Blog

06/04/2018 - 06:40

Pozycjonowanie globalne - dlaczego warto?

Pozycjonowanie stron WWW GLOBALNIE

Przed podjęciem jakichkolwiek działań z zakresu pozycjonowania strony internetowej, należy zastanowić się nad obszarem oddziaływania. Jeżeli prowadzimy firmę o zasięgu ogólnopolskim, jedynym słusznym wyborem wydaje się być pozycjonowanie globalne.

O czym mowa?

Mówiąc w sposób ogólny, jest to strategia SEO, której celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania z uwzględnieniem fraz kluczowych globalnych, a więc wykorzystywanych w całym kraju i niemających charakteru lokalnego, odnoszącego się do jednego regionu czy też miasta oraz Państwa czyli ( pozycjonowanie za granicą ).

Musimy mieć na uwadze to, że pozycjonowanie na frazy globalne jest znacznie trudniejsze. Zmierzyć trzeba się bowiem z szeroką konkurencją, a także koniecznością przedsięwzięcia znacznie bardziej zaawansowanych kroków promocyjnych aniżeli w przypadku metod lokalnych, w ramach których docieramy do odbiorców znajdujących się w naszym mieście lub w naszej dzielnicy.

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie globalne?

Oczywiście metody globalne nie mają sensu, jeśli nasza firmy skupia się wyłącznie na działalności w jednym lub kilku miastach. Inaczej wygląda sprawa, gdy na przykład prowadzimy sklep internetowy, który gwarantuje wysyłkę do dowolnego miejsca w całym kraju.

 

Pozycjonowanie w kraju i za granicą

 

Pozycjonowanie globalne dotyczy jednak nie tylko obszaru działania, ale również wykorzystywanych fraz kluczowych. Najczęściej składają się one z co najmniej dwóch słów, które nie odnoszą się w żaden sposób do lokalizacji wpisującego ich użytkownika. Mówiąc więc krótko – mowa o sytuacji, w której ta sama lista wyszukiwania pojawi się zawsze po wpisaniu konkretnej frazy, niezależnie od miejsca, w którym przebywamy.

Jak już wspomnieliśmy, tego typu pozycjonowanie SEO jest skomplikowane i ma charakter długofalowy. Nic nie wydarzy się z dnia na dzień. Chcąc bowiem znaleźć się na pierwszych stronach w przypadków fraz globalnych, musimy pokonać bardzo szeroką konkurencję, a także spełnić szereg istotnych kryteriów stawianych przez roboty wyszukiwarki Google. Nie powinno to jednak nikogo zniechęcać, ponieważ korzyści wynikające z takich działań mogą być naprawdę ogromne.

Dlaczego warto pozycjonować globalnie?

Poniżej przedstawiamy wszystkie zalety omawianej strategii SEO, z których skorzystamy w przypadku odpowiednio dostosowanych działań.

  1. Niski koszt pozyskiwania nowych klientów. Jest to najczęściej powtarzany argument za pozycjonowaniem. Pamiętać należy o tym, że wyszukiwarka Google jest obecnie najczęściej wykorzystywanym narzędziem do przeszukiwania zasobów internetowych. I mamy tu na myśli nie tylko Polskę, ale i większość pozostałych krajów.

Wszystko to sprawia, że decydując się na pozycjonowanie globalne mamy szansę dotarcia do ogromnej grupy odbiorców, którzy być może staną się naszymi przyszłymi klientami. Jest to natomiast możliwe po zdecydowanie niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Staranie się o zwiększenie ruchu na stronie z wyników organicznych często jest związane z działaniami darmowymi lub bardzo tanimi.

 

Pozyskuj nowych klientów z kraju i zagranicy za pomocą Pozycjonowania globalnego

 

  1. Możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy klientów. W działaniach o charakterze promocyjnym najważniejsze jest to, aby dokładnie zdefiniować grupę docelową. W przypadku pozycjonowanie globalnego, jest to bardzo łatwe – musimy bowiem wybrać tylko odpowiednią pulę fraz kluczowych. Będą one wpisywane przez użytkowników rzeczywiście szukających konkretnych informacji, produktów lub usług. Dzięki temu cały czas wiemy, o jakiego klienta się staramy.

 

  1. Budowanie pozycji i prestiżu marki. Pozycjonowanie globalne zapewni nam wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania w odniesieniu do fraz globalnych, to zaś w sposób naturalny przekłada się na zwiększenie znaczenia naszej firmy na rynku. Co więcej, będąc wysoko w wyszukiwarce, zyskujemy zaufanie odbiorców, którzy bardzo ufają klasyfikacji Google. Jeśli jakaś strona lub firma jest wysoko, oznacza to, że warto jej zaufać.

 

  1. Kwestie finansowe. Wzrost zainteresowania naszymi usługami lub produktami jest następstwem wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem globalnym, a także zwiększeniem ruchu na naszej stronie internetowej.

Skoro więcej osób do nas trafia, możemy przypuszczać, że większa część z nich zainteresuje się tym, co mamy do zaoferowania. Oddziałuje na to wspomniana już pozycja na rynku i prestiż.

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie globalne musi mieć charakter długofalowy, co oznacza, że na pierwsze efekty przyjdzie nam poczekać, najczęściej kilka miesięcy. Co ważne, nasze działania nie mogą ograniczyć się wyłącznie do tej metody. Trzeba ją połączyć z pozycjonowaniem lokalnym, przynajmniej w określonym zakresie, a także frazami komercyjnymi i tak zwanymi long tail. Dopiero kompleksowa strategia, oparta na zróżnicowanym i, co najważniejsze, systematycznym działaniu pozwoli nam osiągnąć sukces.

Skontaktuj się