Blog
Jak pozycjonować sklep internetowy w 2019 roku?
Trendy w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych zmieniają się w zawrotnym tempie. Należy zatem na bieżąco analizować zmiany, by nie zostać w tyle za konkurencją. Do czego warto więc przywiązać największą wagę, pozycjonując sklep internetowy w 2019 roku?
Responsywność e-sklepu to podstawa!
Coraz więcej Internautów robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Smartfony służą klientom nie tylko do finalizacji transakcji, ale i przeglądania produktów. Z tego względu strona sklepu internetowego musi działać na telefonie bez jakiegokolwiek zarzutu, czyli inaczej mówiąc musi być responsywna.
Dzięki dostosowaniu e-sklepu do odbiorcy mobilnego nie tylko zwiększamy potencjalne grono klientów, ale również pozytywnie wpływamy na widoczność strony e-sklepu w wynikach wyszukiwania. Jak to możliwe? Najpopularniejsza wyszukiwarka – Google – działa bowiem w oparciu o zasadę Mobile First Indeks. Wedle niej to właśnie mobilna odsłona e-sklepu decyduje o tym, jak wysoko znajduje się serwis w wynikach wyszukiwania. To niezwykle ważna informacja, biorąc pod uwagę pozycjonowanie.
Atrakcyjna treść nigdy nie wychodzi z mody
Specjaliści od pozycjonowania powtarzają jak mantrę, że publikowanie wartościowych treści w e-sklepie nie tylko zachęca klientów do kupna danych produktów, ale również pozytywnie wpływa na zajmowaną przez niego pozycję w wyszukiwarce. Dzięki unikatowym, merytorycznym i poprawnym pod względem składni, ortografii i interpunkcji opisom produktów i kategorii widoczność serwisu w sieci zwiększa się.
Sklep internetowy warto połączyć z blogiem. Publikowane na nim wpisy będą dodatkowym wzmocnieniem, które przyczyni się do zwiększenia pozycji e-sklepu w rankingu wyszukiwarki. By jednak rozpowszechniane treści przyniosły rezultaty, muszą być tworzone zgodnie z wytycznymi SEO. Przede wszystkim nie może w nich zabraknąć słów kluczowych. Istotne jest także ich odpowiednie rozmieszczenie. Teksty powinny mieć także nagłówki, wypunktowania i pogrubienia. Wpływa to nie tylko na atrakcyjność wpisów w oczach odbiorców, ale i wspiera pozycjonowanie serwisu.
Warto przy tym unikać zapychania bloga tzw. preclami. Mogą one bowiem zostać nieprzychylnie odebrane przez potencjalnych klientów e-sklepu. Rzadko kiedy bowiem zawierają wartościową treść, która jest atrakcyjna i istotna dla odbiorców. Należy zatem postawić na wysokiej jakości teksty specjalistyczne, z których płynie dla klientów jakaś rada. Wówczas chętniej powrócą oni do serwisu. Dodatkowo publikując merytoryczną treść, tworzymy w sieci wizerunek eksperta.
Aktywność w social mediach zawsze na czasie
Media społecznościowe już od kilku lat stanowią podstawę komunikacji firm z klientami. Ich znaczenie stale jednak rośnie, co będzie zauważalne także w 2019 roku.
Aktywność w social mediach przynosi bowiem wymierne rezultaty, w tym m.in.:
pozwala zwiększyć grono potencjalnych klientów,
buduje lojalność i przywiązanie klientów do e-sklepu,
ułatwia komunikację z odbiorcami,
umożliwia prezentację oferty i ciekawostek z życia firmy.
Nic więc dziwnego, że praktycznie każdy e-sklep ma swój fanpage. Co więcej, za pośrednictwem mediów społecznościowych możemy udostępniać publikowane na blogu treści, co wspomaga pozycjonowanie sklepu internetowego, a to za sprawą link buildingu. Gdy użytkownicy social mediów zaczną przekazywać miedzy sobą opublikowany tekst, istnieje szansa, że trafi on do zewnętrznych źródeł, np. na fora o zbliżonej tematyce. Pozyskane w ten sposób odnośniki, pozytywnie wpłyną na widoczność naszego serwisu w sieci.
Rosnąca rola grafik
Użytkownicy Internetu coraz częściej rozpoczynają zakupy od przeglądania produktów, które znajdują się w wyszukiwarce w zakładce „grafika”. Jeżeli więc głównym źródłem fotografii w sklepie internetowym są propozycje producenta, warto to zmienić i postawić na własne rozwiązania.
Dlaczego?
Po prostu zwiększa to atrakcyjność e-sklepu w oczach odbiorców. Idąc tym tropem, również i algorytmy Google zwracają coraz większą uwagę na publikowane zdjęcia, uzależniając od tego pozycję serwisu w wyszukiwarce. Jakie fotografie warto zatem zamieszczać? Obowiązuje tutaj ta sama zasada co w przypadku publikowania treści na blogu. Im bardziej unikalna i różnorodna grafika, tym lepiej.
Siła głosu
Specjaliści z branży przekonują, że w funkcjonowaniu e-sklepów coraz większe znaczenie będzie miało wyszukiwanie głosowe. Obecnie wciąż jest ono mało popularne i traktowane raczej jak nowinka niż rzeczywiste usprawnienie zakupów. W niedalekiej przyszłości ma się to jednak zmienić. Czy jednak już w 2019 roku? Czas pokaże. Jedno jest pewne. Pionierzy głosowej ewolucji będą czerpać największe korzyści. Może więc warto dostosować swój sklep internetowy do tego trendu?