Blog

03/03/2019 - 13:22

Pozycjonowanie lokalne – jak dobierać frazy?

Dobieranie słów kluczowych ( fraz ) przy pozycjonowaniu lokalnym

Odpowiedni dobór fraz pod pozycjonowanie stanowi podstawę dalszych działań mających na celu zwiększenie widoczności naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jak jednak zrobić to prawidłowo, jeśli działamy przede wszystkim lokalnie?

Czym są frazy?

Zanim przejdziemy do wskazania praktycznych zasad doboru fraz pod pozycjonowanie lokalne, warto wyjaśnić, czym w ogóle jest „fraza”. To nic innego jak zbitek słów kluczowych, krótkie zdanie lub pojedyncze słowo kluczowo. Oto przykład: „jak wypozycjonować stronę”.

Frazy zazwyczaj piszemy małymi literami, gdyż Internauci wpisując w wyszukiwarkę pożądane hasła, często nie zwracają uwagi na duże litery lub korzystają z podpowiedzi Google, które również pisane są małymi literami. Czasem użytkownicy sieci pomijają również znaki diakrytyczne, w tym głównie „ą” i „ę”. To ważna informacja. Jeżeli podczas ustalania słów kluczowych nie uwzględnimy tej tendencji, możemy narazić naszą stronę internetową na utratę części ruchu, który mógłby pochodzić z fraz pisanych w niepoprawny sposób.

Jak dobierać frazy? Podstawowe wskazówki

Skoro wiemy już, czym są frazy, warto poznać podstawowe zasady ich doboru pod pozycjonowanie lokalne. Na początek warto ustalić katalog fraz, nie używając w tym celu Internetu. Jak to zrobić? Wystarczy wcielić się w rolę Internauty i zastanowić się, jakie hasła wpisalibyśmy w wyszukiwarkę, by odszukać świadczone przez nas usługi lub sprzedawane produkty. W ten sposób ustalimy podstawowe frazy wiążące się z prowadzoną przez nas działalnością.

Jak dobierać słowa kluczowe na lokalnym rynku ?

Następnie warto posłużyć się po prostu wyszukiwarką. W tym celu należy włączyć opcję wyszukiwania dynamicznego Google. Daje ono bowiem trafne podpowiedzi, wskazując najpopularniejsze frazy. Jak to działa? Po wpisaniu przez nas słowa kluczowego wyszukiwarka Google automatycznie wskaże podpowiedzi będące kontynuacją wpisanego przez nas hasła.

Oto przykład: po wpisaniu w pole wyszukiwarki „jak wypozycjonować” naszym oczom ukazują się następujące podpowiedzi:

  • jak wypozycjonować stronę”,

  • „jak wypozycjonować stronę w google”

  • „jak wypozycjonować stronę w wordpress”,

  • „jak wypozycjonować bloga”,

  • „jak wypozycjonować stronę za darmo”.

Dzięki podpowiedziom Google jesteśmy w stanie określić, które frazy są najczęściej wpisywane przez Internautów w okno wyszukiwarki. Wykorzystując je w działaniach pozycjonerskich, zwiększymy zasięg oddziaływania naszej strony internetowej.

Kojarzenie regionalne kluczem do sukcesu

Jeżeli działamy lokalnie, warto przy ustalaniu fraz posłużyć się tzw. kojarzeniem regionalnym. Na czym ono polega? Do wyszukiwanej w sieci frazy dodajemy nazwę regionu, miejscowości, miasta, dzielnicy, lub nawet ulicy, np. „pozycjonowanie stron dolnośląskie”, „pozycjonowanie stron Wrocław”, a jeszcze trafniej „pozycjonowanie stron Wrocław Stare Miasto”.

Jakie efekty daje kojarzenie lokalne? Przede wszystkim pozwala zawęzić konkurencję. Nie walczymy wówczas o widoczność w wynikach wyszukiwania ze wszystkimi podmiotami działającymi w Polsce, ale jedynie z tymi, które funkcjonują w obrębie danego regionu, miasta czy dzielnicy. W ten sposób nasza strona internetowa może łatwiej osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce

Co więcej, Internauta odwiedzający naszą witrynę z frazy lokalnej to bardzo prawdopodobny klient, którego łatwiej zachęcić do kupna danego produktu lub usługi. Korzystając z kojarzenia lokalnego, zwiększamy zatem nie tylko ruch na stronie WWW, ale i sprzedaż.

Jakie narzędzia warto wykorzystać do określenia fraz pod pozycjonowanie?

W pozycjonowaniu lokalnym istotną kwestią jest sprawdzenie konkurencyjności fraz. Możemy to zrobić, odwiedzając strony WWW konkurencji i przeglądając, jakie hasła występują w publikowanych na nich treściach. Nie jest to jednak miarodajny i efektywny sposób. Lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z narzędzia, jakim jest Keywords Planner.
 

Jak dobrze dobierać frazy przy pozycjonowaniu lokalnym

Pozwala ono określić atrakcyjność danego hasła oraz liczbę jego wyszukań. Podpowie również, które frazy cieszą się największą popularnością, dzięki czemu łatwiej nam będzie stworzyć własny katalog pozycjonowanych haseł.

Innym użytecznym narzędziem do określania fraz pod pozycjonowanie jest SemStrom. Dzięki niemu możemy przeanalizować, na jakie frazy wyświetla się nasza strona internetowa w wyszukiwarce. Narzędzie wskazuje również tzw. frazy z potencjałem. Są to hasła, na które wyświetlamy się poza pierwszą dziesiątką pozycji w Google, przez co nie przynoszą nam one ruchu. Jednak dzięki odpowiednim zabiegom z zakresu pozycjonowania możemy zwiększyć ich udział, przesuwając się na wyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki.

Odpowiedni dobór fraz pod pozycjonowanie lokalne jest o tyle ważny, iż pozwala zawęzić konkurencję, dzięki czemu łatwiej nam będzie uzyskać wyższą pozycję naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększyć widoczność biznesu w sieci. Umożliwia to również zdobycie klienta, który jest bardziej zdecydowany na zakup danego produktu lub usługi niż statystyczny Internauta odwiedzający naszą stronę WWW, co przekłada się na wzrost sprzedaży.