Blog

02/22/2019 - 09:09

Jak pozycjonować sklep internetowy w 2019 roku?

Jak dobrze pozycjonować sklep internetowy ( ecommerce ) w 2019 roku - porady i wskazówki

Trendy w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych zmieniają się w zawrotnym tempie. Należy zatem na bieżąco analizować zmiany, by nie zostać w tyle za konkurencją. Do czego warto więc przywiązać największą wagę, pozycjonując sklep internetowy w 2019 roku?

Responsywność e-sklepu to podstawa!

Coraz więcej Internautów robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Smartfony służą klientom nie tylko do finalizacji transakcji, ale i przeglądania produktów. Z tego względu strona sklepu internetowego musi działać na telefonie bez jakiegokolwiek zarzutu, czyli inaczej mówiąc musi być responsywna.

Dzięki dostosowaniu e-sklepu do odbiorcy mobilnego nie tylko zwiększamy potencjalne grono klientów, ale również pozytywnie wpływamy na widoczność strony e-sklepu w wynikach wyszukiwania. Jak to możliwe? Najpopularniejsza wyszukiwarka – Google – działa bowiem w oparciu o zasadę Mobile First Indeks. Wedle niej to właśnie mobilna odsłona e-sklepu decyduje o tym, jak wysoko znajduje się serwis w wynikach wyszukiwania. To niezwykle ważna informacja, biorąc pod uwagę pozycjonowanie.

Atrakcyjna treść nigdy nie wychodzi z mody

Specjaliści od pozycjonowania powtarzają jak mantrę, że publikowanie wartościowych treści w e-sklepie nie tylko zachęca klientów do kupna danych produktów, ale również pozytywnie wpływa na zajmowaną przez niego pozycję w wyszukiwarce. Dzięki unikatowym, merytorycznym i poprawnym pod względem składni, ortografii i interpunkcji opisom produktów i kategorii widoczność serwisu w sieci zwiększa się.

Jak wypozycjonować sklep internetowy w 2019 roku - porady i wskazówki

Sklep internetowy warto połączyć z blogiem. Publikowane na nim wpisy będą dodatkowym wzmocnieniem, które przyczyni się do zwiększenia pozycji e-sklepu w rankingu wyszukiwarki. By jednak rozpowszechniane treści przyniosły rezultaty, muszą być tworzone zgodnie z wytycznymi SEO. Przede wszystkim nie może w nich zabraknąć słów kluczowych. Istotne jest także ich odpowiednie rozmieszczenie. Teksty powinny mieć także nagłówki, wypunktowania i pogrubienia. Wpływa to nie tylko na atrakcyjność wpisów w oczach odbiorców, ale i wspiera pozycjonowanie serwisu.

Warto przy tym unikać zapychania bloga tzw. preclami. Mogą one bowiem zostać nieprzychylnie odebrane przez potencjalnych klientów e-sklepu. Rzadko kiedy bowiem zawierają wartościową treść, która jest atrakcyjna i istotna dla odbiorców. Należy zatem postawić na wysokiej jakości teksty specjalistyczne, z których płynie dla klientów jakaś rada. Wówczas chętniej powrócą oni do serwisu. Dodatkowo publikując merytoryczną treść, tworzymy w sieci wizerunek eksperta.
 

Aktywność w social mediach zawsze na czasie
 

Media społecznościowe już od kilku lat stanowią podstawę komunikacji firm z klientami. Ich znaczenie stale jednak rośnie, co będzie zauważalne także w 2019 roku.
 

Aktywność w social mediach przynosi bowiem wymierne rezultaty, w tym m.in.:

  • pozwala zwiększyć grono potencjalnych klientów,

  • buduje lojalność i przywiązanie klientów do e-sklepu,

  • ułatwia komunikację z odbiorcami,

  • umożliwia prezentację oferty i ciekawostek z życia firmy.

Nic więc dziwnego, że praktycznie każdy e-sklep ma swój fanpage. Co więcej, za pośrednictwem mediów społecznościowych możemy udostępniać publikowane na blogu treści, co wspomaga pozycjonowanie sklepu internetowego, a to za sprawą link buildingu. Gdy użytkownicy social mediów zaczną przekazywać miedzy sobą opublikowany tekst, istnieje szansa, że trafi on do zewnętrznych źródeł, np. na fora o zbliżonej tematyce. Pozyskane w ten sposób odnośniki, pozytywnie wpłyną na widoczność naszego serwisu w sieci.
 

Rosnąca rola grafik
 

Użytkownicy Internetu coraz częściej rozpoczynają zakupy od przeglądania produktów, które znajdują się w wyszukiwarce w zakładce „grafika”. Jeżeli więc głównym źródłem fotografii w sklepie internetowym są propozycje producenta, warto to zmienić i postawić na własne rozwiązania.

Dlaczego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego (ecommerce) - jak dobrze to robić.

Po prostu zwiększa to atrakcyjność e-sklepu w oczach odbiorców. Idąc tym tropem, również i algorytmy Google zwracają coraz większą uwagę na publikowane zdjęcia, uzależniając od tego pozycję serwisu w wyszukiwarce. Jakie fotografie warto zatem zamieszczać? Obowiązuje tutaj ta sama zasada co w przypadku publikowania treści na blogu. Im bardziej unikalna i różnorodna grafika, tym lepiej.
 

Siła głosu
 

Specjaliści z branży przekonują, że w funkcjonowaniu e-sklepów coraz większe znaczenie będzie miało wyszukiwanie głosowe. Obecnie wciąż jest ono mało popularne i traktowane raczej jak nowinka niż rzeczywiste usprawnienie zakupów. W niedalekiej przyszłości ma się to jednak zmienić. Czy jednak już w 2019 roku? Czas pokaże. Jedno jest pewne. Pionierzy głosowej ewolucji będą czerpać największe korzyści. Może więc warto dostosować swój sklep internetowy do tego trendu?

Pozycjonując sklep internetowy, zawsze będziemy mieć pełne ręce roboty, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak dynamicznie zmienia się branża e-commerce. Jeżeli zależy nam na wysokiej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania, musimy na bieżąco analizować obowiązujące trendy, by odpowiednio wcześnie wdrożyć zmiany. Konkurencja nie śpi. Jeżeli nie zrobimy tego na czas i przegapimy moment, możemy stracić klientów.