Blog
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?
Nakłonienie internautów do odwiedzania naszego serwisu może być nie lada wyzwaniem. Warto więc zapoznać się z najważniejszymi technikami, które proces ten zdecydowanie ułatwią, a także uskutecznią. Wszystko to zapewni pozycjonowanie SEO.
Coraz więcej właścicieli stron internetowych zdaje sobie sprawę z faktu, że aby zaistnieć w sieci należy nie tylko przygotować atrakcyjną i funkcjonalną witrynę, ale również spróbować ją wypromować lub przynajmniej zakomunikować o jej istnieniu.
W tym wszystkim kluczową rolę odgrywa wyszukiwarka Google, obecnie najpopularniejsze narzędzie do przeszukiwania zasobów internetowych, także w Polsce. Doskonale pokazują to rankingi prowadzone przez platformę *gs.statcounter, zgodnie z którymi w lutym 2018 roku wyszukiwarka Google używana była w 97.86% przypadków.
Jak to wykorzystać?
Wspomniane wyżej dane doskonale pokazują, jak wyszukiwarka może pomóc nam w zwiększeniu popularności strony internetowej. Działania oparte na zasadach pozycjonowania SEO wydają się więc konieczne.
Musimy zoptymalizować witrynę w taki sposób, aby lepiej spełniała wymagania stawiane przez roboty indeksujące Google. Do tego dochodzą oczywiście działania prowadzone poza stroną, związane przede wszystkim z pozyskiwaniem linków odsyłających do witryny docelowej. Dzięki temu nasza pozycja w wynikach wyszukiwania znacznie się poprawi.
Czy jest to opłacalne?
Oczywiście nic nie stanie się z dnia na dzień – potrzeba czasu, aby jakiekolwiek działania przyniosły wymierny skutek. Otwartym pozostaje więc pytanie, czy są one w ogóle warte zachodu. Poniżej przedstawiamy kilka powodów, dla których warto pozycjonować stronę internetową.
Zwiększenie ruchu na stronie. Wyszukiwarka Google przez wiele osób traktowana jest niczym jako wyrocznia. Jeśli więc jakaś strona znajduje się na pierwszej stronie wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy, oznacza to, że treści na niej publikowane są warte zainteresowania. Co więc za tym idzie, internauci chętniej będą wchodzić na strony, które w Google znajdują się wysoko.
Wynika to także z pewnego lenistwa i braku zaufania do tego, co znajduje się na drugiej stronie i dalej. Jeśli więc będziemy skuteczni w pozycjonowaniu, zwiększymy nie tylko ruch na stronie, ale również swój prestiż.
Korzyści finansowe. W tym miejscu wspomnieć należy przede wszystkim o pozycjonowaniu lokalnym, z którego korzystają firmy prowadzące sprzedaż produktów lub oferujące usługi stacjonarnie.
Dzięki odpowiednim zabiegom, osoba mieszkająca w naszym mieście, po wpisaniu przykładowej frazy „fryzjer” ujrzy w wynikach wyszukiwania najlepsze zakłady znajdujące się blisko jego miejsca zamieszkania. Jeżeli znajdziemy się na tej liście, możemy mieć pewność, że wpłynie to na wzrost zainteresowania naszą witryną.
Oczywiście większy ruch na stronie przyczyni się także do korzyści finansowych. Skoro bowiem będzie ją odwiedzała spora grupa osób, część z nich na pewno zainteresuje się naszymi usługami bądź produktami.
Tania forma promocji. Należy uczciwie stwierdzić, że pozycjonowanie SEO okaże się bardzo opłacalne ze względu na niski koszt takich działań, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę generowanie ruchu z wyników organicznych. Wysokie opłaty mogą dotyczyć wyłącznie kampanii opartej na linkach sponsorowanych lub na portalach społecznościowych. Nadal jednak będą one tańsze od tradycyjnej reklamy.
Możliwość pozycjonowanie wielu słów kluczowych. Ich lista może być bardzo długa, dzięki czemu znacząco zwiększamy prawdopodobieństwo, że użytkownik szukający informacji z danej branży trafi na naszą stronę. Oczywiście zawsze musimy pamiętać o konkurencji i konieczności realizowania długofalowych strategii, jednak z pewnością gra jest warta świeczki.
Zdobycie pozycji eksperta i zwiększenie prestiżu. Związane jest to z tym, że nasza strona znajduje się na wysokich miejscach wyszukiwania dla konkretnych fraz. Gdy jej pozycja jest mocna, użytkownicy będą bardziej skłonni nam zaufać, ponieważ zdają sobie oni sprawę, że dysponujemy wartościowym zbiorem informacji.
Wyższa konieczność. Na koniec wyjaśnimy, dlaczego pozycjonowanie w wielu przypadkach okaże się konieczne. Dotarcie do odbiorców poprzez Internet jest trudne – oczywiście możemy skorzystać z portali społecznościowych (która same w sobie mogą być elementem pozycjonowania) i standardowej reklamy internetowej, jednak wiele badań pokazuje, że to właśnie wyszukiwarki pełnią najważniejszą rolę.
Jeśli więc nie skupimy się na poprawie swojej pozycji w wynikach wyszukiwania, skażemy się na zapomnienie i niezauważenie przez większość osób korzystających z Internetu.
Co ważne, działania oparte na wykorzystaniu potencjału wyszukiwarek mogą okazać się dla nas niezwykle korzystne. W ten sposób nie tylko trafimy do większej grupy odbiorców, ale również znacząco zintensyfikujemy ruch na stronie, co w ostatecznym rozrachunku może poskutkować znacznie większym zainteresowaniem naszymi usługami bądź produktami także na rynkach globalnych.
Ranking:
http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland/#monthly-201802-201802-bar