Blog

10/15/2018 - 15:10

Inbound Marketing a pozycjonowanie stron www

Inbound Marketing a SEO

Opracowanie skutecznej strategii marketingowej wymaga zwrócenia uwagi na różnego rodzaju nowinki i świeże spojrzenie na pozyskiwanie klientów. Ostatnio do tej kategorii zapisać można tak zwany Inbound Marketing.

Stwarza on sytuację, w której to klient odnajduje nas, a nie odwrotnie. Należy więc określić go mianem marketingu za przyzwoleniem. Czym jednak charakteryzuje się Inbound Marketing i jak możemy go wykorzystać w ramach standardowego pozycjonowania witryn internetowych? Odpowiedzi na te znajdziecie poznacie w poniższym tekście.

Co to jest Inbound Marketing?

Zaczniemy od sprawy najważniejszej, a więc wyjaśnienia, o czym w ogóle jest mowa. Do czynienia mamy z tak zwanym marketingiem przychodzącym – w jego ramach realizowane są wszelkie działania, na które nasi klienci wyrazili zgodę. Brak tu więc nachalnej promocji, która w większości przypadków jest bardzo negatywnie odbierana przez grupę docelową. Jednocześnie, w ramach Inbound Marketingu podejmowane są wszelkie starania o to, aby klient był nas w stanie znaleźć wtedy, gdy poszukuje konkretnych produktów czy też usług.

Biorąc pod uwagę charakterystykę omawianej dziedziny, śmiało można stwierdzić, że jej podstawowym narzędziem w Internecie będą wyszukiwarki. Dodać należy do tego także newslettery, różnego rodzaju subskrypcje, do których zapisują się klienci, portale społecznościowe i działania content marketingowe.

Zalety Inbound Marketingu

Oczywistą korzyścią stosowania tej strategii promocyjnej jest lepszy odbiór wszelkich realizowanych działań. Nie wystawiamy się bowiem na żaden ostracyzm i krytykę, która często jest wysuwana w stronę podmiotów stosujących reklamy agresywne, na przykład w postaci pop-upów czy też banerów. Ewentualne materiały promocyjne dotrą do odbiorców dopiero wtedy, gdy będą tego chcieli.

Co ważne, nastawienie się na wyszukiwarki internetowe, portale społecznościowe oraz content marketing pozwala dotrzeć do konkretnej grupy potencjalnych klientów. Co więcej, w wielu przypadkach są oni już zdecydowani na zakup wybranych produktów czy też wybór usług. Nasze działania okażą się więc niezwykle precyzyjnie, co pozwoli uzyskać pożądany efekt.

Nie da się ukryć, że za sprawą Inbound Marketingu mamy okazję do nawiązania i utrzymania stałej relacji z klientem, który na dodatek może być przez nas odpowiednio aktywizowany. Najlepiej w tej roli sprawdzają się oczywiście portale społecznościowe, za sprawą których jesteśmy w stanie na bieżąco generować pozytywny przekaz i zainteresowanie wokół firmy, produktu bądź usługi.

Warto podkreślić, że nadrzędnym celem marketingu przychodzącego jest dotarcie do klienta, a także jego zaangażowanie w taki sposób, aby odbierał nas w sposób pozytywny, co może przełożyć się na korzystne decyzje zakupowe. Inbound Marketing pozwala zbudować świadomość marki, zyskać zaufanie klientów, a także sprawić, że nasza firma będzie postrzegana jako partner, z którym warto współpracować.

Jak realizować działania w oparciu o Inbound Marketing?

Chcąc liczyć na długotrwałe efekty podjętych działań, muszą one dotyczyć każdej sfery marketingu przychodzącego. Najważniejszym elementem strategii będzie oczywiście odpowiednio wykonane pozycjonowanie.

Jak już wspomnieliśmy, wyszukiwarki internetowe to podstawowe narzędzia pozyskiwania informacji na temat firm, produktów i usług, dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby budować swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Najistotniejszym zadaniem okaże się keyword research, a więc analiza słów kluczowych, pod które strona będzie pozycjonowana. Warto stawiać zwłaszcza na frazy z długiego ogona (pozycjonowanie long-tail), które pozwolą nam dotrzeć do klientów zdecydowanych. Nie wolno zapominać również o odpowiednie optymalizacji witryny, tak aby była ona przyjazna zarówno dla odbiorców, jak i algorytmów wyszukiwarek.

Po wprowadzeniu przez Google mobile first index ważniejsze niż kiedykolwiek stały się również mobilne wersje stron. Muszą one zostać w sposób odpowiedni dopasowane do wymagań urządzeń przenośnych. Na co warto zwrócić uwagę poza pozycjonowaniem?

  • Działalność na portalach społecznościowych – prowadzenie własnego fan-page’a to dzisiaj praktycznie obowiązek firm, które chcą budować globalny zasięg. Publikacja atrakcyjnych treści pozwoli na zaangażowanie naszych odbiorców i realizację tak zwane marketingu wirusowego, do którego omawiana dziedzina również się odnosi.

  • Content Marketing to najlepsza strategia, jeśli chcemy budować świadomość marki i postawić się w roli eksperta. Polegać będzie przede wszystkim na tworzeniu atrakcyjnych i przydatnych treści, które nie będą miały wyłącznie charakteru promocyjnego. Mowa tu między innymi o tekstach publikowanych na blogach internetowych czy chociażby materiałach wideo.

Inbound Marketing to bardzo obszerna dziedzina, która dotyka wielu aspektów marketingu internetowego. Realizacja powyższych działań zapewni nam nie tylko dotarcie do konkretnych grup potencjalnych klientów, ale również pozytywny wizerunek.