Blog
Dlaczego pozycjonowanie strony w Warszawie się opłaca?
Sam fakt posiadania strony internetowej nie daje nam gwarancji wzrostu sprzedaży, zwłaszcza w tak dużym mieście, jakim jest Warszawa, gdzie konkurencja w wielu branżach jest naprawdę duża. Prowadząc zatem działalność w mieście stołecznym, warto zdecydować się na pozycjonowanie strony WWW. Dlaczego?
Jak zwiększyć konkurencyjność swojego biznesu?
Warszawa jako stolica Polski, a zarazem największe i najludniejsze miasto kraju, kusi przedsiębiorców dużym rynkiem zbytu towarów i usług. Z roku na rok systematycznie wzrasta liczba firm, które rozpoczynają swą działalność w obrębie tego miasta. Wydaje się więc zasadne następujące pytanie: w jaki sposób wyróżni się na tle tak licznej konkurencji?
Oczywiście możemy zdecydować się na klasyczne formy reklamy, takie jak ulotki, szyldy czy też billboardy. Są one jednak dosyć kosztowne i trafiają do ograniczonego grona odbiorców, zwłaszcza jeśli porównamy je ze sposobami promocji, jakie stosuje się w marketingu internetowym. Co należy zatem zrobić, by wypromować swój biznes w sieci?
Pierwszym krokiem, jaki musimy podjąć, by zaistnieć w Internecie, jest oczywiście założenie strony internetowej. Jednak, jak zostało wspomniane, samo jej posiadanie nie wystarczy, by efektywnie konkurować z innymi przedsiębiorstwami z branży. By strona WWW przyciągała klientów i generowała ruch, a tym samym służyła zwiększeniu sprzedaży towarów lub usług, musi znajdować się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak można to osiągnąć? Poprzez pozycjonowanie, czyli mówiąc w skrócie, podjęcie szeregu działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w sieci.
Z uwagi na dużą konkurencyjność pomiędzy podmiotami działającymi na warszawskim rynku, i to niezależnie od branży, pozycjonowanie strony WWW może okazać się skutecznym sposobem na wyróżnienie się spośród szeregu podmiotów świadczących zbliżone usługi lub sprzedających podobne produkty.
Jakie efekty daje pozycjonowanie?
Zwiększa zyski płynące z działalności
Działania z zakresu pozycjonowania mają na celu zwiększenie pozycji strony WWW w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na jej lepszą widoczność w sieci. Dzięki temu Internauta nie ma żadnych problemów z jej odnalezieniem, czego konsekwencją jest wzrost liczby odwiedzin. Większy ruch na stronie internetowej przekłada się zaś na wzrost liczby potencjalnych klientów. To z kolei pozwala zwiększyć sprzedaż, zwiększając zyski płynące z działalności gospodarczej.
Zwiększa zaufanie klientów
Im wyższą pozycję zajmuje strona internetowa w wynikach wyszukiwania, tym większym zaufaniem klientów cieszy się dana marka. Odbiorcy uznają ją bowiem za bardziej wiarygodną, dzięki czemu chętniej wybierają produkty lub usługi sygnowane jej logiem.
Pomaga zbudować w sieci wizerunek eksperta
W przypadku pozycjonowania ważną rolę odgrywa publikowanie na stronie internetowej odpowiedniej treści, zgodnej z wymaganiami SEO. Powinna ona być odpowiednio nasycona słowami kluczowymi, a także mieć wartość merytoryczną dla potencjalnych klientów. Dzięki temu chętnie udostępnią oni tekst innym lub powrócą do niego w przyszłości. Wysokiej jakości artykuły sprzyjają budowaniu w sieci wizerunku eksperta, co zaś przekłada się na większe zaufanie użytkowników. Za sprawą angażującej treści już wkrótce mogą oni stać się naszymi klientami.
Pozycjonowanie lokalne – czy warto?
Skoro wiemy już, jak istotne znaczenie ma pozycjonowanie strony internetowej w osiągnięciu celów biznesowych, jakimi są zwiększenie grona klientów i wzrost sprzedaży, pora na garść bardziej szczegółowych informacji. Działając w obrębie Warszawy, wcale nie musimy konkurować o wyniki wyszukiwania ze wszystkimi przedsiębiorstwami w Polsce funkcjonującymi w obrębie danej branży.
Taka strategia nie tylko jest nieopłacalna, ale również mija się z celem. Prawdopodobieństwo tego, że klient przejedzie pół kraju, by zdobyć dany produkt lub skorzystać z konkretnej usługi, jest bowiem nikłe, zwłaszcza jeśli pod nosem ma placówkę konkurencji.
W takim przypadku z pomocą przychodzi nam pozycjonowanie lokalne. Pozwala ono zawęzić konkurencję do wybranego regionu, miasta, a nawet dzielnicy. Dzięki temu łatwiej nam będzie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Decydując się na tę strategię, wychodzimy także naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy często poszukują firm świadczących dane usługi w obrębie ich lokalizacji. Im łatwiej będą mogli nas znaleźć w danym mieście czy dzielnicy, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie naszą ofertę wybiorą.