Blog

08/01/2018 - 10:10

10 dobrych praktyk pozycjonowania SEO

10 kroków dla dobrego SEO i pozycjonowania

Dziedzina SEO wciąż się rozwija, dlatego chcąc cały czas utrzymywać się na wysokich pozycjach wyszukiwania, należy bez przerwy analizować branżę. Istnieją jednak praktyki, które od pewnego czasu się nie zmieniają, a nadal gwarantują dobre rezultaty.

Publikacji na ten temat jest mnóstwo. Specjaliści, a także osoby zaangażowane w pozycjonowanie i optymalizację stron www chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami i złotymi radami na temat tego, co robić, aby nasz serwis plasował się wysoko w wynikach wyszukiwania. My postanowiliśmy zebrać 10 najważniejszych praktyk, o których nie powinien zapominać żaden szanujący się SEO-wiec.

  1. Otwórz się na urządzenia mobilne

Już od jakiego czasu normą jest, iż strony internetowe są responsywne lub posiadają specjalne wersje mobilne, dostosowane do potrzeb smartfonów, tabletów i innych sprzętów z małym ekranem. W przypadku witryn firmowych powinno być podobnie.

Dlaczego? Ponieważ od 2 lat liczba zapytań z urządzeń mobilnych przewyższa zapytania desktopowe. Doskonale pokazuje to, że responsywna bądź mobilna strona przyciąga więcej użytkowników.

  1. Nie zapomnij o szybkości ładowania strony

To, jak szybko nasza witryna się ładuje, wpływa nie tylko na ocenę użytkowników, którzy mogą zirytować się, gdy nasz serwis „zamula”, ale również na ocenę algorytmów Google.

Wszystko to sprawia, że warto przyłożyć się do optymalizacji strony. Warto pamiętać, że wpływ na szybkość ładowania mają również grafiki – jeśli opublikujemy je w nieskompresowanej formie, mogą znacząco obciążać serwer.

  1. Dbaj o treść

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Opracowywanie treści SEO to zagadnienie bardzo rozbudowane. Pamiętać należy jednak o kilku zasadniczych kwestiach. Po pierwsze, treść musi być unikalna, niedopuszczalne jest kopiowanie tekstów z innych serwisów – algorytmy wyszukiwarki od razu to wychwycą.

Po drugie, treść powinna być regularnie aktualizowana, musimy również dodawać nowe teksty, na przykład poprzez prowadzenie bloga. Po trzecie, pamiętać należy o formatowaniu wszelkich tekstów – należy używać nagłówków, akapitów, śródtytułów, wypunktowań, pogrubień etc.

  1. Buduj bazę słów kluczowych

Pełnią one najważniejszą rolę w procesie pozycjonowania i optymalizacji stron www, dlatego musimy umieszczać je wszędzie, gdzie tylko możemy – w metadanych, nagłówkach, opisach strony, artykułach etc. Oczywiście nie możemy przesadzać. Zbytnie nagromadzenie fraz kluczowych w jednym miejscu również jest niekorzystne.

Największym wyzwaniem wydaje się jednak budowa bazy słów kluczowych. Możemy posłużyć się własną intuicją, analizą konkurencji, specjalnymi programami lub zdecydować się na usługi zewnętrznych firm. Baza cały czas musi być jednak powiększana o kolejne frazy, także te z długiego ogona.

  1. Zadbaj o nawigację na stronie

Odpowiadają za nie linki wewnętrzne, które pozwalają w łatwy sposób pogrupować wszelkie treści. Ułatwiają również przemieszczanie się pomiędzy kategoriami i podstronami, a także poprawiają nasza pozycję w wyszukiwarkach.

Pamiętać należy o tym, aby nie pozostawiać żadnej strony bez linka, który do niej odsyła. Same adresy URL muszą być stosunkowo krótkie (do 100 znaków) i wskazywać miejsce, do którego przenoszą użytkownika.

  1. Zatrzymaj przy sobie odbiorców

Nie jest tajemnicą, że ogromny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania ma czas spędzany na stronie przez internautów. Im dłużej przeglądają nasze zasoby, tym lepiej.

W jaki więc sposób skłonić ich do pozostania na stronie? Między innymi poprzez atrakcyjną oprawę graficzną, w czytelny sposób przygotowane podstrony, a także ciekawy content. Publikując ciekawe teksty, poradniki, raporty, przygotowując filmy, grafiki lub nagrania audio nie tylko dajemy powód, by zostać na stronie dłużej, ale również budujemy zaufanie i szacunek u naszych odbiorców.

  1. Analizuj działania konkurencji

O pozycję w wynikach wyszukiwania i atencję internautów rywalizujemy z innymi stronami. Jeśli działamy w dużej branży i na sporym obszarze, konkurencja jest ogromna. Wszystko to sprawia, że warto przyglądać się, w jaki sposób realizuje ona praktyki SEO na swoich stronach, jak i poza nimi.

  1. Pomyśl o kampaniach sponsorowanych

Systemy Google AdWords, AdSense, Shopping i inne tego typu rozwiązania pozwalają w stosunkowo szybkim tempie zwiększyć ruch na stronie docelowej. Mogą posłużyć również podczas realizowania długotrwałych kampanii reklamowych, które zostaną połączone z działaniami mającymi na celu zdobywanie wyników organicznych.

Podobnie ma się sprawa z reklamą na portalach społecznościowych. Serwis Facebook udostępnia nam bardzo rozbudowany panel, dzięki któremu jesteśmy w stanie dotrzeć do określonej grupy docelowej.

  1. Stwórz mapę strony

Mowa o pliku, który wskazuje strukturę strony, priorytet konkretnych podstron oraz częstotliwość ich aktualizacji. Jeśli mapa spełni wszystkie wymogi wyszukiwarek, zdecydowanie usprawni indeksację, co oczywiście wpłynie na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

  1. Nie działaj pochopnie

Pozycjonowanie i optymalizacja stron www to proces powolny, wymagających regularnych, zaplanowanych działań. Pierwsze efekty nie przyjdą od razu. Często trzeba na niego czekać wiele miesięcy. Jeśli jednak będziemy pamiętać o wymienionych wyżej praktykach, w końcu osiągniemy cel w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.