Blog

03/16/2020 - 16:16

Reklama online w kryzysie - dlaczego jest ważna?

Reklama online w kryzysie - dlaczego jest ważna?

Trudna sytuacja epidemiologiczna każe zastanawiać się, czy gospodarka światowa będzie w stanie przetrwać w formie, którą znaliśmy do tej pory. Tyczy się to również wielu firm, zmuszonych znacząco przeorganizować swoją działalność na czas kryzysu. Dla niektórych może być to jednak czas, kiedy otworzą się zupełnie nowe drzwi.

Za nimi znajdzie się natomiast możliwość nie tylko utrzymania przy sobie klientów, ale również znalezienia nowych, co oczywiście pozwoli przejść przez kryzys suchą stopą. W trakcie każdej recesji znajdą się bowiem firm, które wiele zyskają. Niekoniecznie za sprawą nagłej zmiany charakteru swojej działalności.

Żeby stało się to jednak możliwe, konieczna okaże się sprawnie przygotowana i przeprowadzona kampania marketingowa, umożliwiająca wykorzystanie nadarzającej się okazji. Internet w tym przypadku sprawdza się doskonale.

Reklama w sieci najlepszym sposobem na kryzys

Marketing internetowy to jeden z najtańszych sposobów promowania własnej firmy. Nie musimy martwić się, gdzie znajdziemy pieniądze na kolejne banery, reklamę w prasie czy też na nowe ulotki. Działalność w Internecie może skupić się między innymi na takich działaniach jak:

Wszelkie nakłady włożone na tego typu działania okażą się znacznie niższe niż w przypadku reklamy tradycyjnej. A co ze skutecznością? W obecnej sytuacji, gdy większość osób jest zmuszona zostać w domu, promocja w sieci wydaje się jedyną prawdziwie skuteczną formą reklamy. To z nią nasi potencjalni klienci mogą mieć największy kontakt, dlatego warto pokusić o zintensyfikowanie działań realizowanych w takich serwisach jak Facebook, Twitter czy YouTube, odkurzenie bloga firmowego, a także zadbanie o to, aby strona internetowa znalazła się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Obecna sytuacja sprawia bowiem, że marketing w sieci może przynieść większe zyski niż kiedykolwiek przedtem. Pozwala on także na przygotowanie szczegółowej strategii, zorientowanej na konkretną grupę docelową. A wszystko to przy wykorzystaniu stosunkowo niewielkich nakładów finansowych. Nawet wówczas, gdy decydujemy się na reklamę PPC (Pay Per Click), zakładającą korzystanie z treści sponsorowanych.

Wyprzedź konkurencję już teraz jest czas!

Każda strategia marketingowa powinna być przygotowywana nie tylko w oparciu o własne cele i potrzeby grupy docelowej, ale również z uwzględnieniem działań realizowanych przez konkurencję. W dobie kryzysu, rywalizacja z innymi firmami nabiera nowego tempa oraz znaczenia. Z jednej strony musimy bowiem liczyć się ze zintensyfikowaną pracą konkurencyjnych firm, z drugiej zaś możemy wykorzystać ich słabość, jeśli okażą się zupełnie nieprzygotowane do nowej, niewątpliwie trudnej sytuacji.

Czas kryzysu to więc okazja, aby zdobyć znacząca przewagę konkurencyjną, a także zwiększyć ekspozycję marki w sieci. Agresywna strategia marketingowa pozwoli nam wyprzedzić firmy, które borykają się z różnego rodzaju problemami. Jeśli w czasach koniunktury udało nam się zaoszczędzić środki, które możemy teraz przeznaczyć na reklamę, powinniśmy to zrobić natychmiast. Taka szansa może się bowiem nie powtórzyć.

Przewaga uzyskana dzisiaj, zaowocuje nie tylko w okresie krótkoterminowym, ale i długoterminowym. Czyli wówczas, gdy kryzys się skończy, a sytuacja na rynku zacznie się normować. Nasza firma będzie wtedy dysponowała kapitałem, który umożliwia znaczący wzrost sprzedaży towarów lub usług. Pozyskani klienci z nami zostaną. Zwłaszcza gdy zdecydujemy się na kontynuację przyjętej strategii.

Marketing jako odpowiedz na kryzys

Skorzystaj z okazji w kryzsie

Choć może się wydawać, że z kryzysu nigdy nie wynika nic dobrego, czas ten może okazać się szansą dla wielu firm na zaistnieje. Doskonale pokazują to publikowane wyniki sprzedażowe przedsiębiorstw zajmujących się chociażby produkcją środków dezynfekujących czy też suchą żywnością, która do niedawna była masowo wykupowana przez konsumentów w Polsce.

Kryzys pozwala również na eksperymentowanie. Zwłaszcza gdy udało nam się zachować pewne środki finansowe, a sytuacja naszej firmy specjalnie się nie zmieniła. Dzięki temu możemy wypróbować nowe, niewykorzystywane przez nas dotąd metody promocji w sieci. Być może będzie to doskonała okazja do tego, aby uruchomić firmowy kanał w serwisie YouTube, zorganizować konkurs czy też postawić na marketing wirusowy. Wszystko to pozwoli na zwiększenie widoczności firmy w sieci. Sprytnie przeprowadzony content marketing pozwoli także zbudować szeroką grupę zaangażowanych klientów, którzy nie tylko wybiorą nasze towary bądź usługi, ale zadbają o to, aby o firmie było głośno.

Oczywiście łatwiej napisać, trudniej zrobić. Przełożenie chęci na rzeczywiste efekty wymaga trzeźwego planowania i profesjonalnej realizacji. Warto więc zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji. Doświadczeni fachowcy znający rynek będą wiedzieli, jaki wykorzystać obecną sytuację i co zrobić, aby realizowane działania przyniosły nam wymierne korzyści.

Marketing na ratunek - bo reklama dzwignią handlu

Do tej pory skupialiśmy się na sposobach na to, aby zyskać na kryzysie i słabości konkurentów. Warto nadmienić jednak, że marketing internetowy w czasach kryzysu może okazać się ratunkiem, a także sposobem, by nie stracić dotychczasowych klientów.

Trudna sytuacja odbija się zarówno na firmach, jak i na klientach. Bardzo często wpadają oni w panikę, czego doskonałym przykładem jest szturmowanie przez Polaków sklepów spożywczych na początku pandemii. Ludzie nie wiedzą, czy interesujące ich towary oraz usługi nadal będą dostępne, dlatego często reagują panicznie. Warto więc wykorzystać te czas do informowania ich o obecnej sytuacji firmy, a także uspokajania, że działa ona cały czas i nadal będzie w stanie zrealizować ich zamówienia. W ten sposób możemy zbudować wizerunek stabilnego, silnego przedsiębiorstwa, któremu warto zaufać.

Jak widać, reklama online w kryzysie może okazać się niezwykle ważna i po prostu potrzebna. Pozwala bowiem utrzymać firmę na rynku, a także zdobyć przewagę konkurencyjną, która przełoży się na wzrost sprzedaży także wówczas, gdy sytuacja się unormuje.

Skontaktuj się