Blog

10/03/2018 - 13:15

Pozycjonowanie dla firm przemysłowych i inżynierskich

Pozycjonowanie dla firm przemysłowych i inżynierskich

Działania marketingowe są dziś niezbędne dla firm ze wszystkich branż. Wyjątkiem nie są również firmy produkcyjne, które także potrzebują wsparcia ze strony specjalistów. W tym przypadku przed rozpoczęciem działań mających na celu pozycjonowanie i marketing należy rozważyć kilka ważnych kwestii.

Promocja na dwóch płaszczyznach

Zacząć należy od tego, że promocja działań dla firm produkcyjnych w sieci odbywa się na dwóch płaszczyznach. Pierwszą jest sektor B2C pozwalający dotrzeć do końcowego użytkownika produktu, drugim jest sektor B2B do kontaktu ze sklepami, dystrybutorami oraz pośrednikami. Większość działań firm produkcyjnych skupia się na promocji e-commerce B2B. Tworząc przekaz reklamowy, nie można jednak zapomnieć o tym, do kogo jest on kierowany i go właściwie dostosować. Inaczej wygląda to w przypadku dystrybutora, aniżeli końcowego nabywcy.

Poza działaniami reklamowymi firma działająca w branży produkcyjnej powinna dążyć do tego, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Istotny jest wówczas dobór właściwych fraz kluczowych i optymalizacja stron docelowych, które określane są mianem landing page'ów pod potrzeby danej grupy docelowej. Z pewnością nie może to być pozycjonowanie na ogólne wyrażenia kluczowe. Wówczas efekty takich działań będą mało skuteczne.

Jak dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania firm z branży produkcyjnej?

Najlepiej posłużyć się tu przykładem. Weźmy za niego firmę, która zajmuje się produkcją naturalnych suplementów diety, bazujących na produktach ekologicznych, które wolne są od sztucznych składników i w pełni bezpieczne dla organizmu. Pozycjonowanie takiej firmy na frazy ogólne takie jak: suplementy, suplementy diety, czy nawet ekologiczne suplementy diety i naturalne suplementy diety, nie jest wystarczająco skuteczne. Wszystko dlatego, że takie wyrażenie w wyszukiwarkę Google zazwyczaj wpisują konsumenci, którzy są zainteresowani ich nabyciem w sklepie lub aptece. Jeśli producent suplementów nie prowadzi ich sprzedaży na swojej stronie, pozycjonowanie pod te wyrażenia kluczowe nie zda egzaminu.

 

Firmy produkcyjne dobieranie słów kluczowych i SEO

 

Dla lepszych efektów pozycjonowania stronę należy pozycjonować na nieco inne słowa kluczowe. Na przykład będą to takie wyrażenia jak:

* naturalne suplementy diety producent
* producent suplementów diety
* suplementy naturalne producent

Wówczas liczba wyszukiwań na takie hasła będzie zdecydowanie niższa, ale zwiększa się pewność, że pozycjonując witrynę pod te wyrażenia, dotrze się do kontrahentów z segmentu B2B, którym zależy na hurtowym pozyskaniu takich suplementów diety. Jest jeszcze jedna korzyść ze stosowania dokładniejszych fraz kluczowych. Pozycjonowanie ich na takie wyrażenia jest też tańsze, a ze względu na znacznie mniejszą konkurencję wypromowanie strony na czołowe wyniki wyszukiwania w Google znacznie szybsze.

Ponadto wielu producentów (w tym przypadku suplementów diety) decyduje się na pozycjonowanie strony na brandowe słowa kluczowe, co pozwala zwiększyć świadomość marki i wykreować swój wizerunek w sieci. Wówczas zestawienie fraz kluczowych mogłoby wyglądać następująco:

* suplementy naturalne brand
* brand suplementy diety naturalne
* ekologiczne suplementy diety brand

Decydując się na takie słowa kluczowe, producent potrafi dotrzeć do hurtowni oraz dystrybutorów mających zamiar sprzedawać markę suplementów bez udziału pośredników.

 

Linkowanie i optymalizacja

Pozycjonowanie strony i jej optymalizacja to dwie czynności, które gwarantują wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Oczywiście pod warunkiem, że wszystkie działania są prowadzone przez profesjonalistów i są zgodne z obowiązującymi zasadami Google. Ważne są również tematyczne treści oraz pozyskiwanie wartościowych linków. Odnośniki prowadzące do strony producenta pochodzą z hurtowni i pośredników oferujących towary. Ważne jednak, aby proces linkowania był odpowiednio zróżnicowany.

 

Firmy produkcyjne linkowanie do strony WWW

 

Z pewnością wartością dodaną są tutaj wzajemne odnośniki, które pochodzą z mocnych domen, stanowiących wyraźny impuls do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo źródłem linków mogą być też obcojęzyczne serwisy producenta.

 

Content marketing w branży produkcyjnej

W promocji branży produkcyjnej doskonały jest też content marketing. Logiczne jest, że najwięcej informacji o danym produkcie ma jego producent. W związku z tym, prowadzenie bloga lub sekcji poradnikowej na temat informacji o produkcie, jego składnikach czy wszystkich innych związanych z takim produktem tematach, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Merytoryczne treści w takiej formie pomagają też w pozycjonowaniu long tail (długi ogon), a więc budowaniu pozycji strony pod złożone i składające się z kilku wyrażeń frazy kluczowe.

W tym przypadku bardzo ważne są jednak oryginalne i niepowtarzalne treści. Zadbać należy o to, aby opisy produktów i same artykuły były unikalne. Powielać ich nie powinny też firmy sprzedające takie produkty, choć w przypadku na przykład branży farmaceutycznej, problemem jest obowiązujące prawo. Wówczas opisy w aptekach muszą być zgodne z tym, co znajduje się na ulotce reklamowej danego leku czy suplementu.

 

Firmy produkcyjne pisanie treści SEO

 

Nie ulega więc wątpliwości, że firmy produkcyjne muszą rozważyć inwestycję w działania z zakresu optymalizacji i pozycjonowania. Tylko tak można konkurować z innymi producentami i docierać do coraz szerszego grona dystrybutorów i nabywców. Pozycjonowanie pozwala utrzymać się w najwyższych wynikach wyszukiwania w Google.

Nie jest to jednak zadanie łatwe, a samodzielne pozycjonowanie strony może okazać się czasochłonne i nieefektywne. Dlatego takie działania warto powierzyć specjalistom z agencji interaktywnej. W POGOTOWIU SEO zajmujemy się tym nieprzerwanie od roku 2002. W świadczeniu takich usług mamy więc duże doświadczenie i setki zrealizowanych projektów na koncie.

Najważniejsze jest dla nas budowanie pozycji witryn naszych Klientów w oparciu o działania zgodne z polityką Google. Wszystkie nasze działania oparte są o white SEO. Dzięki temu regularnie podnosimy pozycję stron w wynikach wyszukiwania i gwarantujemy naszym Klientom coraz większe rzesze odbiorców.

Skontaktuj się