Blog
Pozycjonowanie firm meblowych i produkcyjnych
Walka o wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania musi uwzględnić strategię opartą na odpowiednio dobranych słowach kluczowych. W przypadku firm meblowych i produkcyjnych, ważny jest również content marketing. Wszystko to pozwoli osiągnąć zamierzony sukces.
Dotyczy on zwiększenia ruchu na firmowej stronie internetowej, co będzie miało przełożenie na wzrost zainteresowania oferowanymi usługami bądź produktami. Jeśli zależy nam bowiem na zdobywaniu klientów drogą internetową, musimy zrobić wszystko, aby dowiedzieli się o naszym istnieniu. To zaś najlepiej zrealizować poprzez poprawę widoczności w wyszukiwarce Google.
To właśnie ona jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem do przeszukiwania Internetu, także w omawianych branżach. Pozycjonowanie SEO wydaje się być korzystne z jednego powodu – pozwala nam dotrzeć do odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani usługami z naszej branży. Wskazują na to wpisywane przez nich słowa kluczowe.
Pozycjonowanie na dwóch frontach
Oczywiście wspomniane korzyści okażą się jedynie teoretyczne, jeżeli nie podejmiemy odpowiednich działań. Jak zawsze w takich sprawach bywa, najważniejsza wydaje się być strategia. Ta natomiast, w przypadku firm meblowych i produkcyjnych, powinna obejmować dwa obszary.
Pierwszy z nich związany jest z tak zwanym pozycjonowaniem globalnym, a więc przy użyciu fraz, dzięki którym możemy dotrzeć do klientów z całego kraju. Okaże się ono opłacalne wtedy, gdy nasza działalność nie skupia się wyłącznie na jednym regionie. Mowa tu przede wszystkim o sprzedaży produktów i dostarczaniu rozmaitych rozwiązań.
Chcąc dotrzeć do odbiorców, musimy wykorzystywać frazy globalne, nieodnoszące się do konkretnego regionu. Będą to więc słowa ogólne oraz tak zwane long tail. Pozycjonowanie globalne może okazać się dla nas sporym wyzwaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę konkurencję, z którą musimy się zmierzyć. Wszystko to sprawia, że warto obserwować działania innych podmiotów i szukać fraz, na których możemy się „wybić”.
Przeciwieństwem pozycjonowania globalnego będą metody lokalne, skupione na pozyskiwaniu klientów, którzy są w stanie do nas dotrzeć. W ramach tego typu działań, będziemy więc pozycjonować stronę internetową przy użyciu fraz z nazwą miasta (np. meble kraków), dzięki czemu osoby szukające firmy w tym właśnie mieście będą w stanie się o nas dowiedzieć.
Pozycjonowanie lokalne realizowane jest także poprzez tak zwane wizytówki internetowe, tworzone przy pomocy narzędzia Google Moja Firma. Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania po wpisaniu frazy związanej z miastem, a także wtedy, gdy konkretnych usług szuka użytkownik znajdujący się w tym samym mieście, dzielnicy bądź ulicy.
Jest to możliwe za sprawą wykorzystania funkcji geolokalizacji, która określa, w jakim miejscu znajduje się internauta korzystający z wyszukiwarki. Po wpisaniu frazy „meble”, jego oczom ukaże się lista firm znajdujących się najbliżej niego.
Istotna optymalizacja
Wykorzystanie słów kluczowych jest niezwykle ważne, jednak pamiętać musimy również o tym, w jaki sposób wykonana została nasza strona internetowa. Zwrócić należy uwagę na to, czy spełnia ona wymagania stawiane przez roboty wyszukiwarki i czy jest przyjazna dla użytkowników.
W pierwszym przypadku znaczenie mają między innymi odpowiednio zdefiniowane nagłówki, metadane, opisane grafiki, a także schemat i konstrukcja adresów URL. Do tego wszystkiego należy dodać dbałość o szybkie i bezawaryjne działanie strony, prostą nawigację po jej zasobach, odpowiednie wyszczególnienie najważniejszych podstron oraz atrakcyjną szatę graficzną. To, jak wygląda i jak została zbudowana nasza strona, ma ogromne znaczenie w kontekście pozycjonowania SEO, dlatego nie warto bagatelizować tej kwestii.
Zdobywanie linków
Jeżeli chcemy, aby nasza strona internetowa była wysoko w wynikach wyszukiwania, musimy zadbać też o zebranie sporej liczby zewnętrznych linków, które będą do niej odsyłać. W branży meblarskiej i produkcyjnej ma to szczególne znaczenie, pozwala bowiem budować prestiż firmy.
Jak zdobyć takie linki? Między innymi poprzez publikowanie treści na stron branżowych, tworzenie serwisów zapleczowych, ale również za sprawą kampanii sponsorowanych, prowadzonych przy użyciu Google AdWords lub narzędzi dostępnych na portalach społecznościowych.
O czym jeszcze warto pamiętać?
W przypadku pozycjonowania SEO nie możemy zapomnieć również o potencjale, jaki drzemie w content marketingu. Atrakcyjne i przydatne treści publikowane na firmowym blogu lub zewnętrznych stronach branżowych pozwolą nam dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, dla których staniemy się ekspertami, co oczywiście pozwoli nam budować prestiż firmy.
Połączenie typowych działań pozycjonerskich z marketingiem treści okaże się niezwykle opłacalne. Zyskamy bowiem nie tylko wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz, ale również zainteresowanie odbiorców, którzy z czasem mogą stać się naszymi klientami.