Pozycjonowanie (czyli robienie SEO) w 2020 roku
Pozycjonowanie stron www stanowi jedną z najpopularniejszych form reklamy w Internecie. Obejmuje ono szereg działań, które mają jeden cel – osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Zwiększa to widoczność serwisu, przez co staje się on popularniejszy wśród Internautów. Dzięki pozycjonowaniu przedsiębiorca może więc liczyć na to, że więcej osób zdecyduje się na zakup jego produktów lub skorzysta ze świadczonych usług. To zaś przekłada się na wyższy zysk.
Pozycjonowanie strony internetowej jest opłacalne nie tylko w przypadku wielkich biznesów, także i nieduże firmy mogą czerpać z niego wymierne rezultaty. Efekty działań, jak i koszty, zależne są od wielu czynników, w tym m. in. od konkurencyjności słów kluczowych oraz liczby pozycjonowanych fraz.
Google Ads (dawnej Google ADwords) 2020 roku
Odpowiednio przygotowana reklama kontekstowa to kolejna skuteczna metoda promocji biznesu w Internecie. Jej stworzenie umożliwia należący do Google program Google Ads. Wśród jego podstawowych atutów wymienia się możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, co zwiększa szansę na zysk. Im reklama jest lepiej dostosowana do potrzeb klienta, tym większe jest prawdopodobieństwo tego, że zdecyduje się on na zakup danego produktu lub skorzystanie ze świadczonych usług.
Żeby uruchomić kampanię reklamową Google Ads, wystarczy niewielka kwota. Co więcej, opłata pobierana jest tylko wtedy, gdy użytkownik przejdzie na promowany serwis poprzez kliknięcie reklamy na stronie wyników wyszukiwania bądź w serwisie partnerskim Google. Co ważne, reklama za pośrednictwem Google Ads przyniesie zakładane rezultaty, tylko jeśli jej cel zostanie jasno sprecyzowany.
Reklama za pośrednictwem social mediów w 2020 roku
Portale społecznościowe, typu Facebook, Twitter czy Instagram, cieszą się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Jeśli więc to właśnie oni są głównymi odbiorcami produktów bądź usług, warto zdecydować się na reklamę biznesu właśnie za pośrednictwem social mediów.
Założenie oraz prowadzenie profilu jest bezpłatne i przynosi pozytywne efekty. Pozwala nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale i zbudować wizerunek eksperta w sieci. Zwiększa również świadomość istnienia marki.
Prowadzenie profili w mediach społecznościowych może okazać się wymagającym zadaniem. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem będzie zlecenie tego zadania specjalistom, przed którymi social media nie mają żadnych tajemnic. Profesjonalne wsparcie pozwoli zwiększyć efektywność prowadzonych działań promocyjnych. Koszt takich usług uzależniony jest od liczby profili i częstotliwości publikowania wpisów.
Google Moja Firma w 2020 roku
Założenie wizytówki swojej firmy w mapach Google jest całkowicie bezpłatne. Dzięki czytelnym instrukcjom robi się to łatwo i intuicyjnie. Pewną niedogodność stanowi proces weryfikacji, który jest konieczny do aktywowania wizytówki. Chociaż Google umożliwia przeprowadzenie weryfikacji wizytówki przy wykorzystaniu trzech metod – telefonicznie i za pomocą SMS-a lub kartki pocztowej, w praktyce to ta ostatnia opcja jest wykorzystywana najczęściej. Proces weryfikacji wydłuża się więc, gdyż na kartkę pocztową trzeba czekać około dwóch tygodni od zgłoszenia.
Założenie wizytówki w mapach Google to rozwiązanie szczególnie polecane przedsiębiorcom, którzy sprzedają produkty lub świadczą usługi w określonej lokalizacji lub na danym terenie. Co ważne, mapy Google można przeglądać nie tylko na komputerach i laptopach, ale i urządzeniach mobilnych. Pozwala to dotrzeć z ofertą do ogromnej liczby potencjalnych klientów.
Prowadzenie własnego bloga w 2020 roku
To kolejny skuteczny sposób na reklamę w Internecie. Prowadzenie bloga sprzyja budowaniu marki i wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Daje również sposobność promowania sprzedawanych produktów lub świadczonych usług.
Publikując na blogu wysokiej jakości artykuły, dotrzeć można do szerokiego grona odbiorców. Internauci bowiem chętnie dzielą się ciekawą treścią, udostępniając ją na swych profilach społecznościowych. Żeby jednak prowadzenie bloga przyniosło wymierne rezultaty, należy go systematycznie rozwijać. Przynajmniej raz w tygodniu powinien pojawić się na nim wpis, a najlepiej dwa lub trzy artykuły. Nie muszą być to długie publikacje. Ważne jest natomiast to, aby miały wartość merytoryczną i były napisane poprawnym językiem.
Warto zadbać także o wygląd wpisu. Powinien on być podzielony na akapity oraz mieć pogrubienia i wypunktowania, dzięki czemu będzie bardziej czytelny. Warto go również okrasić ciekawą grafiką, co podniesie jego atrakcyjność wizualną.
Kanał wideo jako podstawa marketingu w 2020 roku
Serwisy internetowe typu YouTube cieszą się ogromną popularnością. Publikowanie na nich materiałów wideo to interesujący, a przede wszystkim skuteczny sposób na reklamę w Internecie. Warunki są dwa – zamieszczane filmy muszą być przemyślane i dobrze wykonane.
Na tę formę promocji decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Najpopularniejsze materiały wideo odnotowują nawet do kilkunastu tysięcy odsłon dziennie. Takiego potencjału nie można zmarnować! Co ważne, początkowe koszty związane z tą formą internetowej reklamy mogą okazać się spore. Konieczny jest bowiem zakup profesjonalnego sprzętu do nagrywania. Zadbać należy również o dobre oświetlenie oraz tło. Potrzebne będzie również oprogramowanie do obróbki materiałów wideo.