Blog
Pozycjonowanie salonów kosmetycznych i fryzjerskich
Internetowa promocja salonu działającego w branży beauty wymaga skupienia się przede wszystkim na odbiorcach lokalnych, którzy będą w stanie do nas dotrzeć. Chcąc to osiągnąć, należy przyjąć odpowiednią strategię związaną z pozycjonowaniem SEO.
Nawet podmioty realizujące usługi stacjonarnie są w stanie skutecznie umocnić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a także przełożyć ją na wymierny efekt w postaci zwiększonego zainteresowania proponowaną ofertą. Wszystko to zapewnia nam wyszukiwarka Google.
Pozycjonowanie lokalne dla salonów
Oczywiście mowa tu funkcji geolokalizacji, która pozwala wyszukiwarce określić, gdzie obecnie się znajdujemy. Po wpisaniu w polu „szukaj” frazy „fryzjer”, otrzymujemy listę salonów, które znajdują się najbliżej nas. Na podobnej zasadzie tworzone są wyniki po wpisaniu frazy z nazwą miasta, np. „fryzjer Wrocław”, z tą jednak różnicą, że lista zakładów pojawi się nawet wtedy, gdy nie znajdujemy się fizycznie we Wrocławiu. Będziemy mogli przejrzeć salony, które zostały najlepiej wypozycjonowane dla tej frazy.
Warto w tym miejscu podkreślić, że wspomniana lista jest dość krótka, ponieważ zawiera wyłącznie 3 pozycje, dalsze salony wyświetlacze są dopiero po wybraniu opcji „więcej miejsc”. Wszystko to sprawia więc, że do pozycjonowania SEO warto się przyłożyć.
Jak pozycjonować lokalnie salony kosmetyczne i fryzjerskie?
Jeżeli zależy nam na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania lokalnego w Google, koniecznie musimy skorzystać z narzędzia udostępnianego przez firmę, a mianowicie Google Moja Firma. Pozwala ono na utworzenie dedykowanej wizytówki internetowej, która będzie wyświetlana na wspomnianej liście. Bez niej nie mamy więc co liczyć na pozytywne skutki pozycjonowania.
Podczas tworzenia wizytówki, zostaniemy poproszeni między innymi o wskazanie typu naszej działalności, nazwy firmy, adresu, dodatkowych informacji związanych chociażby z godzinami otwarcia, a także powiązanej z nią strony internetowej. To wystarczy, aby nasza firma była wyświetlana w wynikach. Żeby jednak zdobyć wysoką pozycję, musimy postarać się bardziej.
Najważniejsza zasada dotyczy wykorzystywania tych samych danych, które znajdują się w wizytówce. Jeśli więc gdzieś w sieci podajemy nasz adres, to najlepiej w identycznej formie. To samo tyczy się treści wykorzystywanych na naszej stronie internetowej. Warto zadbać także o to, by publikowany content został odpowiednio wypełniony (oczywiście bez przesady) odpowiednimi słowami kluczowymi, związanymi chociażby z lokalizacją (zwłaszcza miastem, w którym się znajdujemy).
Nie należy zapominać również o tym, że lista dostępnych salonów zawiera nie tylko ich nazwy i dane, ale także oceny, które mogą być wystawiane przez naszych klientów. Użytkownik otrzymuje dostęp do ogólnej oceny składającej się z sumy wystawionych gwiazdek (maksymalna ocena to 5 gwiazdek) oraz tak zwanych „opinii z Google”, czyli tekstowych komentarzy, w ramach których nasi klienci dzielą się swoimi doświadczeniami i ocenami. Musimy więc zadbać o to, aby były one pozytywne.
Pozostałe działania w ramach pozycjonowania salonów
Pozycjonowanie lokalne kierowane jest do osób mieszkających stosunkowo blisko nas – na tej samej ulicy, dzielnicy lub w tym samym mieście. To właśnie w tym obszarze znajduje się większość naszych potencjalnych klientów. Oczywiście nie możemy zapominać także o osobach, które zamierzają przyjechać do naszego regionu i które być może będą potrzebowały oferowanych usług.
Pozycję pod tym kątem poprawimy nie tylko przez wykorzystanie narzędzia Google Moja Firma, ale również dzięki wszelkim działaniom, które są typowe również dla pozycjonowania globalnego. Ogromne znaczenie będzie miała między innymi nasza strona www.
Jej wygląd, a także sposób działania w branży beauty jest szczególnie ważny. Stanowi bowiem potwierdzenie naszego profesjonalizmu i kreatywności, dlatego nie może zostać przygotowana po macoszemu. Najważniejsze powinno okazać się dla nas właściwe wyeksponowanie dostępnej oferty oraz przykładów realizacji usług.
Nie zapominajmy również o istotnej optymalizacji, która będzie polegała między innymi na usprawnieniu działania strony, odpowiednim opisaniu wszelkich grafik czy też właściwym zdefiniowaniu nagłówków. Poza działaniami realizowanymi na stronie, ważne jest również wszystko to, co dzieje się poza nią.
Mowa w tym miejscu o pozyskiwaniu linków odsyłających na naszą witrynę, działalności na portalach społecznościowych czy też content marketingu, w ramach którego powinniśmy przygotowywać przydatne i atrakcyjne treści (teksty, materiały filmowe, grafiki) – następnie należy zadbać o ich skuteczna dystrybucję. Obejmie ona nie tylko firmowego bloga, ale również inne serwisy branżowe czy też wspomniane portale społecznościowe.
Wszystko to pozwoli nie tylko poprawić pozycję firmy i strony w wynikach wyszukiwania, ale również zbudować nasz prestiż na rynku, który oczywiście również ma ogromny wpływ na zainteresowanie oferowanymi usługami.