Blog
Pozycjonowanie strony firmowej
Obecność w sieci w przypadku niemal każdej firmy jest kwestią niezbędną, jeśli dąży ona do zainteresowania swoimi usługami bądź produktami jak największej grupy odbiorców. Sama obecność jednak nie wystarczy.
Nic nam bowiem po niej, jeśli nikt nie dowie się o naszym istnieniu. Przygotowując stronę firmową, musimy mieć na uwadze nie tylko to, w jaki sposób powinna być ona zbudowana, ale również jak należy ją wypromować w sieci. Szczególnie istotna wydaje się być tu pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Warto podkreślić, że wyszukiwarka ta jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez internautów szukających potrzebnych im informacji.
Gdy w polu „szukaj” wpiszą oni odpowiednie frazy, musimy znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wynikach. To zaś wymaga przeprowadzenia zakrojonych na szeroką skalę działań z zakresu pozycjonowania SEO. Na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas opracowywania strategii?
Na początku była domena
O zasadach związanych z pozycjonowaniem trzeba pamiętać już na etapie definiowania nazwy naszej domeny. Jak wiadomo, w omawianych strategiach największe znaczenie mają frazy kluczowe oraz wypełnienie nimi treści dostępnej na stronie. W przypadku nazwy domeny, powinniśmy jednak powstrzymać się przed ich nadmiernym eksponowaniem.
Jeszcze jakiś czas temu praktyka ta była bardzo popularna, jednak obecnie algorytmy Google skupiają się przede wszystkim na nazwach odpowiednio powiązanych z tematyką strony lub nazwą naszej firmy. Co ważne, powinna być ona w miarę krótka i nieprzedzielona zbyt wieloma myślnikami. Jeśli chcemy promować działalność freelancerską, dobrym pomysłem okaże się wykupienie domeny z własnym imieniem i nazwiskiem.
Słowa kluczowe (frazy)
To one tutaj odgrywają najważniejszą rolę, dlatego powinniśmy skupić się przede wszystkim na ich scharakteryzowaniu. Analiza słów kluczowych (Keyword Research) musi zostać przeprowadzona w oparciu o profil naszej działalności, a także odbiorców, do których chcemy trafić.
Należy pamiętać, że to właśnie na ich podstawie potencjalni klienci będą mogli trafić na naszą stronę. Ich treść powinna być zgodna z tym, co internauci wpisują w wyszukiwarce. To jednak nie wszystko. Pamiętać musimy bowiem o tym, że popularne frazy są nie tylko często wykorzystywane przez naszych odbiorców, ale również strony konkurencyjne. Wszystko to sprawia, że przy ich użyciu trudno wybić się ponad szereg.
Naszym celem będzie więc także określenie fraz niszowych, o wysokim potencjalne w kontekście pozycjonowania SEO. Dzięki temu mamy większe szanse, by w ich przypadku stać się liderami.
Jeśli nie czujemy się na siłach, by przygotować taki zestaw fraz kluczowych, możemy skorzystać z dostępnych w sieci narzędzi lub usług specjalistycznych firm. Gdy baza słów zostanie już przygotowana, naszym zadaniem będzie umieszczenie ich w treści na stronie, poza nią (wraz z linkami odsyłającymi do witryny), a także w meta danych.
Analiza konkurencji
W ramach pozycjonowania strony firmowej, niezwykle ważne jest to, aby sprawdzić, jak radzimy sobie na tle konkurencji. W tym celu ponownie warto skorzystać z wielu przydatnych platform lub narzędzi, dzięki którym dowiemy się, jaki wpływ na naszą pozycję w sieci mają konkretne słowa kluczowe, a także czy konieczna będzie zmiana strategii.
W ramach wspomnianej analizy, możemy podpatrzyć to, jak pozycjonuje się konkurencja. Ułatwi to znalezienie fraz niszowych, które nie są wykorzystywane przez inne firmy działające w tej samej branży.
Linki, linki i jeszcze raz linki
Nie można zapominać o roli link buildingu w budowaniu pozycji danej strony w wyszukiwarce Google. To właśnie linki odsyłające do naszej witryny pozwalają podnieść jej prestiż i rating u robotów indeksujących. Warto więc pozyskiwać je w dużych ilościach.
Powinny pochodzić ze zróżnicowanych oraz cenionych źródeł, takich jak chociażby popularne blogi czy serwisy branżowe. Stworzyć możemy również własny portal zapleczowy, na którym publikowane będą treści zbliżonego do naszej działalności i tego, co można znaleźć na docelowej stronie firmowej, a także wspomniane linki odsyłające. Warto w tym miejscu zastanowić się nad kampaniami sponsorowanymi, związanymi z wykorzystaniem chociażby systemu Google AdWords.
Content marketing jako narzędzie SEO
Zadania oparte na nasycaniu treści słowami kluczowymi, a także pozyskiwaniu linków są bardzo ważne, jednak skupić powinniśmy się także na tworzeniu merytorycznej, przydatnej treści, która nie będzie miała charakteru czysto reklamowego.
Mogą być to teksty, filmy, nagrania audio bądź grafiki publikowane na przykład na blogach lub portalach społecznościowych i odnoszące się do branży, w której działamy. Najważniejsze jest jednak to, aby content był rzeczywiście przydatny. Dzięki temu zostanie pozytywnie oceniony przez odbiorców, którzy wyrobią sobie o nas pozytywną opinię. Jest to doskonały sposób na budowanie prestiżu firmy, a także tworzenie zaangażowanej społeczności, która będzie skupiona wokół naszej działalności.