sieci dostępne są darmowe, automatyczne generatory audytów SEO. Nie są one jednak miarodajnym źródłem informacji, zwłaszcza jeśli strona internetowa lub e-sklep ma rozbudowaną strukturę. By dobrze ją przebadać, potrzeba fachowej wiedzy i czasu, a to przecież kosztuje.

Darmowy, wykonany on-line audyt SEO należy więc potraktować jako zestaw bardzo ogólnych wskazówek. Przeprowadzanie na jego podstawie optymalizacji strony internetowej lub e-sklepu nie jest wskazane. Potrzebna jest bowiem w pełni profesjonalna analiza, która zdiagnozuje mocne i słabe strony serwisu. Jeżeli zależy nam na uzyskaniu użytecznego raportu, warto skorzystać z usług fachowców.

Pamiętajmy jednak, by przed zawarciem współpracy dobrze przyjrzeć się podmiotowi, któremu chcemy powierzyć naszą stronę internetową. Przeanalizujmy więc opinie krążące na jego temat w sieci i poprośmy o przykłady udanych realizacji. Już na wstępie audytor powinien wskazać nie tylko badane obszary, ale również to, jakie problemy rozwiąże wykonana przez niego analiza. Wymagajmy więc konkretnych wskazówek, co należy poprawić.
 

Audyt SEO stanowi podstawę działań z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych oraz e-sklepów. Dzięki niemu wiemy, które błędy należy wyeliminować, by serwis działał sprawniej i zajął wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. To konieczność, jeśli zależy nam na rozwoju prowadzonej w sieci działalności.

Skontaktuj się